Odpovědi

1.3K 86 0
                                    

Legolas vstal a pohlédl na Galadriel, jejíž obličej byl velice vážný, ale oči jí zrazovaly. Byl v nich vidět smutek.
,, Prosím, zachraňte ji!" naléhal Legolas a udělal krok směrem k paní. Ta jen zakroutila hlavou.
,, Ellë už není pomoci, milý Legolasi."
,, To není možné, musí být nějaký způsob, jak..." hlas se mu zlomil a další slza stekla po jeho tváři. Sám ale věděl, že už nic nepomůže, je pryč a už se nevrátí.
,, Je mi to líto." zašeptala. Ohlédl se zpět na tělo své lásky.
,, Nedokáži bez ní žít." zašeptal a posunul ruku k dýce u pasu. Galadriel k němu přistoupila, vzala ho za ruce a pohlédla do jeho modrých očí, plné slz, smutku a nenávisti.
,, Ale ty musíš žít, pro Eamë. Dal si slib a ona tě potřebuje." Legolas si vzpomněl na okamžik, kdy daný slib složil. V tu chvíli vůbec nevěděl, že se stane něco takového. Ellë ale očividně ano.
,, Ale proč? Jak se to stalo?" vydechl a sklonil hlavu.
,, Zasloužíš vysvětlení, ale ne na tomto temném místě." řekla a pohlédla na Ellë. Její tělo začalo zářit a pomalu se měnilo v mlhu čistou jako její srdce. A zbyly na ni jen vzpomínky, pro Legolase to nejdražší. Došel k Eamë, vzal ji to náruče a s Galadriel se vydali pryč z tohoto ohavného místa. Sledoval holčičku spící v jeho náruči. Tak malá a dokázala něco tak velikého. Každý rys v její tváří mu ji připomínala. Nevěděl, jestli se o ni dokáže postarat, jestli se zvládne dívat do těch zelených očí, totožných s očima, které už se neotevřou.

Vešli do sídla lórienských elfů. Legolas uslyšel žalostný zpěv nad smrtí jejich princezny světla, nad Ellë. Už to všichni věděli a nebylo elfa, který by neuronil slzu. Další sloka písně patřila Eamë, za zachránkyni jejich země a celé Středozemě. To Legolas nechápal.

