Explicații

478 33 8
                                    

        Așa cum spune titlul, acesta va fi un capitol explicativ. Pentru că nu are rost să mă repet, nu voi scrie aici și explicațiile de la primul volum, ci doar pe cele relevante acestuia.

        Am să încep prin a spune că povestea aceasta este o lucrare SF și trebuie tratată ca atare. Precizez acest lucru din simplu motiv că există subiecte care pot fi considerate tabu de către anumite grupuri de persoane și subiecte care se pot găsi în conflict direct cu diferite religii. Teoria prezentată în poveste este doar o teorie și, chiar dacă am făcut tot posibilul ca ea să nu invalideze învățăturile diferitelor cărți sfinte, acest lucru tot se întâmplă într-un fel sau altul. Era aproape inevitabil, sincer să fiu, dar asta e cu totul altă poveste.

        Dar de ajuns cu asta, să trecem la lucrurile cu adevărat interesante.

        Anihr (Alicia), Vaihr (Marc), Ydihr (Adrian Malone), Zeihr (irelevant pentru acțiunea prezentă, dar apare în poveste așa că își merită locul aici) - Aceste cuvinte reprezintă o traducere forțată a unor termeni din limba zemorfă și sunt folosite de către Quezzal atunci când se adresează supușilor săi. Imaginați-vă niște etichete folosite de oamenii de știință din ziua de azi: Subiectul U4S, Subiectul S34A și tot așa; exact același rol îl au și termenii de mai sus. Și, pentru că tot suntem aici, ca să pronunțați un astfel de cuvânt trebuie să accentuați i-ul, atât. h-ul e mut, apropo.

        Quezzal (Pronunțat Chețal) - Marele și detestatul Quezzal este liderul zemorfilor, o specie extraterestră cu o istorie bogată. Fiind un super-soldat, acesta are o înfățișare aparte, diferită față de restul zemorfilor, și o putere deosebită. Ura pe care o poartă față de al doilea Lord Creator l-a transformat într-un luptător fără scrupule și l-a ajutat să supraviețuiască indiferent de situație. În prezent, tot ce a rămas din el este sufletul, și acela corupt.

        Zemorfi - O specie de viață inteligentă, printre primele apărute în galaxia noastră. Sub îndrumarea primului Lord Creator, zemorfii au atins un nivel tehnologic avansat și o înțelegere profundă a tuturor aspectelor vieții. Mai târziu, după ce aproape au fost distruși, au pierdut multe din calitățile dobândite și au apucat un drum întunecat care i-a adus din nou în pragul extincției.

        Primul Lord Creator - O ființă aflată pe un plan superior care se îngrijește de galaxia noastră. Sub îndrumarea lui, conform celor spuse de Quezzal, galaxia a cunoscut pacea și o serenitate care pare greu de imaginat. Nu se știe nimic despre motivele primului Lord Creator, despre locul din care vine sau despre înfățișarea lui adevărată. Întotdeauna, acolo unde era nevoie, supușii săi erau cei care acționau, călătorind prin galaxie cu navele lor uriașe, de la o lume la alta.

        Al doilea Lord Creator - Ca și primul Lord Creator, este o ființă aflată pe un plan superior. Nu se știe prea multe lucruri despre el, ce urmărește sau de ce a ales să intre în război cu primul Lord Creator. Faptul că învățăturile și acțiunile sale intră în conflict direct cu cele ale primului Lord Creator este, de asemenea, un lucru foarte ciudat.

        Venebris - În poveste este adesea menționată existența unei alte lumi (cealaltă lume, cel mai des), dar abia la final este dezvăluit numele ei. Câmpul de energie care înconjoară planeta este împărțit în două: Marele Flux și Venebris. Venebris se aseamănă foarte mult cu Iadul sau cu Tartarul (versiunea din miturile mai recente). Sufletele corupte sunt refuzate de către Marele Flux și ajung în Venebris, unde rătăcesc în căutarea unui drum înapoi spre lumină. Sau, desigur, pot găsi plăcere în pedeapsa lor și atunci vor rămâne pentru eternitate captive în acea lume (sau până când sunt devorate de către alt suflet mai puternic).

        Marele Flux - În poveste, Marele Flux este un colector de suflete. Atunci când o ființă inteligentă moare, sufletul îi este colectat și judecat. Amintirile îi sunt blocate, apoi, dacă sufletul nu este corupt, este transferat alături de celelalte suflete și păstrat până la o nouă reîncarnare. Marele Flux reprezintă o zonă separată în Venebris, dar situată în cadrul acestei lumi.

        CMS (Center's Master Skill) - Aceste abilități sunt printre cele mai puternice pe care le poate căpăta un om în lumea virtuală. Pentru ca un utilizator să primească o asemenea abilitate, el trebuie să îndeplinească trei condiții: să-și dorească să protejeze lumea virtuală și oamenii în general, să lupte în Centru și, ultima condiție, trei dintre trăsăturile lui morale să fie mai puternice decât celelalte, acestea definindu-i caracterul. Odată primită, o astfel de abilitate poate fi folosită de către utilizator doar atunci când luptă în Centru. Aceste abilități sunt numeroase, iar șansele ca doi utilizatori să primească aceeași putere sunt destul de mici, pentru că sistemul ia în calcul locul în care sunt plasate cele trei trăsături morale în triunghiul personalității, cât și direcția în care este îndreptat vârful triunghiului (în sus sau în jos). Un utilizator poate să piardă accesul la o abilitate CMS dacă trăsăturile lui morale se modifică.

        Pe moment, doar atât. Dacă aveți nelămuriri, nu ezitați să-mi spuneți. De asemenea, dacă credeți că există și alte lucruri care ar trebui explicate, să-mi dați un mesaj sau ceva, ca să le adaug.

Riposta oamenilorUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum