"Kenapa cik menangis dekat sini" pertanyaan jimin membuatkan jihyo memjadi kaku. "Awak tak ingat saya ke jimin? " tanya jihyo dengan nada sayu." tiba-tiba jihyo hati jihyo
"Cik kenal saya ke.. " tanya jimin lagi "jimin ni saya jihyo. Song jihyo yeojachinggu awak.. " kata jihyo berserta air mata. "Tapi saya tak pernah kenal orang yang bernama jihyo. " hati jihyo menjadi remuk.. Dia tidak sanggup lagi mendengar semua ini. Jihyo mengambil keputusan untuk keluar dari situ.
Baru sahaja tangan jihyo hendak mencapai pintu tiba-tiba jimin bersuara. "I MISS YOU SONG JIHYO" otak jihyo seakan-akan terhenti.. Tanpa berlengah dia pusingkan badanya apa awak cakap tadi jimin. "Oppa cakap i miss you miss mong.. " kata jimin beserta senyuman manis..
"Park jimin.. Sanggup kau tipu aku.. Ishh benci laa buat bazir air mata ja" cakap jihyo sambil menyeka air matanya dengan menggunakan hujung baju..
"Sorry la saya just prank sikit je tu pon nk marah.. " kata jimin.. "Bagi awak sikit bagi saya banyak. Awak tau tak jantung saya ni rasa macam kan meletup jaa. " kata jihyo. Air matanya sekali lagi menitik. "Ok sorry2. Meh sini.. Saya tak leh gerak.. sakit" kata jimin sambil mendepakan tangannya.
Jihyo pon berjalan kearah jimin lalu masuk kedalam pelukkan jimin. "Saya mintak maaf sangat. Saya yang salah. Saya penyebab semua ni. Kalau saya tak ego semua ni tak kan jadi.. Saya... " kata-kata jihyo terhenti apabila jimin melepaskan pelukkan dan mencium lembut bibir jihyo. "Semua ni bukan salah sapa-sapa pon. Ni semua takdir chagi. So chagi jangan salah kan diri sendiri. Saya tak suka la." kata jimin lembut. "Tapi semua ni berpunca daripada sayakan. Saya yang degil tak nak maafkan awak. So semua ni salah saya la kann. " kata jihyo berkeras mengatakan semua ini salah ialah salah dia. "Aip2.kan saya dah kata ni semua takdir bukan salah sapa-sapa pon. Kenapa degil sangat ni.. " kata jimin tegas.
"Tapi saya... " kata2 jihyo terhenti apabila terdengar deheman daripada belakang.. Mukanya merah apabila terlibat tiga orang insan sedang berdiri di muka pintu.. "Mak cik, mummy ngam daddy bila sampai tanya jihyo memecahkan suasana sunyi. "Dah lama dah kitorang datang cuma korang je tak perasan" kata daddy jihyo. "Mana la diorang nak perasan kalau diorang tengah sibuk berdrama dekat situ." tambah omma jimin pula..
Pipi jihyo terasa membahang.. 'Aishh kenapa la diorang datang pada waktu2 macam nii. Buat malu je' monolog jihyo sambil kedua-dua belah tangannya menekup pipinya yang memerah itu.. Jimin kemudian perasan akan jihyo yang menekup mukanya itu. Jimin kemudian menarik tangan jihyo dan mencium pipi jihyo.. Jihyo terpana dan "PAPPP" Sebuan tamparan kuat hinggap di dada bidang jimin. Ketiga-tiga insan tersayang itu ketawa terbahak-bahak.. "Tak payah nk gatal sangat la jimin oii kot ya tunggu la kahwin dulu.." kata omma jimin..
"Erm btw macam mana mak cik boleh datang sekali dengan mummy ngan daddy. " tanya jihyo, binggung. Setahu dia parents dya dgn omma jimin mna pernah jumpa lagi.. "Kitorang ni dulu bff. Lpastu terserampak dekat pintu masuk. Lepastu omma jimin ni tanya mummy nak pergi lawat sape so mummy kata la mummy nk pergi melawat bakal menantu nama dia jimin. Lepastu tiba-tiba omma jimin kata jimin tu anak dia.. Mummy terkejut la.. Lepastu mummy dengan daddy pon ikut la dia datang sini. Tup tup dapat tengok drama tak berbayar pula.. " kata mummy jihyo panjang lebar.. "Berbesan la kita nanti ji yul" kata omma jimin kepada mummy jihyo. "Saya pon tak sangka kita ditakdirkan macam ni jae mi" kata mummy jihyo pulak..
Selepas itu para ibu bapa pergi meninggalkan jihyo dan jimin. Mereka pergi ke kafeteria untuk makan.. "Baiknya mummy jihyo" kata jimin.. "Omma jimin pon baik juga. Dia yang memberikan semanggat kat jihyo waktu jimin koma. Kalau tak de omma jimin. Jihyo rasa mungkin jihyo dah gila kowt. " jawab jihyo beserta ketawa..
"Jangan risau jihyo. Jimin akan jaga jihyo sampai maut memisahkan kita. Tu janji jimin kepada jihyo.. Jimin nak jihyo pegang kata-kata tu sampai akhir nyawa jihyo." kata jimin lembut. Hati jihyo seakan-akan terbuai dengan kata2 jimin.. "Mula dari oppa akan jaga chagi sama macam oppa jaga omma selama ni.. So chagi hanya perlu ada di sisi oppa ja.. Oppa tak minta lebih daripada itu.. I love you chagi. Oppa cintakan chagi sampai tuhan cabut nyawa oppa." kata jimin lagi.
"Chagi sayang oppa sangat2. So oppa jangan sesekali tinggalkan chagi." Kata jihyo.. "Oppa pon sayang chagi." kemudian jimin mencuim dahi jihyo...
Tiba-tiba bunyi pintu terbuka.. "Oppaa..." kata insan tersebut..
Tbc~
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.