CHAPTER12:ERHHHH!!

690 57 0
                                    

Jihyo pov

Sekarang jam sudah menunjukan pukul 6 setengah. Aku mengambil keputusan untuk menutup cafe awal daripada sepatutnya.. Aku menghentikan kereta aku di garage. Kemudian aku terkejut setelah melihat sebuah bungkusan besar yang terletak betul-betul depan pintu maduk rumah aku..

Dengan susah payahnya aku mengangkat bungkusan tersebut lalu masuk kedalam rumah.. Aku membuka bungkusan tersebut lalu aku berasa terkejut kerana di dalam bungkusan itu terdapat sehelai gaun berwarna hitam serta sepasang high heel yang berwarna putih dilengkapi dengan seutas gelang tangan serta rantai..

Didalam bungkusan itu juga terdapat sehelai kad berbentuk love. "Hai Love.. Saya tau sekarang ni awak mesti terkejutkan. Cantik tak gelang dengan rantai tu.. Kalau awak nak tau gelang dan rantai tu saya yang pilih sendiri sebab saya tau awak akan lebih menyerlah lagi.. ...Love. Saya tak sabar nak tunggu malam ni sebab saya akan cakap satu benda yang takkan awak lupakan.. So just wait and see what will happen this night. Love you my love.. Muah 😘"

"Oh my God sweetnya laki nihh.. Ishh boyfriend sapa la nihh." kata aku.. Kemudian aku membersihkan diri aku dan muka menyolek.. Ermm disebabkan baju aku warna hitam aku tak payah la makeup tebal-tebal cukup sekadar bedak dan lipbalm.. Aku tak suka pakai makeup tebal-tebal sebab nanti orang tak nampak la muka aku yang baby face ni.. 😚

Selepas siap aku duduk di sofa sambil menunggu jimin menghantar lokasi tempat kami dinner tu.. Sekarang jam sudah menunjukkan pukul 8 setengah tiba-tiba satu masej masuk melalui aplikasi Line.
 

Jimin- Datang ke sweetie hotel. Bilik nombor 7018..

Jihyo- ok saya sampai kejap lagi..

Aku kemudian menghidupkan kereta aku dan terus menujuke sweetie hotel.

Skip~

Aku membuka pintu kereta dan terus menuju ke kaunter pertanyaan. "Bilik nombor 7018 ada dekat tingkat mana yee" tanya aku sopan.. "Bilik nombor 7018  ada dekat tingkat nombor22 cik" kata pekerja itu.
"Baik terima kasih yaa" kata aku seraya membengkokkan badannya kedepan. Untuk menunduk hormat.

Aku terus masuk kedalam lif dan menekan butang bernombor22. Selepas 5 minit, didalam lif aku pon keluar dan mencari bilik tersebut. Bilik tersebut terletak di kawasan belakang sekali.

Aku segera membuka pintu apabila terlihat nombor 7018. Alangkah terkejutnya aku apabila terlihat pakaian yang berterabur di dalam bilik tersebut. Mata aku kemudian terarah kepada bahagian katil. Aku terlihat seorang perempuan yang sedang tidur disebelah jimin.. Air mata aku laju turun.

"Sanggup awak buat macam ni dekat saya jimin. Sanggup awak!" jerit aku. Kemudian jimin terjaga dan menggosotkan matanya. Dia terkejut apabila melihat aku yang sedang menangis di muka pintu..

Mata jimin memandang aku, dan perempuan itu silih-ganti. "No no no jihyo ni bukan macam apa yang awak fikirkan.. Saya tak buat apa-apa pon dengan dia. " kata jimin merayu.. Dia berdiri dan menyambar tangan aku.. "Love saya tak buat apa-apa pon. Saya berani sumpah" kata dia bersungguh-sungguh. "Sayang perempuan tu sapa.. Kenapa dia ada dalam bilik kita" tanya perempuan tu dengan suara gedik.. "Ehh suzy macam mana aku boleh datang sini dengan kau hahhh!! Baik kau mengaku! "
Tengking jimin kearah perempuan itu.. "Apa lah you ni.. Kan you yang bawak i datang sini tadi" kata- kat perempuan itu membuatkan aku naik angin tapi aku membuat keputusan untuk mendiamkan diri.

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now