CHAPTER31:BUKTI

479 45 37
                                    

Jimin bangun dari tidurnya yang singkat itu.. Sebenarnya semalam dia tidaklah mabuk sangat.. Dia hanya minum sedikit sahaja.. Dia hanya mahu dekat dengan jihyo.. "Tanggg"  jimin terdengar bunyi kuali jatuh.. 'Mungkin jihyo tengah masak' fikir jimin.. Lalu tampa membuang masa dia pun pergi ke dapur...

"Morning sweetie" kata jimin ceria namun hampa apabila jihyo tidak mengendahkannya.."chagi i miss the old jihyo.." kata jimin dengan nada sedih.. "The old jihyo is already dead. Because of what?.. I think you already know the answer" kata jihyo sinis..

Jimin terkedu dengan kata-kata jihyo. "Jiji.. Please. Don't do this to me.." kata jimin sedih.. "I love you.. I don't have anything with that damn bae suzy.. Jihyo please trust me for once" kata jimin bersama air mata... "Trust you?! Are you think that i'm that easy!!.. Love!! Are you kidding me?!!..don't you dare to talk about love!!" Tempik jihyo.. "Please..jihyo.. Please" rayu jimin.. "Dah la hilang mood aku nak masak" kata jihyo lalu ingin berlalu ke bilik namun jimin lebih pantas menarik tangan jihyo hingga menyebabkan jihyo terpeluk jimin..

"Siap sekarang.. Saya akan tunjukkan yang saya tak salah" kata jimin.. "Nak tunjuk apa lagi.. Kau nak nafikan apa lagi.. Cukup la dengan penipuan ni semua.." kata jihyo kasar.. "I said get ready! Go now.. I'm waiting!" kata jimin tegas sehingga mengundang resah di dada jihyo.. "Tak nak.. Kau pergi la sorang-sorang.. Aku tak peduli.." kata jihyo dingin.. Jimin yang kehilangan sabar terus menarik tangan jihyo kebilik.. "Siap sekarang! Tu pun susah ke hahh!!  Nak saya cakap berapa kali.. Tolong la jangan buat saya marah... " kata jimin dengan nada yang meninggi.. Jihyo terkedu melihat muka jimin yang merah itu.. Tanpa berkata apa-apa jihyo terus masuk ketandas... Jimin pula tersandar di dinding sambil meraup mukanya.. "Shit!" carut jimin.. "Bodoh kau jimin.." kata jimin lagi sambil menepuk dahinya..

Skip~

Suasana didalam kereta cukup sunyi.. Jihyo tahu ini jalan ke pejabat jimin.. "Dah sampai" kata jimin dingin.. "Nape datang sini nak tunjuk lokasi korang bermesra ka" kata jihyo sinis.. "Stop it jihyo.. I'm gonna show you the truth.." kata jimin sinis.. "Kalau terbukti saya tak salah awak kena minta maaf dengan saya lepastu buat projek anak dngan saya. Deal or not" kata jimin yakin. "Ok deal.. But semua dah terbukti awak salah.." kata jihyo sinis..

Jimin menarik tangan jihyo lalu masuk kedalam bilik cctv. "Nape kita datang sini" tanya jihyo bingung.. "Cari bukti." kata jimin selamba.. "Tim bukak video cctv kat bilik saya.. Yang kelmarin punya.." arah jimin.. Jihyo hanya diam memerhati. Video dibuka. Terlihat suzy yang sedang duduk berselfie.. Kemudian jimin masuk kedalam bilik itu kemudian dia melihat tangan suzy yang gatal menarik tangan jimin untuk memeluknya. Terasa bangga apabila jimin menepis tangan suzy.. Di akhir video jihyo terkejut bukan kepalang apabila melihat suzy yang mengeluarkan kamera yang tersembunyi di sebalik pasu bunga kecil yang berada di atas meja itu..

"So how mrs park.." tanya jimin sinis.. "Armm ermm ehh" kata-kata jihyo tak mampu diluahkan.. "Lets have our lunch.. Saya tau awak tak sarapan lagi." kata jimin yang faham dengan perangai jihyo..

Jihyo hanya bermain-main dengan nasi dihadapannya.. 'Adehh rasa bersalah.. Auu.. Dah la aku pernah maki dia' kata jihyo didalam hatinya.. "Awak tak perlulah rasa bersalah.. Kalau saya dekat tempat awak pon saya akan merasakan hal yang sama.. Oppa tau chagi salah faham. Lagi pun gambar tu pun cukup untuk membuat chagi rasa marah" kata jimin.. "But still.. Saya tetap salah.. Saya maki hamun awak saya tengking awak.. " kata jihyo bersama air mata..

"Shhhh.. Jangan nangis.. Tak cantik isteri saya nanti." kata jimin sambil mengambil tempat disebelah jihyo dan mendakap tubuh jihyo erat.. "Jiji salah.. Jiji salah.. Jiji tak patut cakap maki hamun macam tuu" kata jihyo.. Air matanya luruh tanpa henti.. "Jangan macam ni sayang.. Tolong lahh.. Jangan nangis.. Oppa tak sanggup tengok chagi nangis macam ni." kata jimin sambil mengusap lembut belakang badan jihyo.. Jihyo memeluk badan jimin erat.. Nasib baik tempat duduk mereka VIP. So tak da lah pelanggan lain tengok drama tv tak berbayar kat situ....

"Dah makan cepat.. Kita kena balik bagi milly makan pulak.. Kesian dia lapar sebab kena teman mummy dya nangis semalam" kata jimin.. "Awak ni!!  Saya dah lupa pasal milly dah jom balik" kata jihyo lalu mencapai hand beg dia.. "No.. Mummy milly kena makan dulu.. Lepas tu baru kita balik kasi milly makan" kata jimin.. Jihyo hanya akur dengan kata-kata jihyo..

Tbc~

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now