CHAPTER13:MENYAMPAH

610 57 2
                                    

Jimin pov

Aku datang ke cafe namun hampa bila aku dikabarkan yang jihyo sedang mengambil cuti. Hari ini aku sudah bertekad untuk pergi ke rumah jihyo terus.

Jam baru menunjukkan pukul 2 petang. Aku sedang duduk di dalam kereta aku untuk Menunggu jihyo. Aku sudah duduk disini selama dua jam namun kelibat jihyo tidak muncul-muncul lagi. Akhirnya aku mengambil keputusan untuk pulang ke rumah.

End pov

Jihyo sekarang sedang berada di pulau jeju. Dia mengambil keputusan untuk bercuti selama dua minggu. Dia perlu menenangkan fikirannya..

Jihyo sedang berjalan di persisiran pantai. Dia membiarkan sahaja skirtnya basah dek kerana ombak. Hatinya benar-benar sakit apabila teringatkan lelaki yang bernama park jimin..

Selepas tiga jam bersiar-siar jihyo pon membuat keputusan untuk mengisi perutnya. Dia berhenti di sebuah kedai makan yang terletak di tepi pantai. Dia memesan nasi goreng kimchi. Selepas mengisi perutnya jihyo pon pulang ke hotelnya

Skip~

Sudah seminggu jimin dan jihyo tidak bersemuka. Jimin pon sudah mula merasa serabut. Tiba-tiba pintu pejabatnya diketuk "masuk" kata jimin dingin "tuan, saya nak cakap yang esok tuan kena pergi tengok tapak pembinaan dekat jeju-do" kata P.A jimin berhati-hati maklum lah jimin kan orang yang berat mulut dan dingin dengan orang ramai..

"Ermm ok lahh.. Flight saya esok pukul berapa" tanya jimin "pukul 10 pagi tuan" jawab P.A nya laju.
"Ok awak boleh keluar sekarang" selepas itu P.A jimin terus keluar dari bilik itu.

Skip~

Jimin menggalas beg sandang dan menarik bagasinya. Drivernya sudah menunggu di luar lapangan terbang. Jimin selalu mengupah driver ketika dia sedang melawat ke tapak pembinaan kerana dia tidak menghafal jalan-jalan disitu

Selesai mencheck in hotel(saya xtau maksud check in dlam bhasa melayu 😚)jimin berjalan menujuk ke lif. Selepas itu dia memasuki lif tersebut namun belum sempat pintu lif itu tertutup ada satu tangan yang menghalang.. Mata jimin memandang gerangan yang menahan pintu tersebut namun orang itu masih tidak menyedarinya.. Pintu tertutup
"Song jihyo" jimin berkata. Sejurus selepas itu orang itu terus mengangkat muka. "Park jimin" kata jihyo dengan nada jihyo yang terkejut.

Jimin terus memeluk jihyo. "Lepaskan aku lahh.. Ishh sial lah kau." jimin agak terkejut mendengar carutan jihyo. "Chagi please come back to me. I'm begging you." Kata jimin air mata jihyo sudah jatuh membanjiri pipi gebunya.. "Let me go. I'm begging you" kata jihyo pula.. Selepas itu jimin terus menjarakkan tubuh mereka. Di saat itu juga pintu lif terbuka. Jihyo terus berlalu tanpa sepatah kata pon. Jimin mengikuti jihyo tanpa pengetahuannya. Rupa-rupanya bilik mereka bersebelahan.

Keesokan harinya jimin keluar awal pagi untuk melawat ke tapak pembinaan. Jimin sempat bersarapan di hotel tempatnya menginap. Selesai makan jimin memesan latte naman matanya sempat menagkap susuk tubuh jihyo yang sedang menikmati sarapan sendirian. Dia pon memesan satu lagi latte. Kemudian dia membuka beg kerjanya dan mengeluarkan sebatang pen dan sehelai sticky note dia menulis sesuatu dan melekatkan sticky note tersebut di salah satu cawan latte.. Dia berjalan mendekati jihyo dan meletakkan latte itu di atas meja jihyo dan berlalu pergi tanpa berpaling.

