Nasıl Pozitif Kaldım

63 7 2
                                    

Her kalp kendi kokusunu verir. Unutmayın, dünyaya bakış açımız düşüncelerimize ve davranışlarımıza yön verir.

Hiç kimsenin hayatı dört dörtlük değil. Olmamalı da..
Yaşadığınız acı olaylar sizi kötü bir insan yapmasın. Bu doğrultu da nasıl pozitif kaldığımı sizinle paylaşmak istiyorum.

Kendin sev: Kendini sevmeden asla bir başkasını sevemezsin. İnsanın kendini sevmesi "egoist" olduğu anlamına gelmez. Mükemmel olmak için çabalama. Bırak, sen kusurlarınla güzelsin.
Karakterinin mükemmel olması için çabala.

Kendine güven: Her zaman hedefin olsun. Hedefsiz hiçbir yola çıkma. Belki zorlanacaksın, imkansız gibi gözükecek ama asla pes etme. "Yapamazsın" lara aldırış etme. En güzelini yaparsın yeter ki kendine güven. Hızını kesen insanları hayatından çıkaracak kadar cesur ol.

Beklentilerin olmasın: Mutluluk için en önemli şeylerden biri de bu. Her zaman söylediğim söz vardır, "çoğu zaman seni karşındaki kişi değil, beklentilerin üzer." Kırıldığın insanları ve neden kırıldığını düşün. Aslında beklentilerin karşılanmadığı için kırılırsın. Çoğu zaman o kişinin haberi bile olmaz bu durumdan.
Ne ben bir başkasının beklentisini karşılamak zorundayım ne de onlar benim...
Kimseden bir şey bekleme bak bakalım nasıl mutlu oluyorsun.

Kötü düşünme: Sana karşı ne yapılırsa yapılsın kötü odaklı düşünme. Empatiyi düşüncelerinden eksik etme.

Sabret: Güzel şeyler bir anda gelmez. Çoğu zaman sabrın ile test edilirsin. Sabrını ve şükrünü bol tutarsan karşılığını alırsın.

Kitap okuyun: Kitaplar hayatının vazgeçilmezi olsun. Güzel insanlar tanırsın mutlu ederler.

Açık sözlü olun: Dilinde yalan dolaşmasın. Canım öyle istedi diyecek kadar dürüst ol. Ama bunu yaparken karşındaki kişiyi kırma. Doğruları söylemek adına çirkin kelimelerin ile insanları üzme.

Sev: İnsanları sev. Bir hayvanı, bitkiyi sev. Sokakta gördüğün hayvanı sevmekten sakınma. Yüreğini yumuşatır farkında olmadan. Bitki yetiştir, çocuğun gibi bak ona. Sevgi ile büyüt. Ben fesleğen yetiştiririm. Muhteşem bir enerji verir.

Spor yapın: Sporun çok farklı bir gizemi var. İnsana özgüven verir. Pasif bir hayattan kurtarır.

Hayal kurun: Hayal kurmakta bir nevi dua etmektir. İnsanı belkide en çok kurduğu hayaller mutlu eder.

Çok düşünme: Bu bana göre ruhsal bir hastalıktır. Akışına bırakmayı bil. Zihnini bulandıran şeyleri sil at. Çoğu hastalık ruhsaldır.

Yarın hayatta olmayacağını düşün. Kalan gününü mutsuz geçirmek ister miydin?
Kalbini karartma kelebeğim. Kalbin renk renk çiçekler ile dolsun. Bu senin hayatın, dolu dolu yaşa. Hayat, çok düşünüp üzülecek kadar uzun değil. Sahip oldukların ile mutlu ol.

Hayatından çıkıp giden insanlar için üzülme. Herkesi yarına götüremezsin, bırak bazıları dünde kalsın.
Affet, bol bol affet. Kişiler arasında haklı yada haksız arama. Haklı olmak her zaman mutluluk getirmez.
Asla ama asla egonun kurbanı olma. Egoist insanların aslında sevilmeye muhtaç olduğunu bil. Zayıftır onlar, dev aynasından bakma.

"Elalem ne der?" diye düşünürsen mutsuzluğa mahkum edilirsin. Bu hayat senin hayatın ve sen yaşıyorsun. Kulaklarını kapat ve yoluna istediğin gibi devam et.
Seni mutsuzluğa itecek şarkılardan uzak dur. Şarkıların böyle bir gücü vardır. Sebep olmasa da depresyona sokar.


Gülümse, alem senin hüznün ile değişmeyecek...

Güzel şeyler düşün ve olacağına inan. Güler yüzlü ve sıcakkanlı ol. Yalnızlığın korkutmasın seni. Kimseyle paylaşma o tarafını, bas karanlığına kalsın orada.
Sevdiklerine hediyeler al. Gözlerinde ki mutluluğu yakala.
Her gece yattığında kendini sorgula. Bugün iyi bir insan mıydım?

Huzuru çok yanlış yerlerde arıyorsunuz. Yabancı kollarda hayat bulmak istiyorsunuz. Yapmayın bunu. O kadar uzaklara gitmeyin. Anneniz hala hayatta ise yaşınız kaç olursa olsun oturun kucağına, küçük çocuk gibi sevin. Asıl mutluluk budur inanın bana.

Bu dediklerinin hepsi nasıl olsun? diyeceksiniz. Kendinizi nasıl programlarsanız o hep öyle gider. Programladığınız şeyler "iyi ki" demenize vesile olsun.

Canını sıkma, zorluğun arkası kolaylıktır. Her şeyin bir vakti ve taktiri vardır.
Mevlana

Gülmek hayatın en güzel eylemidir ve her ne varsa sizi bundan alıkoyan, onları yok edin.
Charlie Chaplin

01.01Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin