Titlu: Camera ucigașă
Autor: Jeffery Deaver
Genuri: polițist, mister
Nr. pagini: 662
Editura: Rao
⭐Volumul 10 din seria Lincoln Rhyme
„— Locuiești în Argentina. Buenos Aires?
— Corect.
— Știi de unde vine numele orașului? Înseamnă „aer bun", firește. Dar aerul la care s-a făcut referire era cel din Sardinia, Italia, nu cel din Argentina. S-a numit astfel după o așezare de pe culmea unui deal din Cagliari. Acesta se afla deasupra... mirosurilor neplăcute ale vechiului oraș, să zicem, astfel că a fost numită „Buen Ayre". Exploratorul spaniol care a descoperit ceea ce avea să devină Buenos Aires a numit locul după acea așezare. Desigur, este vorba despre prima încercare de înființare a orașului. Spaniolii au fost alungați de nativi, cărora nu le convenea să fie exploatați de europeni." (pag. 15-16)
„Bărbatul conducea ca un expert prin trafic, fără să șovăie, însă politicos și fără a folosi vreodată claxonul, cu toate că întâlniră câțiva idioți pe care Sachs i-ar fi claxonat de-ar fi ajuns pe trotuar. " (pag. 143)
„Ideea ca un medic să facă vizite la domiciliu era din altă eră, dacă nu chiar din altă dimensiune, dar când natura afecțiunii face ca lucrurile să fie astfel mai ușoare, mulți doctori procedează în acest fel.
Însă Barrington nu era tradiționalist în multe privințe. Trusa lui neagră era un rucsac Nike şi venise de la spital pe o bicicletă." (pag. 193)
„— Pot să beau un pahar sau două cu o seară înainte?
— Lincoln, rosti Thom. E bine să fii în cea mai bună formă atunci când va avea loc operația.
— Vreau să fiu și binedispus, murmură el." (pag. 195)
„— Așa voi face. Acuma însă, mai sunt alte două chestiuni.
Ori „mai", ori „alte". Însă Rhyme se abținu." (pag. 262)
„Cândva, zisese că a fi polițist era aproape la fel de amuzant ca a juca Grand Theft Auto." (pag. 279-280)
„Moartea prin înjunghiere era comună în Marea Britanie și în alte țări în care existau legi privind controlul strict al armelor de foc , însă în America, având în vedere omniprezența acestora, cuțitele erau foarte rar folosite în omucideri. Așa că nicio agenție de aplicare a legii nu crease o bază de date computerizată cu imagini ale rănilor produse prin înjunghiere." (pag. 327-328)
„În timp ce pășea în biroul lui Harry Walker, Sachs nu se putu abține să nu zâmbească. Un producător de arme trebuia să aibă chipul îngust, sever și suspicios, nu-i așa? Să se gândească la comploturi pentru a vinde muniție Rusiei în timp ce, simultan, îi aproviziona și pe separatiștii ceceni. Cu toate astea, președintele de la Walker Defense era un bărbat de 65 de ani mic și îndesat, cu aspect heruvimic, care stătea pe podea cu picioarele încrucișate, montând o tricicletă roz." (pag. 434)
„— Nu crezi că ar trebui să avertizezi pe cineva să fie atent?
„Să avertizezi să fie atent..." Metzger detesta expresia. Dacă o analizai, nu putea să însemne decât că ar trebui să ridice privirea la timp pentru a spune o rugăciune înainte ca vreo chestie mare să te zdrobească mortal. O expresie mai bună ar fi fost „să faci ochii mari"." (pag. 448-449)
„Ei au câștigat runda asta. Sau prima repriză. Indiferent ce clișeu de exprimare sau metaforă combinată vă place." (pag. 502)
„Rhyme se îndreptă spre raftul pe care se aflau sticlele de whisky. O luă pe cea de Glenmorangie și își turnă stângaci încă o porție, apoi puse capacul pe pahar și sorbi.
— Ce faci? îl întrebă Thom din pragul uși.
— Ce fac, ce fac? Ei bine, asta-i o întrebare ciudată. De obicei, interogatirul „ce" începe o propoziție care exprimă incapacitatea celui care întrebă de a face vreo deducție în legătură cu o situație. Sorbi o gură zdravănă și adaugă: Cred că ai irosit o propoziție perfectă. Thom. Este foarte clar ce fac." (pag. 510)
„Tactica lor nu era polițist bun/polițist rău. Ci mai degrabă polițist moale/polițist dur."(pag. 571)
„Aruncarea cuțitelor este un talent foarte dificil de stăpânit și are succes doar când vizibilitatea este bună, arma e bine echilibrată, iar tu ai exersat sute de ore. Și chiar dacă lovești ținta direct, rana este de obicei minoră. În ciuda a ceea ce se vede prin filme. Poți ucide pe cineva cu cuțitul doar dacă îi tai vase de sânge importante, dar - chiar și atunci - durează până omul moare." (pag. 596)
CITEȘTI
Citate din cărți
De TodoCoperta a fost făcută de @M-astraea Poți recomanda o carte care ți-a plăcut, poate voi ajunge să fac un capitol cu ea. :) Program de postat: duminica În momentul de față fac curat în capitole. Deci capitolele care sunt postate nu sunt în ordinea în...