"Oppa" jimin dan jihyo automatik memadang kearah pintu bilik yang di duduki oleh jimin. Suzy menjadi cemburu apabila melihat kedudukan jihyo dan jimin yang sedang berpelukan.. "Apa kau buat dekat sini hahh suzy" kata jimin kasar. "I datang nak melawat you la sayang" kata suzy sambil tergedik-gedik berjalan kearah jimin dan jihyo.. "Tak payah la kau susah-susah datang sini sebab aku punya bakal isteri ada kat sini untuk jagakan aku" kata jimin sambil mengeratkan pelukan di pinggang jihyo.
Muka suzy memerah melihat aksi itu. "Eh perempuan kau keluar boleh tak. Aku nak cakap dengan jimin kejap" kata suzy kasar. "Eh kau tak malu ke tiba2 je halau dia ni kenapa.. Dah la datang tak di undang. Muka tembok betul laa" balas jimin kasar. Muka suzy kelihatan keruh sepertinya dia terkesan dengan kata2 jimin.. "It's okay. Chagi keluar dulu la oppa.. Chagi nak pergi beli makanan kejap ehh lapar laa" kata jihyo manja. "But chagi..." kata-kata jimin terhenti apabila jihyo berkata2
"tak pe. Chagi pergi dekat mummy dgn omma kejap eh tak lama pon. " jihyo sengaja hendak memberi ruang kepada jimin untuk mendengarkan apa yang hendak di sampaikan oleh ulat bulu aka suzy..Selepas jihyo keluar daripada bilik itu suzy terus memeluk tubuh jimin namun tidak lama kerana jimin dengan kuat menolak tubuh suzy.. "Dengan perempuan tu you boleh pulak kan biar je apa yang dia buat.." kata suzy tak puas hati.. "Dia tu bakal isteri aku memang wajar la aku biarkan dia peluk aku ke cium aku ke lebih daripada tu pon aku kasi" makin berapi-api telinga suzy.. "I love you jimin.. Please give me one last chance" rayu suzy kepada jimin. Namun ia hanya sia2 selepas sebuah senyuman sinis di hadiahkan kepada suzy. "Kau ingat aku bodoh ke apa.. Kau ingat aku ni apa senang2 je nak balik kat kau. Tolong la aku dah jumpa dah miss right aku. So jangan mimpi aku nak balik dekat kau. Baik kau blah dri sini sblum aku terajang kau. Aku tak nak jadi lelaki dayus yang pukul perempuan tapi sapa tau mungkin kesabaran aku yang nipis ni habis mungkin aku akan pukul kau " Kata jimin kasar. "You tunggu apa yang I akan lakukan dekat miss right you tu.. I akan pastikan dia tak akan muncul lagi dekat dalam dunia ni. I nak you simpan kata2 I ni." kata suzy lalu pantas melangkah keluar daripada bilik itu.. "Kau jangan pernah berani sentuh jihyo! " suzy sempat mendengar kata2 jimin itu namun dia hanya buat bodoh. 'Kau dah buat aku marah kali ni jimin. Kau jangan menyesal kalau jihyo mati dekat tangan aku.' suzy sempat bertembung dengan jihyo lalu dengan sengaja dia melanggar bahu jihyo sehingga menyebabkan jihyo hampir jatuh. Dia sempat menjeling kearah jihyo sebelum pintu lif tertutup "bodoh punya ulat bulu" kata jihyo sorang2.
"Hai oppa" kata jihyo manja. jimin yang kelihatan mengantuk itu segera memandang kearah jihyo.. "Chagi pergi mana.. Lama tau tak oppa tunggu" kata jimin manja. "Orang baru keluar tak sampai 10 minit tu pun lama ke" kata jihyo.. "10 minit tu rasa macam 10 tahun tau takk" kata jimin sambil menarik jimin dalam pelukkan nyaa. "Mengadanya" kata jihyo sambil membalas pelukan jimin.. "Chagi oppa mengantuk laa" kata jimin perlahan.. "Kalau mengantuk tidur laaa.." kata jihyo.. "Oppa nak chagi dodoikan lahh. " kata jimin.. "Meh chagi dodoikan" kata jihyo kemudian memeluk jimin dan menyanyikan lagu kanak2..lama-kelamaan jimin pon tertidur...
"Jihyo mencium dahi jimin lama lalu turun daripada katil dan mengambil beg tangannya. Jihyo perlu ke cafenya untuk mengambil beberapa dokument yang perlu dia tandatangani..
"Omma mummy dengan daddy mana." tanya jihyo pelik. Tadi bertiga sekarang tinggal sorang jaa. "Diorang balik rumah dulu. Diorang nk rest kejap. Nnti diorang datang balik" kata omma jimin. "Erm ok la klau macam tu jihyo kena pergi cafe kejap nk ambik barang. " kata jihyo.. "Tak pe la jihyo mak cik faham orang berniaga memang selalu sibuk. Tengok jimin tu kalau duduk dekat pejabat abis smua dia lupa." kata omma jimin. .." jihyo pon macam tu la jgak la mak cik. Makan minum smua jihyo lupa bila jihyo buat kerja. " kata jihyo.. "Dah la pergi la ambik barang tu.. Tapi jihyo kena datang sini cepat sikit sebab mak cik ada kerja sikit nak buat." kata omma jimin. "Ok jihyo memang nak pergi kejap je tak lama pon." kata jihyo kemudia menundukkan badannya.. "Pergi laa. Bye" kata omma jimin.
Skip~
Selepas jihyo mengambil dokument dia terus berjalan ke arah keretanya. Langkah jihyo menjadi perlahan apabila dia ternampak seorang lelaki yang sangat dia kenali sedang bersandar di keretanya..
"Hai jiji." riak jihyo terus bertukar gembira.. "Aku ingat kau tak balik lagi.. Kau ni kan selalu buat aku terkejut. Tak mau kawan dengan kau.." kata jihyo sambil membuat duck face.
Tbc~
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.