,, Jak spojená?" zašeptal Legolas neschopen jediného pohybu. Nevěděl, co to znamená, ale nic hezkého to nebude. Eamë nechápala o čem se baví a vadilo jí to. Vymanila se z Legolasova objetí a šla si lehnout na postel. Chtěla, aby všichni odešli. Byla na ně naštvaná, už jen proto, že o ní mluví a ona jim nerozumí. Gandalf ji chvíli pozoroval a poté usoudil, že by bylo lepší si popovídat někde v klidu. Král měl stejný nápad a tak otevřel dveře.
,, Pojďte, promluvíme si jinde."
Všichni tři tedy opustili dívčin pokoj, ovšem ještě před tím, než na sebou Legolas zabouchl dveře, podíval se na holčičku a spatřil slzu stékající po tváři. Povzdechl si a odešel. V tu chvíli se Eamë otočila, zabořila obličej do polštáře a naplno se rozplakala. Stále před sebou viděla to oko, nechápala proč jí to čaroděj ukazoval, takovou hrůzu a ten smrtelný hlas, který šeptal, ale ona mu nerozuměla...Trojice seděla v pracovní místnosti u krbu. Pracovní místnost byla jen pro krále a zde se řešily různé strategie k boji, uzavírání spojenectví a další důležité věci. Nacházela se zde jedna police s mapami, hned naproti veliký stůl ze světlého dřeva, již zmíněný krb a spousta židlí.
,, Tak povídejte Mithrandire!" vyzval čaroděje nervózní Legolas. Pevně svíral opěradla židle s obavami, co uslyší.
,, Již dlouho jsem se obával, že bude Eamë nějakým způsobem spojena s Jedním prstenem, protože její otec z jedné poloviny existoval jen díky moci prstenu, kterou mu propůjčoval Sauron. Použil jsem tedy jedno kouzlo, které to mělo objasnit...."
,, A co v něm viděla, že se tak bála? Jakým způsobem jste to poznal?" vychrlil ze sebe princ. Už to nevydržel poslouchat a hlavně tomu věřit. Prudce vstal a začal pochodoval po místnosti.
,, Legolasi, uklidni se." řekl rázně Thranduil, ale jeho syn ho neposlouchal a podíval se na Gandalfa.
,, Tak mluvte!"
,, Je to složité kouzlo, zlé kouzlo, ale musel jsem ho použít, abych se přesvědčil. Eamë viděla Saurona, to mě usvědčilo v tom, že mají nějaký vztah, kdyby nebyl, nikdy by se jí neukázal." vysvětlil čaroděj a zapálil si dýmku. Thranduil na něj vytřeštil oči, Legolas se posadil a schoval obličej do dlaní.
,, Co to pro nás znamená?" zeptal se s obavami král. Bál se, že přítomnost dívky spojené se zlem nějak ohrozí jeho království a to by nedovolil.
,, Znamená to, že nic z toho se nesmí dozvědět, dokud nebude třeba. Nebojte se králi Thranduile, pokud zůstane její pobyt tady tajemstvím, nemusíte se ničeho bát." usmál se unaveně a popotáhl ze své dlouhé dýmky.
Králi se ulevilo, ovšem Legoas stále mlčel s hlavou schovanou v dlaních. Očekával nějaké ale, vždy od Mithrandira nějaké slyší, i když přijede s dobrou zprávou.
,, Bohužel," začal pomalu Gandalf.,, Její úloha v těchto zlých časech ještě nekončí, obávám se, že bude vystavena spoustě nebezpečí." povzdechl si. Po jeho slovech se Legolas napřímil.
,, Jak to myslíte?" zeptal se zděšeně.