Když došli do hlavního sálu, kde sedávala paní Galadriel s Celebornem, který tam už byl. Sklesle seděl na velikém trůnu a hned jak uviděl Eamë, nenápadně si setřel slzu z tváře. Všichni Ellë milovali a její smrt otřásla srdcem každému, kdo ji znal.
Hned jak vešli, objevil se Haldir se zarudlýma očima a opatrně si Eamë převzal. Legolas mu chtěl odporovat, bál se o ni.
,, To je v pořádku Legolasi, Eamë si potřebuje odpočinout." domlouvala mu Galadriel a kývla na elfa, který černovlásku odnesl pryč.
,, Vím, že chceš vědět pravdu, Legolasi a já ti jí povím, zasloužíš si vědět, proč elfka, kterou si miloval zemřela." řekla potichu a láskyplně mu položila svou dlaň na rameno. Legolas trhaně přikývl, mluvit by v tuto chvíli nedokázal. Galadriel se otočila a šla se posadit na svůj trůn vedle Celeborna, který vypadal, že se do hovoru zapojovat nebude.
,, Alcarin-" začala Paní lesa, ale pří vyslovení jména tohoto vraha sebou Legolas šubl a instinktivně sáhl po dýce.
,, Klid, Legolasi, Zelený lístečku, musíš se soustředit. On tu teď není a doufejme, že se tu dlouho neobjeví." napomenula ho. Princ se tedy uklidnil a vrátil zbraň zpět do pouzdra. Galadriel souhlasně pokývala hlavou.
,, Alcarin, byl ten nejvěrnější služebník Temného pána." řekla a na chvíli se odmlčela, aby to mohl Legolas vstřebat. Ten jen nevěřícně hleděl na Galadriel.
,, Cože? A to jste to věděla a nechala ji, aby si ho vzala?" vykřikl. Cloumal s ním vztek, začal pochodovat po místnosti a při tom se bezmocně chytl za hlavu.
,, Ano, věděla jsem to a Ellë taky, to ona si to vybrala,obětovala se za nás všechny, za celou Středozem." Legolas se zastavil, nezmohl se ani na slovo a vystrašeně, z toho, co uslyší, hleděl na paní Galadriel.
,, Jak víš, Ellë měla sílu světla, stejně jako já, ovšem ona měla i něco víc, ona byla žijící dobro. Byla nejčistší život. To ji dělalo ještě silnější-"
,, Ona byla, jako hvězdy na noční obloze, zářila v temných časech a všechna zarmoucená srdce vedla na světlo. Její hlas se podobal tomu nejčistšímu tónu, ale přesto byl jemnější a ladný. Oči jako dva smaragdy spočinul na každém, kdo potřeboval pomoci, viděl v nich nekonečný prostor lásky a dobra." přerušil ji Legolas. Když mluvil, díval se do neurčita, usmíval se a přesto se mu na tváři objevilo nespočet slz. Galadriel se usmála.
,, Ano, přesně taková byla. Naopak Alcarin, který získal moc od samotného Saurona byl přesný opak. Potřeboval potomka, který by měl sílu, jakou by si nikdo nedokázal představit. Slíbil ho Sauronovi za to, jak mocného ho udělal. Musel ale najít někoho podobně silného, jako je on sám. Vydal se tedy, jako obyčejný poutník meti elfy a když se dozvěděl o Ellë, vyhledal si ji. Mně hned došlo, o koho jde a polekala jsem se. Samozřejmě jsem se ho chtěla pokusit porazit a vyhnat z naší země, ale nebyla jsem na to dost silná, to nebyl nikdo. A proto byla jediná možnost, jak zlo porazit, a to někým, kdo bude ještě silnější, než on."
,, Eamë." vydech Legolas.
,, Přesně tak." přikývla.
,, Eamë je jediná osoba, která je silnější, než Alcarin. Jenže aby měl opravdu mocného potomka, který bude vládnout temnotě, musel to být syn, protože Ellë byla natolik silná, aby se dcera dokázala dostat na stranu světla."
,, Proto tolik zuřil, když se mu narodila dcera." chápal Legolas. Všechno to do sebe zapadalo.
,, Ano, Temný pán ho očaroval, aby bylo dítě jedině chlapec, ale já jsem to zjistila ještě dřív, než bylo pozdě a skoro celou svou energii jsem soustředila na to, aby to byla dívka. Povedlo se. Alcarin to ale nečekal, byl si na sto procent jistý, že bude mít syna. Udržel nervy na uzdě a čekal, jestli se u Eamë neprojeví temná stránka, ovšem moc šancí tomu nedával, protože se narodila předčasně a je velmi drobná. Proto se poradil se svým pánem, velmi rozčíleným pánem a ten mu řekl, že už čekat nesmí, že Eamë je silná, ale na špatné straně, proto je hrozbou a musí být zabita." odmlčela se. Legolas byl v šoku. Nic takového opravdu netušil.
,, Ellë to věděla." řekl nakonec.
,, Ano, věděla. Počítala s tím, obětovala se pro všechny. Vzala to jako své poslání. Nebránila jsem jí v tom, bylo to její rozhodnutí."
,, Proto jsem jí musel slíbit, že se o Eamë postarám, ona věděla, že tu pro ni nebude." zašeptal. Zatímco poslouchal, nebyl čas na truchlení, ale teď když věděl pravdu mu bylo hrozně. Kdyby to věděl.... co by vlastně mohl udělat? Nic, protože on je jen obyčejný elf. Nedokázal by ji ochránit. Najednou si vzpomněl na kořeny, jenž mu znemožňovaly jakýkoliv pohyb.
,, To vy jste mě svázala? Mohl jsem pomoci!" vykřikl a ostře sena Galadriel podíval. Ta smutně přikývla.
,, Tohle nebyla tvá úloha, nemohl bys nijak pomoci. Taky jde o velmi silnou magii."
,, Ale ano, mohl jsem je zachránit! A Ellë nemusela zemřít!" začal křičel na Galadriel, která na sobě nedala nic znát. Dál klidně seděla a to Legolase rozčilovalo.
,, Je to vaše chyba!"
S touto větou se Celeborn, který dosud nehnutě seděl, narovnal.
,, Jak se opovažuješ?"
Galadriel ho však pohledem umlčela.
,, Má na to právo mě obviňovat, ovšem Ellë si svou cestu vybrala sama." pohlédla zpět prince, který ji s nenávistí pozoroval. Nehodlal tomu věřit, Ellë by ho vědomě neopustila. Určitě ne. Najednou začal mít pochyby. Ale ano, opustila ho a věděla o tom. Nechala ho tu samotného.
,, Ty přeci nejsi sám." zašeptala Galadriel a vlídně se na něj pousmála. Nenávist se najednou vytratila, má pravdu, je tu ještě černovlasá holčička. Nedokázal ochránit Ellë, ale pro malou Eamë  udělá všechno. Tu ochrání.

Eamë (LOTR ff) ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat