- eight

38 5 0
                                    

"Changkyu--"

"KAU NAK APA SIAL?!" selimut yang membaluti tubuhnya dicampak ke Changgyu.

Changgyu menunduk sedih. "Kau dah lambat nak pergi sek--"

"Aku tau." I.M menggulingkan matanya. Rambut digaru kasar lalu dia bangun melangkah ke bilik air sambil menghentak-hentak kaki tanda marah.

Changgyu terduduk di atas katil I.M. Dia sedih dengan permergian adiknya, pemergian jiwa adiknya yang ceria. Pemergian Changkyun atas peristiwa yang tragis itu. Akibat PTSD yang dialaminya sehinggakan saat tragis itu merajai mimpi adiknya setiap malam. Changgyu berdiri dari duduk dan bergerak ke selimut yang tercampak di muka pintu. Selimut itu diangkat dan dibawa ke katil lalu dilipat dengan penuh teliti. Setelah siap mengemas bilik adiknya, dia mula berura-ura untuk melangkah keluar tapi niatnya terbantut...

"Hikss.. Hikss.."

Dengan langkah yang pantas, Changgyu bergerak ke pintu bilik air. Pintu diketuk dengan perlahan walaupun hatinya sudah bergelora memikirkan Changkyun.

"Saeng. Saeng kenapa ni?"

-diam.

"Saeng. Jawab hyung. Jangan buat hyung risa--"

"Berambus." bunyi air paip mula kedengaran.

"Tapi--"

I.M mendengus. "Aku nak mandi. Blah!"

"Okey." Changgyu melangkah keluar dengan langkah yang longlai.

• • • • • • •

Keypad nombor ditekan-tekan sehingga tertera satu nombor yang tidak disave. Setelah 5 saat menunggu, suara di hujung talian mula kedengaran.

"Hello?"

Aku tersenyum lega. "Baekhyun. Aku ni, Changgyu."

"Haa kenapa? Aku busy. Make it short."

"Jumpa time lunch?"

Bunyi helaian kertas diselak-selak dan suara Baekhyun sedang berbual dengan PAnya kedengaran, jadi Changgyu hanya membatu untuk seketika.

"Haa? Lunch? Set. Okay I got to go. Bye."

"Okey. Bye." aku menekan ikon merah untuk menamatkan panggilan.

Hyung janji akan tolong saeng.

• • • • • • •

"Awak." bahu aku ditepuk seseorang. Dengan tindakan refleks yang sememangnya wujud dalam badan setiap manusia, aku terus berpaling ke belakang.

"Aeri?" aku tercengang.

"Chang-- maksud saya I.M nak jumpa awak." dia menunduk sambil bermain dengan jarinya.

"H-huh? Dekat mana?"

"Rooftop."

Aku mengangguk. "Okey. Thank you."

Aeri mengangguk dan terus berlari pergi.

It's Mine + 'Im Changkyun'Where stories live. Discover now