Titlu: Un an la malul mării
Autor: Joan Anderson
Gen: ficțiune
Editura: Curtea veche
Nr. pagini: 245
„Adesea m-am întrebat dacă acesta era motivul pentru care mulți oameni plâng la nunți. Văd iubire și vor și ei puțină pentru sine, știind totuși că acest vis este imposibil." (pag. 24)
„Dacă nu știi unde te afli, atunci nu știi cine ești." - Wendell Berry (pag. 27)
„Animalele ne pot ajuta în vieţile noastre cotidiene, în visurile noastre, în meditaţii. Deoarece au fost create înaintea oamenilor, ele sunt mai apropiate de SURSĂ şi pot acţiona ca nişte aliaţi, îndrumători şi prieteni în căutarea plenitudinii noastre." – o femeie inuit (pag. 47)
„Când o să învăț să accept ce mi se oferă, în loc să cer și mai mult?"(pag. 49)
„Trebuie să învăț să mă supun momentului, dar chiar cuvântul supun mă face să mă gândesc la renunțare și la supunere, care nu erau ușor de făcut pentru un fan al planificării cum eram eu, care și-a petrecut cea mai mare parte a vieții orchestrând spectacolele celorlalți, în timp ce așteptam în culise să vină și vremea mea." (pag. 50)
„Am tendința de a uita lucrurile bune și de a-mi aminti doar pierderile. Eșecurile s-au adunat, distrugându-mi încredera până cãnd, ca adult, a început să-mi fie teamă să mai profit de ocazie." (pag. 53)
„Invidiez felul în care focile își mișcă trupurile grase, îmblănite, instrumente care într-adevăr funcționează pentru ele. De ce nu mă simt bine în trupul meu? Probabil pentru că sunt o femeie masivă și societatea le aplaudă numai pe cele subțiri. Ce păcat să simți doar rușine și dezgust față de ceva ce ar trebui celebrat." (pag. 56)
„Se spune că ai fața pe care ți-ai format-o până spre patruzeci de ani — toate aceste expresii pline de tristețe, de supărare, ascunse mult timp în spatele machiajului, devin adevărul adevărat. Este ca o oglindă care își arată cine ești, ce ai ajuns, un caleidoscop al unor modele nesfãrșite." (pag. 61)
„Nu putem scrie în apă... nu putem sculpta în apă. Natura apei este să curgă şi aşa ar trebui şi noi să tratăm emoţiile vieţii, negative sau pozitive. Să nu le negăm, ci să le lăsăm mereu să plutească şi să se ducă mai departe." – Anonim (pag. 77)
„Întotdeauna mi-a plăcut intenția Crăciunului, dar în ultimul timp am cam fost depășită de caracterul lui excesiv. Când văd expresiile exasperate de pe fețele femeilor când aleargă pretutindeni pentru a-i satisface pe toți, îmi dau seama că în zilele noastre Crăciunul pare să se petreacă pe socoteala femeilor. Ne-am luat în grijă să ne umplem casele cu bucurie, fie că familia vrea sau nu asta." (pag.90)
„Ce îți dorești? De regulă răspundem la ea indicãnd un obiect anume. Imaginați-vă cum ar fi dacă am spune că dorim o stare mai bună de spirit, sau să fim împreună, sau, pur și simplu, să fim înconjurați de râsete."(pag. 95-96)
„— Uneori cred că femeile sunt precum ceața.
— Cum adică, draga mea?
— Avem cunoștință de ceea ce este dedesubt, dar sinele nostru real este acoperit de ceea ce cred ceilalți despre noi." (pag. 137)
„Este uşor să trăieşti în lume după opinia generală; este uşor să trăieşti singur după opinia ta; dar un om mare este cel care, în mijlocul mulţimii îşi păstrează în cel mai plăcut mod independenţa singurătăţii."- Ralph Waldo Emerson, Self -eliance (pag. 179)
„Nu știi că sentimentele nu sunt gânduri? Nu sunt mereu ceva despre care poți vorbi sau pe care să-l poți exprima. Sunt ceea ce sunt — sentimente!" (pag. 183)
„Nu poți simți căldura dacă nu ai produ-o, nu poți simți satisfacția dacă nu joci, nu poți cunoaște norocul dacă nu dacă nu riști." (pag. 193)
„Dacă poţi risca să te pierzi undeva toată ziua, poate poţi deschide calea care te pune în legătură cu profunzimile tale." - Anonim (pag. 211)
„Viața este o lucrare continuă, la fel de schimbătoare ca nisipul țărmului." (pag. 241)
CITEȘTI
Citate din cărți
RandomCoperta a fost făcută de @M-astraea Poți recomanda o carte care ți-a plăcut, poate voi ajunge să fac un capitol cu ea. :) Program de postat: duminica În momentul de față fac curat în capitole. Deci capitolele care sunt postate nu sunt în ordinea în...