Efter en stund hade jag tagit mig upp på fötter och klarat mig genom skogens alla fällor. Mina tårar hade slutat rinna för en stund sen men smärtan var fastgjuten i mitt bröst. Bron låg utsträckt framför mig och med slöa steg gick jag mot den. Det mörka vattnet gapade efter mig och en stark känsla av att låta det svälja mig gjorde sig till känna. Fullkomligt tom stod jag i mitten av bron och stirrade ner i vattnet. Tanken av fridfullheten som skulle fylla mig om jag svaldes, all denna smärta som skulle försvinna fick mig att fatta tag om räcket.
Solen sken på mig och strålarna värmde mot min kropp men ändå kände jag mig inte annat än tom och iskall. Mitt förtvivlade ansikte speglades tillbaka mot mig i det svarta vattnet och jag drog en djup suck. Herregud vad höll jag på med? Jag släppte räcket och backade chockat ett steg med ena handen för munnen innan jag fortsatte över till andra sidan.
Min bil stod fortfarande kvar och jag var påväg mot den när det mörka vattnet drog mig till sig igen. Jag svängde av och hittade en stor sten att sätta mig på, vattnet nådde så högt upp att jag kunde stoppa fingrarna i det. Mina tankar flöt iväg samtidigt som jag petade med ett grässtrå i vattnet som lämnade ringar efter sig. Upprepade gånger drog jag handen genom håret och suckade. Mina ögon var trötta och sved efter alla tårar men jag ignorerade det, jag behövde sitta här en stund och rensa mitt huvud som jag definitivt inte lyckades med.
Aaron dök upp i mina tankar och klumpen i halsen kom tillbaka, jag kunde bara tänka på hur kall han hade varit mot mig. Hur han hade gått fram till Amber och frågat hur det var med henne trots att jag var den som var skärrad. Kanske hade han känslor för henne ändå som han inte erkände. Tanken av det fick en tår att smita sig ner över min kind och snabbt torkade jag bort den med baksidan av handen. Jag såg på mitt söndergråtna ansikte i vattnet och bredvid mig dök ett annat ansikte upp, Aarons.
Toppen, nu hade jag även börjat hallucinera. Snabbt slog jag med handen i vattnet över hans ansikte och reste mig upp. Jag krockade in i någon och höll på att falla bakåt ner i vattnet men han fångade mig och höll mig stadigt om midjan. Dom isblå ögonen grävde sig in i mina och jag drog hastigt efter andan. Vi stod en liten stund och bara såg på varandra, hans arm låg fortfarande om min midja och närheten av honom fick mig att vilja börja gråta igen men jag pressade tillbaka tårarna.
"Snälla var försiktig." Värmen i hans röst chockade mig och jag rynkade ögonbrynen innan jag lösgjorde mig från hans grepp. Vad trodde han? Att han skulle kunna behandla mig som han gjort, som att jag inte var någonting för honom och sen komma och begära det här.
Jag fnös åt honom "Som om du ens skulle bry dig om jag hade trillat i, då hade du iallafall sluppit mig." Han rynkade på ögonbrynen åt mig och jag tog mig förbi honom och gick mot bilen.
"Är det vad du tror att jag vill?" frågade han chockat när han kommit ifatt mig och tagit tag om min handled. Han spände käkarna och såg på mig.
Jag suckade "Det är vad du visar mig." svarade jag och lösgjorde mig ännu en gång från hans grepp. Klumpen i halsen växte sig större och jag vände mig om och gick mot bilen för att inte visa tårarna som rann ner för mina kinder.
Ingen var hemma när jag slängde upp ytterdörren, båda mina föräldrar var iväg och jobbade. Pappa skulle komma hem någon gång imorgon då han körde lastbil längre sträckor så jag hade några timmar på mig innan mamma skulle vara hemma. Jag slängde av mig skorna och stegade upp för trappan för att ta en dusch. Successivt ökade jag värmen på vattnet men oavsett hur varmt vattnet blev tycktes det inte skölja bort kylan jag kände.
En hel timme hade jag spenderat i duschen innan jag tillslut bestämde mig för att gå ur och gå in på mitt rum för att klä på mig. Jag drog på mig underkläder, ett svart linne och svarta shorts. Av ren vana gick jag mot stolen och skulle dra på mig Aarons tjocktröja jag lånat av honom. Med den halvvägs över huvudet slet jag av mig den och kastade den tvärs över rummet. Den träffade sänglampan som stod på sängbordet som tillhörde hans sida av sängen och slog ner den till golvet. Jag brydde mig inte utan vände mig istället mot den vidöppna garderoben och slet ut dom andra två T-tröjorna han låtit mig ha och kastade iväg dom med.
YOU ARE READING
The Real Me
WerewolfHögsta rank #1 Varulv- * Selena flyttar till en ny liten by med sina föräldrar för att börja sista året på gymnasiet. Hon har inga vänner och har inte haft det dom senaste tre månaderna. Selena kände alltid att hon inte passade in varken i staden ho...