R.I.P: KIM JONGHYUN (1990-2017)🍀

17 2 0
                                    


Ini bukan update untuk 'It's Mine' tapi ini update untuk aku luahkan sikit rasa yang aku ikut rasa macam Shawols rasa sekarang ni.

Semalam, 18 Disember 2017 (Isnin) 6 PM, seluruh peminat kpop dan manusia yang kenal satu pertubuhan kumpulan lelaki, Shinee, dikejutkan dengan berita Main Vocalist Shinee Jonghyun mati bunuh diri.

Disebabkan asap daripada sejenis arang yang dibakar di dalam apartmen yang dia sewa dan tertutup.

Honestly aku cakap, tipu kalau orang tak terkejut kalau tak, tak akan cepat benda ni heboh dekat twitter, instagram, facebook dan etc.

Aku pun terkesan. Group boy band Shinee ni adalah group pertama yang aku minat bila aku terjebak dalam dunia kpop ni dan aku pun minat dia. Aku pernah jadi Shawols walaupun sekarang aku dah tak follow up diorang punya aktiviti.

Dan kadang-kadang aku jadi terfikir. Depression betul-betul bagi kesan yang luar biasa dekat someone tu. Thanked god yang aku tak perlu rasa semua tu.

Bila stalk web, acc dia. Aku jadi tumpang sedih bila dengar luahan hati dia. Aku jadi ikut terluka bila dia ceritakan betapa dia rasa tak dihargai. Aku jadi terdiam bila sedar yang selama ni dia rasa keseorangan.

Dia cuma minta sikit je. Puji dia.

You've done what is best.

You're doing great.

You've worked hard.

Tapi sebaliknya, dia sentiasa kena push. Dia nak tamatkan sesuatu ikut apa yang dia nak tapi tak boleh.

Yet, he still an angel bila dia nak dermakan organ dia pada kakak dia.

And it touch netizen and every fandom.

Kepada orang yang perlekehkan peristiwa ni, cuba pandang group yang korang stan. Mereka masih hormat sunbaenim diorang yang baru pergi.

Legend will never fade.

Jonghyun will be forever main vocalist.

Tak kisah berapa banyak orang yang tolak dia, masih ramai yang akan sokong dia. Eventhough acc yang dicipta 'Jonghyun rest in peace' pun dah cecah 221K.

What do you expect?

Jonghyun,
You did a great job and everything is perfect. Thank you and goodbye too ❤

Shawol, be strong 🌹 yang pergi tetap akan pergi dan tak akan kembali.

Dia nakkan ketenangan dan dia dah dapat apa yang dia nak. 🍀

RING DING DONG!

It's Mine + 'Im Changkyun'Where stories live. Discover now