Selepas kejadian semalam semua ahli keluarga mereka mengambil bahagian untuk menyakat jihyo dan jimin.. Muka jihyo makin lama makin panas dan merah.. "Ada orang tu ka omma tengok tak sabar-sabar nak malam pertama semalam. " kata-kata omma jimin membuatkan lidah jihyo kelu... "Erhhh...memang la tak sabar.. So sebelum terlanjur omma kahwinkan la chim-chim dengan jihyo.." kata jimin sambil tersenyum manja dekat omma nya.. "Chim-chim mintak la sendiri dekat tuan song ni" kata omma jimin sambil memandang tuan park. "Sorry but jiji nak pergi tandas kejap ye" kata jihyo mencelah. Kemudian dia berlalu ke tandas.. "Nanti la omma.. Chim-chim nak lamar jihyo sendiri baru gempak." kata jimin. "Bagus la tu jimin. Kahwin kan sekali je. So tak salah buat sesuatu yang bermakna" daddy jihyo juga menyokong kata-kata jimin...
Setelah jihyo melepaskan hajatnya dia keluar lalu mencuci tangan nya.. Ketika dia hendak keluar daripada tandas dia tiba-tiba terlanggar seorang lelaki di hadapan tandas.. "Sorry" kata jihyo. "It's ok jiji" kata pemuda itu. Jihyo mengangkat mukanya.. "Woo bin.. " kata jihyo perlahan. "Lama tak jumpa awak sayang. Jodoh ke apa ni" kata woo bin sambil tersenyum manis kepada jihyo. " jodoh kepala otak kau. Mintak simpang malaikat 44 la wei.. Aku jijik la dengan kau" kata jihyo sinis. "Kasarnya awak sekarang nii. Dulu awak tak macam tu pun. Dulu awak sopan je.. Tapi semenjak awak dengan lelaki pendek tu terus awak berubah 360°" kata woo bin dengan nada kecewa. "Elok sikit mulut kau tu arhh.. Suka-suki je dok kutuk pak we aku.. Kau ingat kau tu perfect sangat ke.. Dah la tinggi macam bangunan klcc ada hati nak kutuk orang. Dekat rumah kau tu tak de cermin ke.. Nama je anak orang kaya tapi perangai macam orang utan! " kata jihyo sinis. "Dah la bye daripada aku dok kat sini bergaduh dengan kau baik aku pergi tengok hubby aku yang cute tu lagi bagus" sambung jihyo lagi. Jihyo berlalu dan kemudian dia melanggar bahu woo bin dan membuatkan woo bin menjadi lebih panas.. "Tunggu kau jihyo. Aku akan pastikan kau menyesal sebab buat aku macam ni" kata woo bin lalu tersenyum sinis..
"Chagi pergi guna tandas ke bina tandas. Apasal lambat sangat. Nasib baik oppa ni penyabar kalau tak dah lama oppa pergi cari chagi dekat situ tau" bebelan jimin membuatkan telinga jihyo panas. " yo yo.. Kata penyabar orang pergi tandas tak sampai 20 minit tu pon nak bising ke.. Mulut tu pot pek pot pek macam makcik-makcik tua tau tak.. " kata jihyo.. " ehh nak gaduh ka cik jiji sayang oii" kata Jim in sambil mengangkat keningnya. "Bukan gaduh chagi bagi nasihat je. Oppa kan tengah sakit ni tapi mulut oppa tak pernah duduk diam. Ade je yang awak nak bisingkan.." kata jihyo pula.."owh sekarang ni banyak songeh pulak dia ehh.. Dulu ok je" kata jimin dengan nada mrajuk..
"Dulu lain sekarang lain.. Oppa apa tau.. " kata jihyo pulak... "Korang ni kenapa asyik-asyik gaduh je.. Kalau la moon ni oppa korang dah lama benjol dah kepala korang tuu" kata seung moon yang tiba-tiba saja muncul entah dari mana.. "Amboi indah sungguh bahasa kau kan.. Kau tau tak yang aku ni noona kau.. Tak kenang budi punya hantu.. Aku cekik kang baru tau.. " kata jihyo sambil memutarkan bola matanya.. "Amboi noona ingat comey ke dok buat mata putih tu. Silap hari bulan nanti jimin hyung lari tinggalkan noona" kata seung moon sambil membuat muka menyampah.. "Lari la ada aku kisah.. Kalau susah sangat aku kahwin je dengan joongki driver datin minah sebelah rumah tuu. Joongki tu pon baik. Tak selalu berleter. Pastu cakap lembut jee. Melting noona tengok. " kata jihyo sambil senyum-senyum. "Ermm pergi lah.. Oppa ni bukan hensem pon dah la pendek lepas tu selalu tak de masa nak jaga awak. Lepas tu dah la sakit.. Menyusahkan jeee" kata jimin dengan nada sedih... Seung moon mula perasan suasana sudah bergitu dia pon dengan menggunakan kelajuan cahaya berlari keluar daripada bilik itu... 'PAPPP' kata-kata itu ibarat satu tamparan buat jihyo..
"Oppa tu bukan maksud jihyo.. I'm just kidding.. Joongki tu pon dah kahwin dengan song hekyo.. Tak kan jihyo nak rampas orang punya.. Jihyo saja je nak mngusik oppa. Yela kan oppa dah nak discharge nanti mesti oppa sibuk tahap gila punya kan.. " kata jihyo seakan-akan mengubati hati jimin. " no chagi.. Macam mana pon oppa akan tetap cari masa untuk pergi jumpa jihyo.. Oppa kalau tak jumpa sehari pon dah rindu bagai nak gila dah nii" kata jimin pulak.. "Janji oppa takkan lupa apa yang oppa kata tu" kata jihyo sambil membuat pinky promise bersama jimin. "I promise my love" kata jimin dam memeluk jihyo..
"Ehh encik tak boleh masuk!!" jerit seorang nurse... "Ada aku kisah.." kata lelaki itu lalu menolak nurse itu sehingga jatuh ke lantai.. "Woi gila ka" jerit jimin kepada lelaki itu
Tbc~
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.