Alex
'Aleeeexxx, kom nou opstaan!' zeurt een hypere Amber die aan mijn arm trekt. Ik laat een luide kreun horen als teken van dat ik wakker ben. Waarom mag ik nooit uitslapen? 'Oh mooizo je bent wakker, kom we gaan hardlopen' zegt ze weer te blij en trekt me, letterlijk, het bed uit. Vroeger, toen Amber nog hier woonde, gingen we altijd samen hardlopen. Daarom, is ze nu dus zo hyper. Ik zit half dood op de grond, starend naar de muur, tot er kleren naar mijn hoofd worden gegooid. 'Hup ga je omkleden, ik zie je over 10 minuten op de gang.' Ik zucht en haal de kleren van mijn hoofd af. Het is een blauwe legging met een blauw topje. Ik doe het aan en maak een staart in mijn haar. Ik was mijn gezicht en poets mijn tanden voordat ik mijn schoenen aan doe. Daarna loop ik zuchtend naar de gang, waar alweer, iets op mijn hoofd word gegooid. 'Je bent een minuut te laat, en het kan nog fris buiten zijn dus ik heb een vest voor je.' Zegt ze. Ik knik en doe het vest er nog over aan. 'Wow, ik wist niet dat jij tattoos had, hoe kan ik die gister nog niet hebben gezien?' vraag ik verbaasd en ga met mijn vinger over haar bovenarmen heen. Amber heeft een zwarte legging aan met een zwart shirtje, en haar haar heeft ze ingevlochten. 'Kom, we gaan' zegt ze en we lopen naar buiten. Al snel beginnen we met hardlopen.
Na een half uurtje hard te hebben gelopen, gaan we ergens wat oefeningen doen. Situps, pushups enzo. 'Aaa mijn buik doet pijn' zeurt Amber. 'Het was jouw idee hoor, hup je moet er nog maar 10' zeg ik lachend terwijl Amber bezig is met haar situps. Ik doe elke dag ongeveer 50 situps, dus ik ben er inmiddels wel aan gewend, Amber in tegenstelling...
'Kom, we lopen naar huis' zegt Amber. 'Plotseling geen zin meer om hard te lopen?' amber rolt haar ogen. 'Hey Alex! En meisje van Alex haar insta' ik draai me om naar de richting waar de stem vandaan kwam en zie Emma staan met haar vriendje. Ik trek Amber mee en loop naar Emma toe. 'Awe die's leuk' zegt ze en laat de foto zien de ze heeft gemaakt. 'Hmm, maak een nieuwe' zeg ik grappend en poseer. Amber draait zich om. 'Ik hoef niet op fotos met mijn bezweette hoofd' lacht ze. 'Max, mag ik je skateboard is' vraag ik aan max, het vriendje van Emma. Hij geeft me zijn skateboard en ik ga erop staan. Amber gaat erachter staan en we rijden een beetje mongolisch over de weg, tot we vallen. Amber pakt het bord van de grond en lachend lopen we terug naar Emma en Max. 'Oke, maar als je deze niet leuk vind ben je echt gek' lacht Emma en laat 2 nieuwe fotos zien. 'Stuur maar door' zeg ik, en neem afscheid van Emma en Max. 'Je weet wel dat we best wel ver van het hotel zijn toch?' grinnik ik om Amber te pesten. 'Urfg, dont remind me' kreunt ze.
@a.steendam: hardloepen mit @ambrstndam ✨
________________________________
@ambrstndam: poeh ik ben nog steeds kapot
@emmaaax: ik maak echt leuke fotos
JE LEEST
instagram / GS
Fanfiction' @newhopegeorge volgt je nu ' Fotos van Alex zijn van @scarlettleithold