Titlu: Leac Sfânt
Autor: Rafael Courtoisie
Genuri: mister, ficțiune
Editura: Minerva
Nr. pagini: 252
„Aerul miroase a tăcere."
„— Dumneata ai probleme, o simt în aer.
— Ba deloc.
— Sigur că da. Dumneata ai probleme. Ești în mijlocul unei furtuni. Îți simt vibrațiile. Zguduiturile interne..."
„Vântul înlătură greutatea singurătății. O duce sus de tot, o ridică până atinge fața cerului și o lasă să cadă pe dalele tăcute."
„În cerul cu stele
pe câmpul cu floarea soarelui
și în mijlocul pieptului meu
steagul durerii."
„Îmi reamintește ceva din universul copilăriei, ceva foarte îndepărtat și pierdut, ceva din vremea când lumea era încă nouă și întunericul nu pusese stăpânire pe ea."
„— I want to reach happiness.
— But, where is happiness? What is happiness?
— Happiness is a special condition of the soul."
„Uneori am impresia că nu mă simt bine nicăieri. În realitate nu aparțin niciunui loc. Sunt o corcitură pretutindeni."
„Oamenii buni știu la ce să se aștepte. Oamenii buni ocolesc umbra răului care crește pe străzi, oamenii buni sunt ca apa pentru semințe: le trezește, le face să se întoarcă la viață, le transformă în pomi. Pomii cresc. Uneori dau roade. Sunt mulți pomi care n-au copii, care nu dau roade. Doar își întind lemnul, fac mai mare, mai somptuoasă substanța trupului lor. Oamenii buni, că au sau nu copii, că dau sau nu roade, sunt ca pomii.
Într-o zi un om rău sau un om care se crede bun și e rău fără să știe, vine și îi taie cu toporul. Îi trântește la pământ. Îi distruge. Îi împarte în bucăți și îi împrăștie în diferite locuri.
În unele dintre aceste locuri fabrică scaune mese, șifoniere, cu lemnul omului bun. În alte cazuri, pur și simplu îi ard. Și mai întâi în flacără și, apoi în fum se aude o muzică ce se înalță la cer, o muzică gri sau neagră."
„— Tu crezi în viața de după moarte?
— Mai mult sau mai puțin.
— Cum, mai mult sau mai puțin?
— Cred că trebuie să ai mereu o second chance.
— O ce?
— O second chance, o a doua șansă."
„— Like a sin.
— What is a sin?
— A sin is a kind of spiritual hole. For instance, when you have a dream, surrounded by angels and devils, and you can't distinguish who is who..."
CITEȘTI
Citate din cărți
CasualeCoperta a fost făcută de @M-astraea Poți recomanda o carte care ți-a plăcut, poate voi ajunge să fac un capitol cu ea. :) Program de postat: duminica În momentul de față fac curat în capitole. Deci capitolele care sunt postate nu sunt în ordinea în...