Jimin terjaga dari tidurnya kerana telefon nya berbunyi tidak henti-henti.. Nama P.A nya tertera di skrin.. "Ya.. Kenapa" tanya jimin dingin.. "Ada orang nak jumpa boss. Saya cakap boss cuti tapi dia tetap nak tunggu boss" terang P.A nya panjang lebar. "Kejap lagi saya sampai.." kata jimin lalu mematikan panggilan.. "Chagi oppa pergi ofis kejap ehh tiba-tiba ada kerja" kata jimin apabila dia sedar yang jihyo sudah terjaga.. "Nak makan ke" tanya jihyo lembut.. "Tak nak. Btw oppa pergi kejap je.. Dalam sejam dua jaa" kata jimin sambil mengusap-usap rambut jihyo.. "Okay.. Nak jiji iron baju ke" tanya jihyo lagi.. "Tak payah oppa pakai t-shirt je." kata jihyo... "Ok" kata jihyo lalu memejamkan matanya... "Tidur ehh oppa mandi dulu k" kata jmin.. Jihyo hanya menganguk kan kepalanya..
Jimin berjalan dengan machonya kearah tetamu tidak diundangnya itu.. 'Orang nak cuti ngan bini pon kacau.. Aku cepuk kang patah gigi susu kau' bebel jimin dalam hatinya... "Tetamu tuan ada dalam bilik tuan" kata P.A jimin.. "K" kata jimin lalu dia melajukan langkahnya.. Matanya membulat apabila terlihat suzy yang sedang duduk di atas sofa dengan pakaian yang tidak cukup kain.. "Kenapa kau nak jumpa aku" tanya jimin dingin.. "I nak jumpa u sebab I rindu lahh" kata suzy sambil dia melangkah kearah jimin yang sedang berdiri di muka pintu lalu merangkul erat tubuh jimin.. "Kau blah sekarang.. Aku tak nak kau dekat-dekat dengan aku." kata jimin kasar.. "I just nak cakap dengan you yang I ada kejutan besar untuk you." bisik suzy ketelinga jimin.. Tangan jimin di capai dan di letakkan ke pinggangnya.. "Apa pun kau nak buat jangan libatkan aku" kata jimin lalu menepis tangan suzy.. "And one more thing jangan pegang aku. Aku jijik dengan perempuan murahan macam kau" kata jimin lalu beredar keluar.. Suzy hanya tersenyum sinis lalu dia mencapai kamera yang disembunyikannya.. Dia menghantarkan foto jimin dan dia yang seakan-akan berpelukan dan berciuman kepada jihyo.. "Aku dah cakap jangan buat aku marah sial" kata suzy sinis.
Jihyo pov
Aku sedang memakai baju tersentak apabila aplikasi line aku berbunyi.. Aku terus mencapai telefon dan membuka chat tersebut. Terbuntang mata aku melihat gambar jimin yang berpelukkan bersama suzy. Lagi menyakitkan hati aku apabila gambar jimin dan suzy sedang berciuman..
End pov
Jimin bernyanyi perlahan sambil berjalan masuk kedalam rumah.. "Pergi mana jimin?" tanya jihyo dingin.. "Jumpa klien" tipu jimin.. "Saya tak tahu pulak kalau jumpa klien kena peluk cium bagai." kata jihyo dengan nada yang mendatar.. "Apa yang chagi cakap ni. Oppa tak faham lahh.." kata jimin lembut. "Owh tak faham.. Kejap ehh" kata jihyo lalu menonog ke dapur.. Sepantas kilat jihyo keluar dari ruang dapur bersama telefon ditangannya... Tanpa bertangguh terus jihyo menunjukkan foto-foto tersebut kepada jimin.. "Sekarang kau dah faham" tanya jihyo sinis.. "Jiji ni bukan macam apa yang jiji bayang kan." kata jimin kelang-kabut.. "Apa yang aku bayangkan?" soal jihyo.. "Apa-apa pon oppa tak peluk dia ponn" kata jimin lalu dia menarik jihyo kedalam pelukkan namun tak lama kerana jihyo menolak badan jimin supaya menjauh... "Owhh kau tak peluk dia.. Habis tu yang dalam gambar tu sapa!!! Tak kan aku kott!! " herdik jihyo.
"Jiji oppa tak salah.. Oppa tak buat pon semua tuu" kata jimin separuh merayu.. "Aku ingat kau setia dengan aku rupa-rupanya kau sama ja dengan lelaki-lelaki kat luar sana.. Penipu... Liar..I hate you!! Park jimin lets divorce I know you must be love so much right?" kata jihyo sinis.. "Jihyo.. Awak ingat cerai ni main-main ke.. Awak ingat ni saya tak kan ceraikan awak.. Walau apa pon yang jadi saya tak kan cerai kan awak. And one more thing I love you not her" kata jimin lalu mencapai kunci keretanya dan keluar.. "Park jimin we haven't done yet!!!" jerit jihyo lalu jatuh terduduk.. "Kenapa.. Kenapa kau buat aku macam ni park jimin!! Apa salah aku! " jerit jihyo sambil memukul dadanya yang terasa sangat sesak..
Skip~
Jam menunjukkan sudah pukul 3 pagi jihyo masih tidak boleh tidur... "Klik" bunyi pintu bilik dibuka.. Jihyo menutup matanya berpura-pura tidur.. Bahagian katil disebelah mendap menunjukkan bahawa jimin sudah berbaring di atas katil.. Pinggang jihyo dirangkul erat.. Air mata jihyo sudah tidak dapat dikawal.. "Chagiyaa.. Oppa minta maaf oppa tau oppa salah. Tapi oppa tak peluk dia ponn.. Kenapa chagi tak percayakan oppa.. Oppa.. Oppa..." kata-kata jimin terhenti.. Hanya tangisan sahaja yang kedengaran.. Air mata jihyo makin lebat membajiri wajah putih mulusnya. 'Kalau awak tau semua akan jadi macam ni kenapa awak curang.. Kenapa awak lukakan hati saya.. Apa dosa saya dekat awak' kata-kata itu hanya dapat diungkap didalam hati... Keadaan dalam bilik itu senyap-sunyi menandakan jimin sudah lena.. Jihyo menolak tangan jimin yang berada di atas pinggangnya. "Awak jahat" jihyo bangun dan hendak turun daripada katil namun jimin terlebih dahulu menarik tangan jihyo dan menyebabkan jihyo jatuh di atas dadanya. Mata jihyo membesar.. "I know you haven't sleep yet honey" kata jimin dengan nada sinis.. "Lepas.." kata jihyo tegas.. Namun jihyo terhidu bau alkohol yang kuat dari badan jimin.. "Awak mabuk" kata jihyo.. "Yaa.. Oppa mabuk sebab chagi" kata jimin sambil ketawa.. "Awak lepaskan saya.." rayu jihyo.. "No and never" kata jimin..."kenapa awak suka seksa sayaa. Apa salah saya" terus air mata jihyo luruh buat sekian kalinya.. "I'm sorry babe.." kata jimin sayu.. "I don't need your apologize.." Kata jihyo bersama air mata. "Sayang jangan macam nii" kata jimin lalu memeluk jihyo dengan erat.. "I tired jimin" kata jihyo. Jimin terus melepaskan pelukan jihyo terus menonong keluar.. "I'm sorry chagi.. I'm gonna make this thing right ASAP.." Kata jimin bersama air mata..
Tbc~
Kokobop wehhh.. Auchh jatuh cintaaaaaaa... I love them so much 😍😍😍
#I'm not loyal kpoper.. I'm mix kpopers..
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanficWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.