Na in totaal 6.15 uur rijden, zijn we in Berlijn aangekomen. Het is nu ongeveer 13:15, aangezien we ook nog een paar stops hebben gemaakt. 'Zullen we zo even door de stad lopen? Ik denk namelijk niet dat vroeg naar het concert gaan nut heeft, we hebben toch vaste plaatsen?' zeg ik. 'Ja, we hebben vaste plaatsen, en ja, de stad verkennen klinkt goed.' Antwoord Laina. 'Zit Marije eigenlijk dichtbij ons? Bij het concert?' Vraag ik. ' nee, jammer genoeg niet. Jullie zitten in het voorste vak en ik zit ergens op de eerste ring. ' zegt ze. Ik knik, wel jammer. Ik pak mijn rugzak en loop de badkamer in, waar ik me klaar maak voor een dagje Berlijn. Ik doe een zwart hempje aan met een grijs rokje. Daaronder doe ik mijn zwarte vans en ik borstel mijn haar, wat ik los laat hangen, even door. Ik werk mijn makeup snel nog even bij en spuit wat deo en parfum op. Ik loop de badkamer uit, en meteen sprint Laina de badkamer in.
Marije zit nu in de badkamer, dus maken Laina en ik even een foto. Sommige mensen zeggen dat ik te veel post op insta, maar het is toch mijn account? Laina heeft een gestreept shirtje aan met een wit vest en een blauwe broek. Ze heeft witte adidas schoenen aan.
@a.steendam: dagje Berlijn met lieverds 🇩🇪 @lainabakler & m.arije__
________________________________
@lainabakler: wow wij zijn echt knap
@justinsteendam: mam word zo boos
@a.steendam: @justinsteendam en daarom ga jij het haar niet vertellen :p
@qquin: cuuute!! I miss you :('Je ouders weten het niet?' Vraagt Marije, die de badkamer uit komt lopen. 'Nope, die denken dat ik samen met Emma aan het leren ben voor mijn examens' zeg ik grinnikend. Ze lacht eventjes en dan lopen we het hotel uit. 'Shoppen?' vraagt Laina. Marije en ik stemmen in en lopen de winkelstraat in.
3 uur, 200 euro en 6 tassen vol met kleding later, lopen we naar het hotel. Het is ondertussen alweer 17:30, dus moeten we ons bijna klaar maken voor het concert. New hope club komt om 19:00 en Tina Steunkous om 20:30. Ik noem haar steenkous omdat ik haar achternaam niet kan onthouden, niet omdat ik haar belachelijk wil maken ofzo.
'Hoelaat gaan de deuren open?' vraag ik aan niemand in het bijzonder. '18:30' antwoord Marije voor me. Het is nu 18:15 en we staan voor de ingang van het gebouw. 'Alex, wij moeten via de achteringang, zullen we alvast gaan?' Vraagt Laina. Ik knik en we nemen afscheid van Marije, die wel in de rij moet staan.
'Hi! We won tickets, we're on the guestlist' zegt Laina vriendelijk tegen een bewaker bij de achteringang. 'Names?' 'Laina Bakler' de man kijkt even op zijn lijst en knikt dan. 'ID?' vraagt hij, waarschijnlijk om te controleren of ze wel echt Laina is. Laina geeft haar ID en de man laat ons naar binnen. Laina en ik volgen wat bordjes en komen uiteindelijk bij de merch stand. 'Oeh Laina wacht! Ik wil die trui!' Zeg ik en haal de trui. Het is een grijze trui met het logo van new hope club er op. We lopen daarna door naar de zaal, waar nog niemand is omdat de deuren pas over 5 minuten open gaan, en gaan zitten op onze stoelen.'Hello Berlin!' zegt Reece en de hele zaal gilt. 'This is our original song, makeup. If you know the words, sing!' zegt Blake nu en ze beginnen met het spelen. Luidkeels zingen Laina en ik mee terwijl we de jongens filmen. Na makeup zingen ze perfume. Alweer zingen we hard mee en dan bij het laatste liedje, fixed, schreeuwen we mee. Fixed is mijn favoriete liedje van ze, ookal is het nog niet uit. 'Thank you Berlin! And thanks to the two girls in front for singing along' lacht Reece. George kijkt onze kant op en een lach is makkelijk op zijn gezicht te vinden. Ze lopen van stage af en de lichten in de zaal gaan weer aan. 'Zag je hoe george naar je keek? Zo lief!' Zegt Laina in mijn oor. Ik lach. 'Ons bedoel je, hij keek naar ons' zeg ik terug en ga wat op instagram.
'I didn't know you were comming to the show tonight :p did you have fun? '
19:35'Holy fyck, george heeft me gedmt' zeg ik en laat het bericht aan Laina zien. 'Ohmigod, en zo te zien, hebben jullie wel vaker gedmt' lacht ze en scrollt door ons vorige gesprek. Ik lach en pak mijn telefoon terug. 'Ik ship jullie wel hoor. Galex klinkt wel cute' ik schud lachend mijn hoofd.
'Me neither, my friend won tickets yesterday. I had lots of fun, I love fixed so much mendndsj'
Stuur ik terug en zet dan mijn telefoon uit. Eigenlijk ken ik geen 1 nummer van Tina, alleen misschien de soundtrack van violetta, maar ik betwijfel of ze die gaat zingen.'Awe, glad you had fun ☺️ fixed is my fave too ! You looked cute tonight x'
Met een grote glimlach staar ik naar het bericht. 'Yo robot, hoezo staar je zo naar je telefoon' lacht Marije. We zijn inmiddels alweer terug bij het hotel. We vonden het optreden van Tina niet zo leuk en waren eerder weggegaan. 'Is zeker weer George, die 2 gaan trouwen, I swear' zegt Laina en lacht. Laina heeft het alweer tegen Marije verteld, dus ze weet ook dat ik met George praat.
JE LEEST
instagram / GS
Fanfiction' @newhopegeorge volgt je nu ' Fotos van Alex zijn van @scarlettleithold