Mutimedyada Bahar var 💜
Oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayın lütfen ⛤⛤⛤
Mardin lafını duyunca konuyu anında kapatan babam Mardin 'e gideceğiz diyordu. Dedemlerin ölümünden sonra bildiğim kadarıyla oraya adımlarını atmamışlardı.
Onca yıl sonra neden gidiyorduk ki Mardin' e ?
"Tatil gibi düşün "annemin beni teselli etmeye çalışır gibi çıkan ses tonuna aldırmadım.
İçimde yeşeren merak tohumları her saniye beni daha çok kemiriyordu.
Anlamıyordum şu an olanları, biz niye gidiyorduk ?
Neden tatil gibi düşünüyordum ya da ben niye onlarla gidiyordum ?
Babam iş seyahatlerine giderdi ama Mardin'e gitmez güvendiği birini gönderirdi .
Şimdi gelmiş Mardin'e gideceğiz, tatil gibi düşün diyorlardı. Huzursuz hissetmemi sağlayan gelişmelere göz yumabileceğimi sanmıyordum.
"Niye gidiyoruz ki anlamadım ? "diyebildim sadece açıklama isterken.
Bana neden durduk yere Mardin'e gitme kararı aldıklarını açıklamalarını bekledim. Gözlerim ikisi arasında mekik dokuyordu. Göz göze gelmekten çekinir gibi yemek masasına bakan ailem ise işleri hiç kolaylaştırmıyordu.
"Çünkü öyle olması gerekiyor " babamın konuyu kapatmak için öylesine söylediği sözlerine afallayarak baktım.
Al işte yine konuyu kapatmaya başlamıştı babam, Mardin konusunda hep böyle yapıyordu da bu sefer ki farklıydı hissediyordum. Yoksa adını dahi anmayan adam Mardin'e gidiyoruz demezdi.
"Ben gelmesem olmuyor mu ?" Mızıkçı çıkan sesime aldırmadan babama baktım.
Onsekiz yaşında olmama rağmen beni evde tek başıma bırakmazlardı. Bunu bilmeme rağmen şansımı sonuna kadar denemeliydim belki ağızlarından laf alırdım.
"Tabii ki olmaz sen de bizimle geliyorsun " annemin korumacı ve yemezler küçük hanım, ne yapmaya çalıştığını anlamadım sanma der gibi olan bakışlarından sonra yemeğime dönmüş boş boş bakıyordum.
"Sanırım yemeğin bitti hadi kalk kendine küçük bir bavul hazırla " otoriter ses tonuyla konuşan anneme çevirdim bakışlarımı.
Yeniden beni sorularımla baş başa bırakmıştı ama olmuyor böyle. Sadece tatmin edici bir cevap istiyordum ben.
"Bu kadar çabuk mu gidiyoruz ? " kırık sesim sessizliğe karıştı. Ağızlarından cımbızla laf alıyordum resmen. Bu durum beni fazlasıyla germiş ve sinir kat sayımı bir hayli yükseltmişti.
"Yarın yola çıkıyoruz acele etsen iyi olur " babamın itiraz istemeyen sesine göz devirme isteğimi zorlukla bastırdım.
Al buradan yak, yaz tatilimin üstüne kara bulut gibi çöktüler yine...
"Tamam süpriz tatiliniz için bavul hazırlarım " alındığımı anlamalarını istediğim kırık dökük sesim odayı iyice germişti.
Beni karşılayan ise derin bir sessizlik olmuştu.
Bir şey söylemeyeceklerini anlayıp hızla merdivenleri çıktım. Koridorun solundaki odama girdim. Anlaşılan açıklama yok uygulamaya geç modundalardı, mecbur söyleneni yapacaktım.
Yatağımın altında olan siyah, küçük, tekerlekli bavulumu çıkardım. İçine birkaç tişört, etek, şort, bluz ve elbise koydum. Havalar sıcak olduğu için olabildiğince ince kıyafetler koymuştum. Bu yüzden fazla yer kaplamamışlardı .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
M Ü B R E M |TAMAMLANDI |
RomanceAcı çektiğini gösteren bir sesle konuştu."Ben seni gönlüme yara ol diye sevmedim ki; canıma can, geceme güneş, kışıma yaz ol diye sevdim " Gözlerindeki acı yüreğimi kavurmaya yetmişti. Ama yaşadıklarım bir türlü peşimi bırakmıyordu. Güvenemiyordum...