Kelimelerin Büyüsü

36 4 0
                                    

   Kelimelerin büyü olduğuna inanırım.
"İnsan her nefeste yeni birisi olur ve her nefes, içini doldurduğumuz kelimelerle bilmediğimiz bir aleme yolculuk eder; sonra da oradan hediyelerle geri döner." der Mevlâna.
Tam da kelimelerin büyüsünden söz ediyor. Nasıl da naif bir şekilde anlatılmış.. Duygularımız, düşüncelerimiz, ağzımızdan çıkan kelimeler.. Titreşim yayarak başka insanların alemine doğru yol alıyor. Sinyal dalgalarının boyutu zaman zaman değişiyor. Çoğu zaman karşımızda ki kişiye ulaşmıyor.. Doğru yer ve doğru zaman da bu büyülü kelimeleri kullanırsak, gönül zenginliğimiz de kat kat artar. Doğru bildiklerimizi karşı tarafa yanlış kelimeler, yanlış ses tonu ile anlatmaya çalışırsak büyümüzü bozmuş oluruz.
    "Söz büyüdür" derler. Yazı için de "Evren ile yapılan sözleşme."
Her ikisi de kelimelerin ne denli önemli olduğunu vurguluyor.
"İçinizde ki devi uyandırın" kitabın da çok beğendiğim bir cümleyi sizinle paylaşmak istiyorum. Anthony Robbins şöyle der; "Kelime hazinesi yoksul insanların duygusal yaşamı da yoksuldur. Kelime dağarcığı zengin olanların o tecrübeyi boyayabilecekleri çeşit çeşit renkleri vardır." Gökkuşağını andırdığımızı düşünün. Anlatamayacağımız duygu, düşünce vs. olamazdı sanırım. Kelimelerimiz henüz rengini belli etmeden insanları etkilemeyi başarırdı.

  "Doğru yerde, doğru kelimeleri kullanmak aynı zamanda yarınlarımızı inşa eder."

Kelimelerin büyüsünü kısa bir hikaye ile ispat etmek istiyorum..
  "Günlerden bir bahar günü, ünlü Brooklyn Köprüsü üzerinde gözleri görmeyen bir adam dilencilik yapıyormuş. Oturduğu yere dizlerinin tam dibine herkesin görebileceği bir tabela koymuş. Üzerinde "doğuştan kör" yazıyormuş. Yolu o köprüden geçen haliyle dilencinin önünden geçip gidiyor, ama yere çok fazla para bırakan olmuyormuş. Bu durumu gören ve bir kaç dakika izleyen bir reklamcı hemen dilencinin önünde ki tabelayı alıp arkasına bir şeyler yazmış. Sonra da aldığı yere bırakmış.. İşte o andan itibaren ne olduysa olmuş. Gelip geçen, tabelayı okuyan insanlar şapkanın içine para bırakmaya başlamış. Ne olmuş da insanlar birden para vermeye başlamış dersiniz?
Aslında onları etkileyen yalnızca kelimelerin gücü olduğunu şu ifade ile anlayacaksınız; "Güzel bir bahar günü. Ama ben baharı görmüyorum."
Gerçekten etkileyici değil mi?.. İnsanın içine işliyor..
Son olarak, kelimelerin gücüne inanın.. Onlar sahiden büyü.

01.01Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin