Aku melangkah masuk ke dalam lobi hospital dengan rasa yang sukar ditafsirkan. Aku nak bawa Changkyun balik. Hari ini dia dah boleh check-out. I'm in cloud nine.
"Eh cik!" tangan aku dipaut oleh seorang jururawat.
Aku menunduk kepadanya. "Annyeonghaseyo. Ya, saya?"
"Awak ni teman wanita pesakit Im Changkyun?"
Mungkin mood aku sangat baik pada hari ini. "Ya. Kenapa?"
"Dia dah check-out satu jam yang lepas." ujar jururawat tadi dengan muka yang bersalah.
Perlahan-lahan senyuman aku menghilang. Coklat Ferrero Rocher disumbat ke dalam beg tepi dengan hati yang sebal. "Ouh begitu. Tak apa, terima kasih."
Aku melangkah keluar dari hospital. Mulai saat ni, aku benci hospital ni. Buntus! Iphone7 yang dihadiahkan oleh Yoongi aku tarik dari poket belakang seluar. Jangan tanya kenapa dia bagi aku benda ni. Jangan tanya! Ahagzbzonhzgajnzkls ><
Nombor didail dan dilekapkan ke telinga.
'Hello?'
"Oh hey. Changkyun..... erm dah balik?"
'Dah tadi. Naik teksi. Dia tak inform dekat awak ke?'
Aku terus tak senang duduk. Takkan aku nak pura-pura yang aku tak tahu tentang dia? Jangan buat hal, Haemi.
"Tau. Cuma nak confirmkan. Okay thanks. Bye!"
'Okay bye!'
Ikon end call ditekan. Aku bergerak dekat dengan tepi jalan. Lalu kepala di pandang ke kiri dan kanan. Sebuah teksi kelihatan dari jauh, dengan pantas tangan aku lambaikan untuk menahan teksi.
Nafas lega dihembus saat teksi tadi berhenti di hadapan aku. Pintu dibuka dan punggung dihenyakkan di tempat duduk belakang.
"Nak ke mana, cik?" tegur pemandu teksi ini.
"Seoul International Airport."
Pemandu itu mengangguk. "Baiklah. Sila pakai tali pinggang keledar.
Dan teksi merah ini memecut membelah jalan raya menuju ke airport.
Ruangan mesej dibuka dan jari aku laju menekan-nekan keypad.
Halmeoni,
Haemi nak balik Busan 3 hari. Rindu halmeoni. Nanti malam Haemi sampai ye. Jalga ❤[Message succesfully sent]
Ting!
Baiklah. Tapi halmeoni nak Haemi cerita semua masalah Haemi. Jaga diri, sayang.
Haemi tersentuh. Halmeoni sangat memahaminya.
Lagi satu orang.
Omma,
Haemi balik Busan 3 hari. Jumpa halmeoni.[Message succesfully sent]
Ting!
Okay. Jaga diri.
Aku mengeluh hampa.
Yey trial dah lepas! HORAY HOOP HAHAHAHAHAHHA ANHZBSUKHX !!
TAPI MATH SUMPAH SUSAH. MENANGIS BRUHH. K TU JE.
Saya sayang anda. Muwahh *leppusingpusing*
XOXO,Q ;'))
YOU ARE READING
It's Mine + 'Im Changkyun'
FantasyPast Traumatic-Stress Disorder. Tch, are you sure? "Apa yang aku tahu, it's mine." -I.M "I need you, Han Haemi." START : 6 Julai 2017 END : p/s ; you'll regret for being a kopiket 🌚😹 HAK CIPTA DAN TERPELIHARA © .