CHAPTER34:BODOH

473 41 3
                                    

Jimin pov

"Apa yang aku buat ni!" kata jimin sendirian. "Baguslah padan muka kau.. Disebabkan baran kau, kau hilang isteri kau.." kata jimin sambil meraup kasar rambutnya... "Oppa minta maaf.. Opppa nak chagi balik.. Oppa bencikan diri oppa sekarang ni.." kata jimin sambil menangis..

End pov

Jihyo memandu tanpa arah. Nasib baik lah handbeg nya  tertinggal di dalam kereta. Tiba-tiba jihyo menghentikan keretanya di bahu jalan. "Kau lebih percayakan dia daripada aku! Sapa aku dekat mata kau park jimin!" jerut jihyo.. Dia mula menangis tersedu-sedu. "Apa aku nak buat sekarang nih" kata jihyo sambil menghentakkan kepalanya di stereng kereta.

Hampir setengah jam jihyo menangis akhirnya dia kembali memandu keretanya ke Busan. Dia memerlukan ketenangan. Sesungguhnya dia berharap agar jimin tidak menjumpainya.

Skip~

Jihyo berjalan di persisiran pantai.. Sudah seminggu dia menetap di Busan. Dia akui bahawa dia memang merindui Jimin. Air matanya sudah kering akibat asyik menangis tak henti-henti. Hatinya juga sakit akibat memikirkan jimin. "I hate u park jimin." ucap jihyo tanpa sedar. "But I love you very much chagi" kata seseorang daripada belakang. Membulat mata jihyo ketika terpandang wajah jimin yang kelihatan tidak bermaya. Tanpa menunggu sesaat pun jihyo pantas berlari pulang ke hotel.

Jimin pov.

Sudah seminggu aku menahan rindu didada. Namun hari ini hati aku sudah tidak mampu untuk menahan rindu ini lagi.(clishe 😂) dengan pantas aku mencapai aplikasi pengesan jihyo. Aku sudah lama memasang dan mengesan lokasi jihyo untuk memudahkan aku sekiranya terjadi sesuatu yang buruk terhadap jihyo.

Busan... Jadi selama ini jihyo sudah berada di situ.. Bagaimana jihyo berani untuk memandu ke sana sedangkan perjalanan disana memakan masa yang amat lama...

End pov

Akhirnya jimin sampai di busan. "Adoii sakit pinggang aku" gunam jimin perlahan. Selesai mencheck in hotel jimin terus melangkah ke lif. Namun langkahnya terhenti apabila dia ternampak jihyo yang baru keluar daripada lif yang bersebelahan dengan dia.. Jimin lantas menyuruh pekerja hotel untuk menghantarkan bagasi miliknya ke hotel.

Jimin mengikuti langkah jihyo.. Sampai di persisiran pantai langkah jihyo terhenti.. Jimin hanya memerhatikannya dari belakang.. "I hate you park jimin" jimin terkesima.. "But I love you chagi" kata jimin perlahan namun dapat ditangkap oleh jihyo.

Jimin tersenyum ketika jihyo memalingkan wajahnya lalu dia memandang wajah jimin. Namun senyumannya mati ketila jihyo ingin melarikan diri daripada jimin.. "Just go!!" tempik jihyo bersama air mata.. Langkah jihyo makin laju.. Jimin melangkah laju lalu mencapai tangan lalu menarik jihyo kedalam pelukkannya.. "I miss u" kata jimin perlahan. Jihyo terkedu.. Jujur dia sangat rindukan pelukkan jimin. "Just go.. Please" kata jihyo lagi.. Air matanya tidak putus-putus keluar suara jihyo juga menengking jimin lantang. Namun jimin hanya buat bodoh.

Tanpa sedar ada sepasang mata yang sedang memerhatikan drama free ciptaan jiji couple. "Korang tunggu jelah.. Aku akan buat korang merana." kata insan tersebut bersama senyuman tang sinis dan menyeramkan..

Tbc....

Ada 1 lagi before saya nak hiatus.. Bye... See u in next chapter...

Spoiler
"BANG.. BANG... JIMIN!!!!"

BYE HAHAHAHAHAH

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now