CHAPTER16:MUMMY!!

586 60 4
                                    

Sudah dua minggu jimin terlantar di hospital jihyo tidak henti-henti datang melawatnya. Setiap Kali jihyo datang ke hospital air matanya akan jatuh membasahi pipi. Omma jimin kerap menghalang jihyo agar tidak selalu sangat datang ke hospital namun jihyo tetap degil. Dia bahkan menyuruh omma jimin pulang ke rumah. Dia kata dia boleh menjaga jimin. Dia juga selalu ponteng kerjanya. Pemakananya juga tidak teratur. Dia seringkali tidak makan lunch, kadang-kadang dia tidak makan untuk sehari.

Omma jimin berasa risau akan keadaan tubuh badan jihyo yang semakin kurus. Jihyo setiap hari menyalahkan durinya terhadap apa yang berlaku terhadap jimin. Penat omma jimin berkata itu bukan salah jihyo bamun hampa apabila jihyo tetap berkeras mengatakan bahawa semua yang berlaku ini adalah salahnya.

Jihyo kini sedang berada di dalam bilik jimin. Jihyo seperti biasa menangis bagai nak gila. Setiap hari dia kuatkan semangatnya untuk datang melawat jimin.

Sedang jihyo menangis telefon bimbitnya berbunyi. "Yeoboseyo mummy wae mummy call jiji" tanya jihyo dalam nada yang tersedu-sedu "mummy call jiji sebab mummy nak cakap yang mummy and daddy nak balik ke korea. Kami berdua dah bosan duduk dekat L.A ni.. Lagipun mummy ngan daddy rindu sangat dekat jiji" kata mummy jihyo panjang lebar.. "Mummy jiji pon rindu sangat dekat mummy dgn daddy." kata jihyo tersekat-sekat. "Kenapa jiji nangis nii.. Sayang kongsi la dgn mummy" kata mummy jihyo risau. "Mummy jimin kenapa tak bangun lagi. Jiji rindu jimin" kata jihyo sambil menangis kuat. "Siapa jimin tu jiji. Btw kenapa dgn dia" kata mummy jihyo lagi. Jihyo pon menceritakan apa yang berlaku terhadap jimin.

"It's ok jiji kita doakan dia sama-sama. Jiji jangan risau ehh nanti mummy balik korea mummy datang melawat jimin sekali ehhh sayangDah2 takmau nangis2 nanti tak lawa la ank mummy." mummy jihyo memberi semangat kepadanya. "Dah la mummy jiji nak pergi makan jap. Jiji lapar la dari pagi jiji tak makan." kata jihyo. "Ok sayang. Mummy pon nak buat kerja ni. " selepas itu jihyo terus meletakkan telefon.

Jihyo mencapai tangan jimin dan mencuim tangan itu lembut. Baru sahaja jihyo hendak melepaskan pegangan tiba-tiba tangannya di genggam perlahan. "Jimin... Awak..... Dah bangun" kata jihyo seraya itu air matanya kembali membanjiri pipi.. "Doktor!!! " jihyo lantang..selepas itu sekumpulan doktor datang berlari kedalam bilik itu.. "Cik tolong keluar sekarang" kata sorang jururawat yang bertugas.
Jihyo akur lalu keluar dan menelefon omma jimin.

Seusai itu semua doktor keluar daripda Jihyo menahan seorang doktor.. "Macam mana dengan keadaan jimin doktor" tanya jihyo kelang kabut. Tapi doktor tu hanya buat bodoh dan blah dri situ. "Haishh org tua ni aq tanya baik2 kan.. " kata jihyo marah.

Jihyo masuk kedalam bilik jimin dan terlihat jimin yang termenung. "Ji.. Jimin aw..ak okk.." tanya jihyo takut-takut. Namun jimin tidak memberikan apa-apa reaksi. Jimin hanya memandang muka jihyo kosong. Jihyo menjadi bimbang. "Ji..jimin awakk ok ke tak" tanya jihyo sekali lagi namun reaksi jimin tetap sama. Dia seakan-akan tidak mengenali jihyo...

"Jimin awak kenal tak sape saya" tanya jihyo lagi.. Jimin mengalihkan pandangannya daripada memandang jihyo. Jimin kini sedang menatap dinding Jimin sekali pon tidak mengeluarkan suara. Jihyo menjadi takut dengan jimin.

"Awak tengok la saya.. Jangan la macam nii.. Saya janji saya akan layan awak baik2. Saya akan percayakan awak sepenuh jiwa dan raga saya.. Saya sanggup buat apa-apa saja janji awak pandang dan jawab soalan saya.. Park jimin please la jangan macam ni.." kata jihyo sambil menangis teresak-esak.

Tiba-tiba jimin memegang tangan jihyo dan sekali gus membuatkan jihyo berhenti menangis dan terpaku...

Tbc~

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now