,, Tak jak to říkám, Legolasi. Bohužel víc ti říci nedokáži" princ vstal a bez jediného slova odešel, nezapomněl na prásknutí dveřmi. Byl naštvaný a to hodně. Slíbil, že ji ochrání a teď se dozví takové zlé věci. Musí ji na to připravit, naučit ji užitečné věci... Ale na co připravit? Vždyť vůbec nevěděl o co jde, co ji naučit. Byl zmatený, zklamaný sám ze sebe a hlavně naštvaný na Mithrandira, na otce, který se staral jen o bezpečí království, na Alcarina, vlastně na celý svět. Nohy ho už automaticky vedly k dívčiným komnatám. Bez klepání vešel. Eamë ležela na posteli stejně, jako když odcházel a zamyšleně pozorovala strop. Nově příchozího si všimla, ale nedala to na sobě znát. Trucovala, byla naštvaná, jak se k ní chovali a hlavně na čaroděje, který ji ukázal takovou hrůzu. Legolas přešel k pracovnímu stolu a vzal do ruky obrázek, na který se vlastně ani neměl dívat. Z tahů tříletého dítěte poznal dvě postavy, jednu vyšší a druhou nižší.
,, To jsi ty a já na procházce v lese." ozvala se holčička. Stálá za ním s hlavou zdviženou, aby na papír viděla.
,, Ale neměl jsi se na to koulat, ještě jsem tam chtěla něco dokreslit." řekla dotčeně. Legolas se usmál a klekl si, aby se jí mohl podívat do očí.
,, Je to pěkné, jsi šikulka." pohladil ji po tmavých vláskách. Usmála se.
,, Díky, taky jsem se s tím kreslila celý den."O tři roky později.
Šestý rok života bylo pro Eamë důležité období. Brala Temný hvozd jako svůj opravdový domov, ovšem na tu noc ztráty své matky nikdy nezapomněla. Každý rok přijel Mithrandir, aby dívku zkontroloval a oznámil všechny novinky ze Středozemě. Eamë už pomalu zapomněla na ohnivé oko a šepot, proto si čaroděje brzy zase oblíbila.
Hned po jejích narozeninách se ji Birën snažil naučit na koni.
,, Tak, snaž se s koněm komunikovat, porozumět mu." radil jí stájník, zatímco strnule seděla na bílém koni. Jmenoval se All, ještě se ani nepohnul a Eamë už strachy ani nedýchala.
,, Ale jak s ním mám mluvit?" zapištěla a pevněji se chytila hřívy. Legolas stál opodál a s obavami sledoval situaci.
,, Hlavně se uvolni, All musí cítit, že jseš v klidu a potom ti bude věřit."
Dívka tedy udělala, co jí Birën poradil. Uvolnila se a snažila se s koněm navázat nějaký kontakt.
,, Správně, výborně, takhle vydrž a až budeš chtít, řekni mu, aby šel."
,, Hlavně v klidu." dodal Legolas. Za ty roky poznal, že jde do všeho po hlavě a to se jí často vymstilo. Byl rád, že elfové v království jsou ještě ochotní ji na chodbách hlídat. Zatím se mu povedlo ji dostat od všech dětí co nejdál, ale mrzelo ho to.
,, Tak jo, Alle. Jdi!" nakázala koni, ale ten se ani nehnul. Zamračila se.
,, Tak jdi!" zvýšila hlas, ale pořád nic. Birën chtěl něco namítnout, ale to už byla Eamë tak vytočená, že by ho stejně neposlouchala. Nohama se pořádně zapřela do jeho těla a mírně ho kopla. Než stačil kdokoli něco říct, All zařechtal a stoupl si na zadní, čímž Eamë schodil na zem. Ta zapištěla a kůň se hnal dál. Oba elfové se za ní rozběhli, Legolas byl strachy bez sebe.
,, Eamë, jsi v pořádku?" zeptal se naléhavě a klekl si vedle ní, stejně jako Birën. Dívka otevřela oči a posadila se.
,, Kůň jeden blbej." ulevila si. Legolas se zasmál a postavil ji na nohy. Ulevilo se mu, že jí nic není.
,, Vážně tě nic nebolí?" zeptal se ještě, ale Eamë zakroutila hlavou.
,, Jsem v pořádku, ale chci nového koně, tenhle je rozbitý."
ČTEŠ
Eamë (LOTR ff) ✔️
FanfictionMladá Eamë, která to kvůli svému původu nemá vůbec jednoduché. Dokázala věci, které ji proslavily a ona sama dlouho nevěděla proč. Nejen že bojuje proti nepříteli, tato elfka je nucena vést boj i sama se sebou. Válka o Středozem se blíží. Prsten se...