Ahlâkçılık

17 5 0
                                    


Günümüz sorunlarından biri de ahlâkın, ahlâkçılıkla karıştırılmasıdır. Bence bu ikisi arasında uçurum vardır.
Ahlâk ne? diyecek olursak, kısaca şunları söyleyebilirim.. Kişide huy olarak bilinen nitelik; iyi ve güzel olan nitelikler.

Ahlâkçılık ne? dersek bunu şöyle tanımlarım. Kendi ahlâkı sıfır ama çok ahlâklı, çok bilgili gibi göstermelik hareketlerde bulunan kimse.
Çoğu insanın üzerinde ahlâkçılık hakimdir.

Çok sık rastladığımız bir soruna değinmek istiyorum.
Toplumumuz dini değerlerinden dolayı tesettürlü bir kadını son derece ahlâklı ilan eder. Ama açık bir kadın için aynı şey geçerli değildir. Bunu tesettürü kötülemek için söylemiyorum ama malesef toplumdan böyle bir tutum var.
Kadın mini etek giysin, ahlâk bekçileri başlar; "tecavüzcülere daviyete çıkartıyorsun!"
Kadın göğüs dekolteli kıyafet giyse, "kapat iman tahtanı." derler.
Sevgilisi olsa,"orospusu mu olacaksın?!" derler.
Daha derler de derleeeer!

Teyzelerim, amcalarım, abilerim, ablalarım... Giyimimi ahlâk ile bağdaştıramayacağınız gibi davranışlarım konusunda da beni ahlâksız ilan edemezsiniz.
Herkesin ahlâkı kendinedir. Bir topluluğa zarar vermediği sürece alkol alıyor, sigara içiyor, mini giyiyor, sevgilisi var diye ahlâksızlıkla suçlayamazsın.
Oturduğunuz yerden insanları eleştirmek sizler için zevkli olsa gerek. Kendinizi eleştirmeyi denediniz mi?
Ahlâk kurallarının başında "saygı" yatıyor değil mi? Eeee hani siz çok ahlâklıydınız?

Baktığınız dev aynasının bir gün tuzla buz olacağını hiç düşündünüz mü?

01.01Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin