CHAPTER20:TAK GUNA!!

575 50 2
                                    

Ketika jihyo sedang memandu untuk pulang kerumah tiba2 dia dihubungi oleh nombor tidak dikenali. "Hello cik saya daripada pihak hospital ingin memaklumkan berita yang sangat malang buat cik. Pesakit yang bernama park jimin sedang kritikal sekarang" Kata wanita itu dalam nada sedih. "Apa diaa!! awak tipukan. Tadi saya baru cakap dengan dia!! "Jerit jihyo. Jihyo menghentikan keretanya di tepi jalan. Seung moon yang terkrjut dengan jeritan jihyo itu juga terkejut. "Maaf cik tapi cik mesti datang sini sekarang. Peluang pesakit ini untuk terus hidup sangat tipis." kata wanita itu. "Baiklah saya datang sekarang." kata jihyo tersekat-sekat.

Selepas 20 minit memandu akhirnya jihyo sampai kembali ke hospital. Jihyo dan seung moon berlari pantas kearah bilik jimin. "Jimin" jerit jihyo seusai memasuki bilik jimin. "Kenapa jiji jerit-jerit nii" marah mummy jihyo kepada jihyo. Mata jihyo jatuh kepada jimin yang sedang bersembang dengan daddy jihyo.. "Tak guna kau park jimin!!" jerit jihyo kuat.. "Aku ingat kau nak mati dahh. Rupa-rupanya kau elok-elok jaa.. Tak sakit apa pon!! Lahanat kau pendek" kata jihyo dalam keadaan marah. Semua didalam bilik itu ketawa terbahak-bahak melihat muka jihyo yang merah itu..

"Hahahaha. Ingatkan chagi dah tak sayangkan oppa.. Rupa-rupanya sayang jugak ehhh chagi dekat saya." kata jimin main-main. "Opah kau punya chagi.. Aku lari dari bawah sampai sini kau boleh nak main-main dengan aku.. Eii aku tengok kau ni kecik besaq kecik besaq jaa. Ang jangan ingat aku lembut tak bermaksud aku tak kuat.." kata jihyo lalu berlari kearah jimin dan menumbuk dada jimin kuat. "Uhuk.. Uhukk.." sampai terbatuk-batuk jimin di buatnya.. "Dah la kitorang keluar dulu laa.. Malas la kitorang nak tengok drama tak berbayar korang nii" kata omma jimin lalu menarik tangan mummy jihyo keluar dari situ..

"Kenapa kau buat aku macam ni hahh. Aku ingat kau dah nak mati tau tak" kata jihyo sambil memukul-mukul dada jimin sekuat hatinya "kalau oppa tak buat macam ni mesti chagi tak nak datang melawat oppa lagi kann.. Oppa rindu chagi laa." kata jihyo. "Tapi jangan main-main dengan soal kesihatan boleh tak. Chagi risau tau takk.. Chagi tak nak kehilangan oppa.. Chagi sayang oppa" kata jihyo lagi.. Air matanya turun laju.. Jimin menarik jihyo kedalam dakapannya.. "SHHH!!... jangan la nangis oppa tak nak tengok chagi nangis. Dah rosak habis maskara chagi tuu" kata jimin sambil menepuk perlahan belakang bandan jihyo.. "Orang mana pakai maskara.. Orang tak make up pon hari ni.. Oppa ni kecoh arr orang nak tengah feeling sad ni dia boleh pulak buat lawak bodoh" kata jihyo yang masih menangis.. "Hahaha. Dalam nangis pon boleh garang lagi.. Chagi ni orang nak bagi dia ketawa tapi kita pulak kena marah" kata jimin sambil membuat nada merajuk.



"Eleh baru kena marah sikit pon nak merajuk tak manly langsung." kata jihyo sambil mencebik. "Owhh tak manly ehh.. Meh sini oppa nak tunjukkan ke manlyan oppa" kata jimin seraya menolak jihyo jatuh ke atas single bed hospital itu.. Jihyo terpaku dengan perbuatan jimin.. "Ap... Apa oppa nak buat ni.. Ki... Kita de.. dekat hospital ni ingat sikit." kata jihyo takut2.. Jimin sudah berada di atasnya... "Oppa nak tunjukkan ke manlyan oppa laa"kata jimin sambil tersengih macam kerang busuk..



Tangan jimin sedang bermain-main dengan rambut jihyo.. Perbuatan jimin itu mengundang debaran di dada jihyo.. "I love you" kata jimin lalu mencium lembut  bibir jihyo...jihyo yang pada mulanya kaku dengan perbuatan jimin itu lama2 membalas ciuman tersebut...


"Jom kahwin" kata jimin seusai ciuman itu.. "Oppa cakap la dekat mummy dengan daddy. " kata jihyo sambil tangannya bermain dengan juntaian rambut jimin.. "Okay. Chagi tunggu lepas ja oppa dapat discharge daripada hospital ni oppa terus pergi ke rumah chagi dan oppa akan pastikan chagi jadi milik oppa bulan ni jugak" kata jimin sambil mrncium bibir jihyo pantas.. "Eii gelojohnyaa"kata jihyo sambil menjentik dahi milik jimin..
"Auchh sakit la.." kata jimin.. "Sapa suruh gatal sangat kan dah kena" kata jihyo.. "Gatal gatal oppa pin chagi sayang." kata jimin nakal.. "Oppa tak penat ke duduk macam tu.. Kalau orang masuk macam mana" kata jihyo mengubah tajuk perbualan kerana dia malu.. "Duduk macam ni la best.. Boleh kiss banyak sikit" kata jimin nakal..


Baru sahaja jimin hendak mencium jihyo sekali lagi tiba-tiba pintu terbuka.. Krik krik.. Muka jihyo sudah mula membahang.. "Omma just nak ambil handbag.. Kata puan park lalu mengambil handbag nya lalu berjalan keluar.. Tiba2 wanita itu berhenti di muka pintu.. "Omma keluar dulu ya.. Btw jimin jangan gelojoh sangat. Kalau gatal sangat pergi la mintak izin orang tua jihyo dulu" kata puan park lalu keluar dari bilik itu..


"Yahhh park jimin!!!  Omma kau nampak kita macam ni!!  Ahh malu nyaaa!! " jerit jihyo sambil menarik narik rambut jimin "relax arhh omma aku tak marah ponn" jimin menahan sakit sekaligus panggilan mereka bertukar.. " memang la omma kau tak marah tapi aku maluu!! " kata jihyo..



Tbc~

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now