Jimin dan jihyo sudah merancang untuk keluar lunch bersama.
Jimin sedang duduk menunggu jihyo di sebuah restaurant yang berdekatan dengan cafe jihyo..
"Anyeong jiminie " sapa seseorang dari belakang.
"Apa kau nak" tanya aku kasar
"You buat apa kat sini sorang2." Tanya dia gedik.."aku tengah tunggu yeoja chingu aku." Kata aku selamba.Tiba-tiba aku terdengar suara perempuan. "Anyeong jimin bian saya lambat sikit..".. 'Huishh nasib baik dia datang tepat pada masanya..'.. "Tak pe saya tak kisah pon." Kata aku lagi..
"Btw sapa perempuan ni".. Tanya jihyo sopan.. "Owhh perempuan ni gila kot tiba-tiba je tegur saya".. Di saat itu muka suzy kelihatan merah menahan marah.."aiss apa la awak ni. Tak baik la cakap macam tuu". Kata jihyoSelepas itu suzu berkata "tak payah nak buat baik sangat lah perempuan..dasar perempuan murahan." Jihyo terkaku setelah mendengar perkataan kasar itu.. Aku Yang tidak dapat menahan marah ni lalu menampar pipi Suzy dengan kuat.
"Eh perempuan kau jangan kurang ajar sangat ehh.. Baik kau blah sekarang sebelum aku buat kau lebih teruk lagi dari ini." Kata aku geram.
Suzy Yang sedang berdiri dihadapan aku menghentak-hentakkan kakinya sebelum dia berambus dari situ..
Aku lihat wajah jihyo yang sedang menunduk memandang lantai itu "sorry la awak suzy tu memang macam tu.".kata aku lembut. "Siapa suzy tu jimin." Soal jihyo perlahan. "Owhh dia tu ex yeoja chingu saya." Jawab aku. "Habis kenapa awak dan dia break.." Tanya dia lagi.. "Dia curang dengan saya..saya nampak dia keluar dengan lelaki lain. Lepas tu saya terus break dengan dia." Jawab aku lagi..
"Awak masih cinta kan dia tak" soalan dia buat aku tersenyum
"Tak aku dah tak cintakan dia. Gila ke apa nak cintakan perempuan macam tuu."Selepas itu aku dan jihyo memesan makanan. Kami berdua makan sambil menceritakan masa lalu masing-masing..
Skip~
No one POV
Jihyo sedang memandang jimin dari sisi 'hensemnyaa dia nii..omma i think i'm in love!!' Jihyo bermonolog .. "Saya tau la saya hensem tak payah la tenung lama-lama". Kata jimain nakal..
"Eii perasannye awak nii" kata jihyo.. Kemudian mereka sama-sama ketawa.. Jihyo Dan jimin hendak ke sungai Han. Kerana permandangan disana sangat cantikk.. Jimin juga telah memberitahu kepada P A nya bahawa dia tidak masuk kerja ..
Mereka berjalan beriringan sambil berjalan mendekati sebuah kerusi Yang terletak di bawah sebuah pokok Yang berasa di tepi sungai tersebut.
"Wah seronoknya". Kata jihyo dengan nada Yang teruja.."awak selalu datang sini sini ke". Tanya jihyo kepada jimin.. "Saya selalu datang sini kalau saya sedih, marah sebab dekat sini boleh buat saya rasa tenang". Kata jimin.. "Owhh.. BTW awak tengah rasa marah ke sedih? Sebab awak Kata tadi awak akan datang sini kalau awak rasa marah atau sedih" Kata jihyo..
"Sebenarnya saya rasa gembita Sekarang" Kata jimin. "Awak gembira kenapa? " soal jihyo pelik. "Saya gembira sebab awak Ada dengan saya.. Sebenarnya saya suka dekat awak.. Since first time saya nmpak awak saya rasa berdebar-debar". Kata jimin malu-malu.
Jihyo menjadi kaku setelah mendengar luahan hati jimin.. Pipi jihyo menjadi panas Dan merah.. "Awak dengar tak apa Yang saya cakap ni.. "Tanya jimin apabila dia melihat jihyo Yang membisu.. "A.. Pa Yang awak cakap" tanya jihyo lagi sekali.. "I said I'm in love with you song jihyo.." Ulang jimin namun Kali ini dya berkata dengan nada Yang lebih tegas.. "Do you love me song jihyo". Tanya jimin.. "Saya.. Emm...
Saya.." Jihyo sedang tergagap-gagap.. "Awak apa" tanya jimin dengan suara Yang lembut..Selepas 10 minit jihyo mendiamkan dirinya akhirnya dia membuka mulutnya Dan berkata " I think I love too". Kemudian jimin melihat jihyo Dan memeluk jihyo dengan kuat..
Tbc~
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.