Alex Pov
'Doei mam! Doei justin! Doei pap!' Schreeuw ik door het huis en sla de deur achter me dicht. Suus, Emma en ik gaan naar Oostenrijk voor wintersport. We gaan 3 daagjes skien en verblijven in zo een leuk huisje met openhaart en zo een warm mini zwembad, waarvan ik ben vergeten hoe het heet. Ik stap achterin in de auto naast Suus. Emma's ouders brengen ons zodat onze auto niet op schiphol hoeft blijven te staan. Suus haar ouders halen ons op. Emma heeft haar telefoon verbonden aan de auto en ze zet heel hard k3 op, en we zingen dus heel hard mee.
We lopen wat rond op schiphol bij de winkeltjes. Ik koop hier nooit iets, alleen eten. Emma had weer eens te veel spullen meegenomen waardoor haar koffer te zwaar was. We moesten Emma's extra spullen in Suus en mijn koffer doen om het mee te krijgen. Wat ook onzin is toch? Of het nou in mijn koffer zit of in die van haar. 'Starbucks?' 'Zeker'
Met onze starbucks lopen we naar de gate, maar eigenlijk lopen we niet maar staan we op van die roldingen want we zijn te lui en we hebben de achterste gate. 'Waar maak je een foto van?' Vraagt Emma aan Suus. 'Jullie, voor snapchat' zegt ze en Emma en ik kijken beide heel lelijk in de camera. Meteen daarna pakken ook Emma en ik onze telefoons voor een snapchat foto.Ik zet er wat vliegtuig emojis bij en zet het op mijn verhaal. Daarna lopen we de gate in en wachten we nog een halfuur voordat we het vliegtuig in mogen.
Als we eindelijk zijn aangekomen in ons huisje is het al 23:50. We laten dus onze koffers en tassen gewoon dicht en gaan meteen slapen, zodat we morgen energie hebben.
'Aaaaaaalex! Word nou wakker we hebben honger' hoor ik een stem zeggen terwijl ik word aangetikt door een spastische vinger. Ik grom en draai me om, ik hou niet van opstaan. 'Anders krijg je geen broodjes' zuchtend open ik mijn ogen, en sluit ze ook weer snel door het te felle licht. 'Hoe komen we aan broodjes?' Vraag ik terwijl ik het bed uitstap. 'Suus en ik hebben die vanochtend gehaald bij de bakker hiernaast' zegt Emma op een duh toon. Ik loop langs haar heen naar de keuken waar ik eerst wat water pak en dan begin met ontbijten.
Na een uur zijn we allemaal klaar om te gaan. Het is nu 11:00 dus we lopen het huisje uit. Alleen Suus heeft al eens eerder gesnowboard en geskiit (??????) dus dat word leuk. 'Seeelfie!' Schreeuwt Emma. Ik pak mijn telefoon en we kijken allemaal in de camera, terwijl je dat eigenlijk niet kan zien, want we hebben helmen op.
@a.steendam: wintersport met @emmaaax en @suuspeddel 🙃 🎿
JE LEEST
instagram / GS
Fanfiction' @newhopegeorge volgt je nu ' Fotos van Alex zijn van @scarlettleithold