Jihyo pov

Aku terkejut apabila seseorang meletakkan secawan latte di atas meja makan aku. Aku scan pnya scan rupa-rupanya lelaki pendek tu yang kasi. Mula-mula aku nak buang tapi aku ternampak sekeping note yang terletak di cawan latte tersebut.

'Awak jangan buang tau late ni saya nak awk minum sampai habis. Sorry sebab tak leh teman awak lunch. Saya kena pergi melawat tapak pembinaan.
P/S:I miss you so bad. '

'Ada aku kisah hang nak miss aku ka hang nak apa kaa ada aku kisah. Sikit pon tak. Buat semak ja mai sini. Pi la dekat awek ang tu. Mai cari aku buat apa buat sakit hati ja tengok muka hang. Daripada aku tengok muka ang baik aku tengok muka sehun aku lagi bagus OH MY OH SEHUN💜
(Utara dohh 😚)

Selepas itu aku terus blah dari situ. Aku kemudian berjalan menuju ke arah pantai. Panas gila doh hari ni. Boleh burn aku dok sini lama-lama. Lalu aku membatalkan niat aku untum berjalan-jalan di pantai. Aku pergi ke kedai yang berdekatan lalu mata aku terhenti di sebuah kedai buah tangan lalu aku masuk kedalam. Aku mahu membeli buah tangan untuk pekerja aku di cafe.

Selepas selesai membeli buah tangan. Aku memandang kearah jam di tangan aku. Sekarang sudah masuk pukul 2.rupa-rupanya lama jugak la aku dok kat dalam kedai ni.

Aku pulang ke hotel sambil menjinjit enam bua beg kertas ni kedua-dua. 'kenapalah aku pi beli barang-barang yang berat. kenapa la aku tak beli ja baju ka seluar ka.. ' selepas itu aku terkial-kial di hadapan lif. Tangan aku dah la dua-dua penuh..

Namun aku terkaku saat merasakan beg-beg ditangan aku sudah berada dalam gengaman jimin. "Apa awak buat ni.. Pulangkan balik saya punyan barang tuu" kata aku tegas.
"Aishh orang nak tolong bukannya nak cakap terima kasih" kata jimin memerli. "Aku tak suruh pon kau tolong aku. Aku boleh angkat sendiri lahh. Kau tak payah nak sibuk laa. Blah laa" kata aku kasar. Meluat dengan laki depan aku ni

Jimin tak mendengarkan kata-kata aku. Malah dia mebekan butang lif dan masuk dengan selamba badaknya. Aku menyumpah di dalam hati aku..
Aku pon akhirnya melangkah masuk ke dalam lif itu juga..

Selepas sampai di bilik aku, aku meminta kembali barang aku tapi akhirnya aku menyumpah sekali lgi di dalam hati aku apabila jimin menolak aku hingga menyebabkan aku terkebelakang dan dia masuk kedam bilik aku. Namun aku tidak menutup pintu.

"Keluar sekarang park jimin! " aku mula naik angin apabila melihay jimin yang sesuka hatinya duduk di atas katil aku.. "Tak nak keluar. Saya nak tifur dekat sini." kata dia serius.
"Kau jangan jadi gila laa. Aku panggil guard nanti baru kau tau.. Keluar la aku nak nak mandi la bodoh" terpaksa la juga aku mencarut sekat laki ni dah la tak paham bahasa. Aku cepuk satgi baru ang tau.

Jimin kelihatan sedikit terkejut apabila mendengar aku mengungkapkan perkataan yang kasar. Jimin krmudian bangun dari kedusukan dia dan mebdekati aku yang sedabg berdiri di depan sofa. Kedudukan kami agak jauh.

"Jangan panggil saya bodoh saya tak suka bibir cantik awak tu mencarut." kata jimin dengan nada yang nakal. Dia kini berada tepat di hadapan aku dengan jarak hanya 2 kaki.

Dia melangkah kearah aku. Aku lalu melangkah kebelakang sehingga tiada ruang di belakang aku. Tubuh jimin kini berada sangat dekat dengan aku sehinggakan aku dapat merasakan nafas dia.

Aku melihat muka jimin dan menatap matanya. Jimin makin mendekatkan mukanya kearah aku. Dan kemudian.... ..


Tbc~







FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now