Druhý den ráno se celá rodinka rozloučila s Maxem a vydali se na letiště, kde chytili jedno z prvních letadel do Dublinu. Zbývaly jim totiž ještě dvě návštěvy. Dívčiny prarodiče a Niallovy rodiče. Dívku už od rána ovládal třas a v jejím břiše cítila zvláštní pocit. Nevěděla, co od té návštěvy čekat, přece jenom se rodičům Niall chystá představit dívku, která ho dva roky ničila a ještě mu zatajila syna. Její snoubenec se jí marně snažil uklidnit tím, že si je oba zamilují, jenže dívku mu nějak odmítala věřit. Ráda by mu věřila, ale nešlo jí to.
Ale už nebylo cesty zpět, Danielle, James a Niall právě teď stáli před malým a útulně vyhlížejícím domkem v Mullingaru. Návštěvu dívčiných prarodičů nakonec sfoukli ve dvou hodinách, protože Belle se svým manželem zrovna vyráželi na dovolenou, takže neměli až tam moc času.
„Připravená?" vytrhl Niall Danielle z přemýšlení a čekal, kdy bude moci otočit klíčkem. Dívka se zhluboka nadechla a přikývla. On tedy odemkl dveře a hned jakmile překročil práh, objevila se před ním jeho matka a její ústa se roztáhla v upřímný úsměv.
„Nialle!" vyhrkl a pevně svého syna objala. Dívka se trochu pozastavila nad výškou jeho matky. Nečekala, že bude menší než ona. Sice je Danielle bez podpatků vyšší asi jenom o pět centimetrů, ale i tak ten rozdíl teď vypadal velice. Zatřásla hlavou, aby se přestala zaobírat takovými nesmysly. Maura přestala objímat svého syna a otočila se zářivýma očima k Danielle. „A tohle musí být Danielle!"
Dívka se nervózně a křečovitě usmála a doufala, že to nevypadá tak příšerně, jak byla přesvědčena, že to vypadá. Podala ženě ruku, ale ta si ji rovnou přitáhla do náruče. Danielle vykulila oči, ale poté jí tohle vřelé gesto opětovala. „Moc mě těší," uvolnila se trochu.
„Tykej mi, prosímtě," požádala jí, „já jsem Maura. Pojďte dál, tvůj otec, Nialle, už dorazil a taky Greg s Denise."
James se krčil za Danielle a tak ho Maura přehlídla. Jakmile si ho ale všimla, zatvářila se trochu překvapeně. „Kdo je tohle?"
Niall se trochu nervózně podrbal na zátylku. Věděl, že jeho máma se moc nekouká na televizi a nezajímá se o svět celebrit. „Tohle je James... a on, no..."
„To je tvůj syn?" zamračila se Maura a podívala se na Danielle. Z jejího přátelského se najednou stal takový... zaražený a zamračený?
„Náš syn," řekl konečně Niall a žena se na chvíli zastavila. Vykuleně koukala na dítko, co jí vyděšeně sledovalo obrovskýma modrýma očima. Přeskakovala pohledem z jednoho na druhého a pak Niallovi vrazila pohlavek.
„Nialle Jamesi Horane, to mi chceš říct, že jsi mi nebyl asi dva roky schopen říct, že máš dítě?!" křičela naštvaně a její křik přilákal do chodby Grega, Denise a Bobbyho. Zbytek Horanových. Niallova bratra a jeho manželky a jeho otce.
„Co se to tu děje?"snažil se zjistit Niall a usmál se, když zmerčil Nialla. „Čau, brácho!"
„Žádný čau, brácho!" běsnila Maura. „Jak si mohl, Nialle?"
„Já jsem o Jamesovi ani sám nevěděl!" obhajoval se Niall a hned jakmile tahle slova opustila jeho ústa, uvědomil si, že to vlastně všechno udělal možná ještě horší. Jeho matka se otočila na Danielle, co se koukala do země a chtěla se na místě propadnout do země.
„Tak a dost! Všichni do obýváku, hned!"
///\\\
Niall s Danielle seděli na gauči a vyprávěli svůj příběh, stejně jako v nedávné show. Maura to všechno pozorně poslouchala a ani nejmenší grimasou nedala na sobě znát, co si o tom myslí. Danielle si zoufale prohrabávala vlasy. Takhle si to seznámení nepředstavovala, žila v přesvědčení, že Niall své rodině řekl, že má syna.
