Düşmanına Bile İnsanlığı Sen Öğret

62 2 0
                                    

                             -1-

Saygı toplumun en önemli sorunlarından biridir. Saygıyı esirgedik, sevgiyi öldürdük. Sevgi öldü, anlayışı ve hoşgörüyü toprağa gömdük. Birbirimizden uzaklaştık ve sorunlar çığ gibi büyüyor.
Toplumsal gündemimizde sürekli olarak, insan-insan çelişkisi olan ideolojiyi çıkartıyoruz.
Peki ya nedir bu sorunlar dersek?
Yine en başta din gelir..

Müslüman olan var, birde kendini müslümanmış gibi gösteren insanlar var. Bana göre "müslüman-mış" gibi gözüken insanlar çok tehlikeli.
Öncelikle müslüman olan kimse kendini kanıtlama çabasına girmez. İnançları doğrultusunda, dininin gerektirdiği şeyleri yapar. Kendi köşesinde yaşar, kendi hayatı ile ilgilenir. Vicdanlı ve saygılıdır.. "Herkesin kendi hayatı" demeyi iyi bilirler. Yaptıkları ibaretleri, davranışları göze sokmazlar. Kimseyi kınamazlar, bilirler insan olduklarını ve kimseyi günahları ile yargılamazlar.
Dünya'da milyonlarca dürüst, vicdanlı, saygılı, antiemperyalist müslüman var. Gerçek müslümanlar böyle ve daha fazlası iken neden İslam'a ve müslümanlara karşı fobi oluşturmaya başladık? Ben sizlere anlatayım..

Sorun İslam'da değil. Sorun müslümanlığını sürekli kanıtlama çabasında olan insanlar. Kör göze parmak sokmayı çok iyi bilirler. Her türlü ahlaksızlığı, hukuksuzluğu yaparlar ama müslümanlıkta en önde görünürler. Ahlâk bekçisidir onlar ama kadına şiddet, kul hakkı, haram yemek onlarda..
İslam, bizim değerlerimiz arasında olduğu için böyle kişileri kendimizden daha "müslüman" zannedip her söylediğini, yaptıklarını doğru kabul edip alkış tutuyoruz.
Bir de şöyle tipler var. Ortamda nasihat vermeyi çok severler.
Kuran'a uymazlar, Kuran'dan ders verirler.
"Sakın ola harama bakmayın!" derler, gözleri fıldır fıldır olur. Sosyal medyada haramı kovalarlar. Çocuk istismarı yapmaktan, tecavüz etmekten geri kalmazlar. Sonra herkes onları müslüman zanneder, onlar ise bana inanıyorlar der. Bu tür insanlar bir şeyi kaçırıyor.. "İnsanları kandırmak kolaydır. Kandırabilirler ama Allah'ı asla."
İşte böyle insanlar yüzünden İslam'a önyargı ile yaklaşıyoruz.
İnsanlar böyle ise bu nasıl bir din algısı yaratıyoruz.
Hepimizin bilmesi gereken birşey var ki İslam hoşgörü dinidir.

İslam'ı insanlardan değil, kitaplardan ve peygamberimiz Hz.Muhammed'den öğrenmeniz dileğiyle..

                         ....

01.01Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin