Legolas dlouho plakal, protože smířit se se smrtí Eamë nebylo jednoduché. Nejdříve přišel o Ellë, které slíbil, že ochrání její dceru. A on se tak snažil, aby měla všechno i když s její minulostí bylo obtížné jí to dopřát. Bral ji jako vlastní, učil jí, staral se a zakazoval, co bylo nebezpečné. Byla to dobrá dívka ve špatných časech, která se nemohla rozhodnout v ničem podle sebe, její osud měla přesně daný už od té chvíle co se narodila. No není to nespravedlivé? Svět je nespravedlivý, to si v tu chvíli Legolas a mnoho dalších potvrdilo.
Timotei nemohl spát, nemohl ani bdít, takové měl obavy. Takový měl strach a tak ležel a čekal, až se vrátí. Viděl tu změnu a radost, která se rozšířila městem, když si lidé všimli, jak se stavby v Mordoru rozpadají, vzduch byl najednou čistší a světlo zářivější.
Takhle poznal, že je konec, šťastný konec. Pak už jen čekal, až se ti, co přežili vrátí. Posledních pár minut už ani nemohl ležet, ač mu to dělalo veliké potíže, vstal a přišel k oknu. Vyhlížel a snažil se ani nepomyslet na to, že by se dívka, kterou miloval, nevrátila. Ač se pokoušel spatřit jakýkoli pohyb ve městě, nevšiml si, jak náhrdelník na jeho krku pohasl, už nezářil. Nebyl stříbrný, ale šedý, jako bývá mlha v temné noci.
A pak uviděl, jak se brány otevírají a přeživší se s radostí vracejí zpět. Sám pro sebe se usmál a opírajíce se o okno se snažil spatřit Eamë. Neviděl ji, ale nedělal si z toho těžkou hlavu, vždyť vojsko bylo daleko, asi si jí jen nevšiml.
Čekal dlouho na svém lůžku, protože věděl, že první věc kterou elfka udělá, bude, že ho obejme. A tak tam seděl, zatímco Legolas se snažil vymyslet jak hraničáři poví onu smutnou novinu. Musel to udělat on, Eamë by si to přála.
I když se sebevíc snažil o klidný výraz, nepovedl se mu. Nemohl se tvářit klidně, ani kdyby to předstíral. Otevřel dveře a pohledem okamžitě vyhledal černovlasého chlapce. Timotei si elfa hned všiml a úsměv, který chtěl věnovat Eamë najednou zmizel. Stále čekal, že bude stát za Legolasem, ale když uviděl zarudlé oči prince, věděl, že tomu tak nebude. Nepotřeboval žádná elfova slova, nepotřeboval vědět žádné podrobnosti, ani útěchu. Padl zpět do polštářů a naplno se rozplakal.
,, Milovala tě, moc tě milovala." řekl Legolas a splnil tak první dívčino přání. Na tuto větu poté Timotei nikdy nezapomněl.
ČTEŠ
Eamë (LOTR ff) ✔️
FanfictionMladá Eamë, která to kvůli svému původu nemá vůbec jednoduché. Dokázala věci, které ji proslavily a ona sama dlouho nevěděla proč. Nejen že bojuje proti nepříteli, tato elfka je nucena vést boj i sama se sebou. Válka o Středozem se blíží. Prsten se...