„No, a tak se to stalo," zakončil Niall vyprávění a vylíčil své matce úplně všechno. Jak on se choval jako idiot, a potom jak se Danielle zachovala sobecky. Nechtěl to o Danielle říct, ale dívka si nedala. Nemohla by snést pomyšlení na to, že svojí budoucí tchýni lhala o tak důležité věci. Maura na oba dva koukala a snažila se nějak utřídit myšlenky. Tihle dva...
„Achich ouvej," povzdechla si. „Vy dva jste paka."
Danielle se trochu podivila, připravoval se na křik. „Nemyslete si, že na vás nejsem naštvaná. Ale teď to nechme stranou, chci se seznámit se snoubenkou mého syna a jejich synem," na tváři se jí zase objevil ten starostlivý maminkovský úsměv a Danielle roztálo srdce. Vypadala jako hodná víla kmotřička, co jí zachrání.
„Ahoj, zlatíčko," usmála se Maura na Jamese a klekla si k němu. „Půjdeš obejmout babičku?"
James se podíval na Danielle, jako kdyby žádal o svolení. Danielle kývla a tak za pár chvil se ocitl malý hošík v teplé náruči svojí babičky. Maura si ho tiskla k sobě a oči se jí zalily slzami. Má druhé vnouče... Pocit štěstí se jí vléval do žil a snadno přebíjel zlost a smutek z toho, že o něm skoro tři roky nevěděla. Jakmile v rukách držela toho malého andílka, vše bylo zapomenuto. Po nějaké chvíli se od něj odtáhla a James se na ni roztomile usmál a odhalil tím malé ďolíčky.
„On má ďolíčky?" vykřikla šokovaně Maura a podívala se na Danielle, co s úsměvem přikyvovala.
„Vlastně je má po mém tátovi," objasnila jí to Danielle a s hřejivým pocitem na hrudi sledovala, jak Maura babičkovsky štípá Jamese do tváří. Opřela si hlavu o Niallovo rameno, nahmatala jeho ruku a vydechla.
„Oblíbí si vás," políbil jí Niall do vlasů, „už teď vás miluje. Jen jí dej čas si na to zvyknout."
Nezbylo jí nic jiného, než doufat. Doopravdy nechtěla, aby se stala důvodem k tomu, aby James neměl druhou babičku.
Ale její obavy se během dne ukázaly jako zbytečné. Všichni se k nim chovali jak ojiž ke členům rodiny a v jejich chování by nikdo nenašel ani trochu nenávisti. S Denise si přímo padli do oka a James s Niallovým synovcem Theem se spřátelili a celý den se od sebe nehnuli ani na krok. Když se se všemi Danielle s Niallem a Jamesem loučili, neobešlo se to bez slz. Jednak James i chtěl ještě hrát s Theem a Maura se nechtěla tak brzo vzdát svého nového vnoučete a ani svého syna. Netušila, kdy je zase uvidí.
Když už doopravdy byli na odchodu, Maura Danielle ještě jednou objala a zašeptala jí o ucha: „Mám tě ráda, Danielle. Jen mi dej trochu času si na to zvyknout." Přesně jako Niall říkal. Danielle děkovala bohu, že jí nezavrhla a s radostí jí klidně nechá všechen čas na světě.
Když auto se zavrčením odjelo, Maura se podívala na svého bývalého manžela, syna a jeho manželku. „Tak, co si myslíte?"
„Tohle je ona," prohlásil Greg. „Je pro něj dokonalá."
Dneska kratičká kapitolka. moc se vám všem omlouvám, ale po té cestě domů jsem byla absolutně vyčerpaná a nedokázala jsem nic sesmolit a dneska jsem se tak strašně zažrala do nové řady mého nejoblíbenějšího anime, že jsem ztratila pojem o čase. strašně moc s evám omlouvám, pokusím se vám to vynahradit, moc vás miluju.
Mějte se hezky!
Vaše Sophie.
ČTEŠ
That Life || One Direction FanFic
Fanfic#pokračování That Girl a That Boy# Dva roky ode dne, kdy Danielle odešla. Dva roky ode dne, kdy si Niall ujasnil své city. Dva roky ode dne, kdy se všechno zkazilo. #### „Vzpomínky jsou štětec a city jsou barvy. Je jen na nás, jakou si s nimi namalu...