De grote dag
Ze draaide kort een rondje voor de spiegel, om haar hele outfit te kunnen bekijken. Ze probeerde een reden te vinden waarom ze blij zou moeten zijn. Naar deze dag had ze altijd al uitgekeken. Het moment waarop ze haar ja-woord zou geven. Alleen voelde ze niets voor haar aanstaande echtgenoot.
Haar vader was voor haar op zoek geweest naar een echtgenoot en zonder haar mening te vragen, had hij het huwelijk geregeld. Ze wist pas een week dat haar gelukkige dagen voorbij waren en vooral dat haar droom van een liefdevol huwelijk nooit zou uitkomen.
De witte jurk was mooi, dat kon ze niet ontkennen. Alleen had ze hem liever gedragen op een leukere dag. Niet op de dag dat ze haar echtgenoot zou ontmoeten. Ze wist wie hij was. Ze had hem één keer kort ontmoet en begreep meteen dat het bij hem om het geld te doen was.
Alexander. Dat was zijn naam. Een egocentrische sergeant die niets liever wilde dan macht. Macht. Rijkdom. Mooie vrouwen. Dat was het enige waar hij aan dacht. En jammer genoeg voor haar, was dat degene aan wie ze zich zou binden. Voor de rest voor haar leven. Ze bibberde al als ze aan hem dacht.
Haar moeder zou haar geholpen hebben op dit moment. Als ze er nog was geweest tenminste. Ze was kort na Emma's tweede verjaardag spoorloos verdwenen. Volgens haar vader was ze ervandoor met een andere man. Volgens Emma, had haar vader daar iets mee te maken. Haar moeder zou haar zomaar niet in de steek laten. En hoe ouder Emma werd, hoe meer ze daarvan overtuigd was.
Emma wist dat haar vader haar voor een voldongen feit zette. Ze had geen enkel plan B. Ze kon niet op zoek naar een andere echtgenoot. Haar plan om weg te lopen was ook mislukt. Niets kon ze doen om aan haar lot te ontsnappen.
------------
Austin's ogen keken uit over de haven. Zijn schip lag helemaal aan de zijkant, klaar om meteen te vertrekken. Een paar dagen eerder was hij nog in de stad geweest. In de kroeg had hij maar één onderwerp gehoord. Er was een huwelijk op til. En niet zomaar een huwelijk. De dochter van één van de belangrijkste mannen van de stad. Zijn naam klonk zeker bekend in de oren.
Hét doel van een piraat was zoveel mogelijk geld verdienen. Zijn gedachten hadden dan ook meteen begrepen dat dit een buitenkans was. Ofwel ontvoerde hij haar voor de trouw, ofwel erna. Als haar echtgenoot halfdronken op zoek was naar een geschikte slaapkamer om ... .
Hij nam een slok van zijn flesje. Nooit liet hij iemand in de buurt komen van dat ding. Het was ook het enige waaruit hij dronk. Hij had met eigen ogen gezien wat er gebeurde als je teveel vertrouwen had in anderen. Zijn vader was daardoor ergens op de bodem van de zee beland, toen Austin ongeveer veertien was.
Zijn moeder was al vroeger overleden. Waaraan kon hij zich niet meer herinneren. Wat hij wel nog wist, was dat hij een schip vol piraten erfde van zijn vader. Het leven was hard. Daar was Austin een goed voorbeeld van.
Austin genoot nog even van de rust, want die zou snel verstoord worden zodra Emma aan boord van zijn schip arriveerde.
A/N: Laat zeker weten wat jullie van de proloog vinden!
Vote/Comment/Follow
JE LEEST
My Pirate Adventure [#Watty Winner 2020]
AvontuurEmma's leven was helemaal voor haar uitgestippeld. Binnen een aantal weken was haar huwelijk, met één of andere sergeant. Zelf had ze geen idee wie dat was. Laat staan dat ze dat wou weten. Het enige wat ze wist, was dat haar vader hem een goeie...