Kapitel 31 - sneak peak

1.4K 46 18
                                    


Min puls skenade där jag gick fram och tillbaka i vardagsrummet. Jag hade gett Aaron brevet som jag så länge hållit hemligt för honom. Sättet jag såg honom stelna till när han läste det finstilta namnet på kuvertet skrämde mig, nu kunde vad som helst hända. Det gick fem minuter, sedan fem till och ytterligare fem. Jag klarade inte av pressen från väntan längre, det var som att väggarna krympte runt mig och tryckte undan allt syre som fanns. Snabbt tog jag mig till dörren och öppnade den för att låta syret från den friska luften fylla mina lungor.

Jag hade suttit på trappan och väntat så länge att det till och med hade börjat skymma ute men otåligt satt kvar och fortsatte vänta på Aaron. Egentligen ville jag gå in till honom för att be om förlåtelse för att jag hållit det undan från honom men det var bättre att vänta och låta honom komma till mig.

Dörren öppnades bakom mig och pulsen som lugnat sig ökade igen. Jag svalde och spände hela kroppen när jag hörde hur han tog ett steg ut på verandan och sedan suckade lätt. Jag kunde inte förmå att vända mig om och se på honom utan istället slöt jag ögonen och lutade min haka mot mina knutna händer.

"Selena kom."  

Hans lugna röst fick mig att öppna ögonen och höja förvånat på ögonbrynen. Aaron vände in genom dörren igen och jag reste mig sakta upp på halvt darriga ben. Ett djupt andetag drogs ner i mina lungor innan jag tog steget upp för trappan och vidare in genom dörren. Vad som helst kunde hända nu.



Long time no see.. tyvärr..

Men håller på med ett nytt kapitel nu som ni ser ovan. Jag skrev denna början just för att jag ville berätta för er att jag håller på med ett nytt kapitel och kanske öka nyfikenheten för er lite om vad som kommer hända i resten av boken.

Det jag skrivit ovan kommer vara med i nästa kapitel också men kommer fetstila sista meningen där texten slutade så att ni inte behöver läsa om eller leta.

Jag hoppas jag inte förlorat all för många läsare eller några alls men men, så är det ju när man uppdaterar dåligt :)

Ha det bäst!

-Alex

The Real MeМесто, где живут истории. Откройте их для себя