EPISOD 7

101 14 0
                                    

Terlopong aku melihat aksi yang sedang dilakukan di dalam bilik tersebut. Aku bergegas ke bilik Dato Daniel. Aku mengetuk pintu lalu mesuk dengan tergesa-gesa. Dato Daniel hairan melihat aku yang sedang mencari nafas.

"Eh? Kamu kenapa Eiva? Kena kejar dengan Adrian? "teka Dato Daniel dengan tegas.

"Tak Dato. Saya... Ehh... Dato lihat... lah sen...diri apa Tu...an Adrian sedang bu...at di bilik...nya. "kataku sambil tercugap-cugap. Riak wajah Dato Daniel langsung berubah. Seperti dia dapat meneka apa uang sedang berlaku.

Dato Daniel segera berlalu ke tempat Tuan Adrian. Terlopong dia melihat perbuatan yang menjijikkan itu. Perbuatan yang dilakukan tanpa rasa malu.

Dato Daniel terus menujah masuk ke dalam bilik tanpa mengetuk pintu. Terkejut beruk Tuan Adrian melihat Dato Daniel secara tiba-tiba masuk.

"Adrian! If you keep doing this, I will fire you! And you Sarah! Why you still here? There is no place for you in this company! " tengking Dato Daniel dengan marahnya yang amat sangat.

Aku pula yang panik melihat Dato Daniel marah sampai macam tu sekali. Bukan apa. Dato Daniel dah berumur, dia panas lagi. Dapat serangan jantung karang, siapa yang susah? Kalau Tuan Adrian nak bertanggungjawab bawa Dato ke hospital takpe juga. Aku pun tak taulah.

Sarah dengan selambanya membetulkan pakaiannya sambil tersenyum sinis. Bertambah panas Dato Daniel.

"Get out now! I don't want to see your face here! If not,...!"

"If not, what you will do, old man? "tanya Sarah lembut dengan sinisnya.

"Pengawal! Seret dia ni keluar dari sini! Saya tak mahu dia masuk ke sini lagi! Faham?! "soal Dato kepada pengawal dengan tegas. Dua orang pengawal mengangguk faham lalu mencapai lengan Sarah. Baru sahaja dia ingin melangkah, langkah dihentikan. Kemudian Sarah menoleh ke arah Dato perlahan-lahan dengan mata yang tajam.

"By the way... Kau masih ingatkan pesan aku semalam? What you have done to me, you will get back. Remember! "katanya sambil berlalu keluar diiringi pengawal-pengawal tadi.

"Nick Adrian! Sekali lagi kamu berkelakuan seperti itu, saya akan bertindak! "tegas Dato Daniel dengan wajah bengis kemudian berlalu ke biliknya. Hilang terus perkataan 'daddy'dari mulutnya. Tinggallah aku bersama Tuan Adrian.

"Apa yang kau buat kat sini?! Berambus kau! "kata Tuan Adrian kesar menghalau aku. Tegak bulu roma aku dijerkah macamtu. Aku berlalu ke mejaku dengan wajah kusut.

"Eiva Jane! Come to my room now! "

Apa lagilah tuan aku ni. Tadi suruh berambus. Sekarang suruh masuk pula. Haish... Aku segera melangkah memasuki bilik Tuan Adrian. Kelihatan dia sedang termenung jauh keluar jendela.

"Ada apa tuan? "tanyaku perlahan. Dia menoleh ka arahku lalu menoleh depan kembali. Eh? Apasal dia ni? Tadi suruh masuk?

"Buatkan aku kopi kurang manis. Ingat. Tepati masa."arahnya tanpa menoleh kearahku dengan nada mendatar. Aku mengangguk lalu melakukan seperti yang disuruh.

"You may go now."katanya dengan nada yang masih sama. Aku segera berlalu.

Kenapa pelik je dia tu? Taknak dah tengking-tengking? Dah insaf dah? Syukur...

*****

"Bro! Dah lama sampai? Kau call, cakap kejap, terus matikan. Aku call balik, tak angkat-angkat. Perangai tak berubah. "perli Black. Nick Adrian menjelingnya.

"Of corse la. Kalau perangai aku berubah, aku bukan ketua mafia korang lagilah. "jawab Nick kemudian meneguk rakus wain yang dipesannya tadi.

Seorang pelayan perempuan yang berbaju mini dress bagaikan pelacur mendekati mereka untuk mendapatkan pesanan.

"Hey dear. You nak minum apa?"tanya pelayan itu dengan nada menggoda sambil menggigit bibir bawahnya. Kelihatan Black sudah melakar senyuman lebar.

"I nak wain macam tu. "balas Black sambil menunding jari ke arah minuman Nick Adrian. Pelayan tersebut sempat mengedipkan matanya sebelum berlalu.

"Lama aku tak jumpa kau sejak geng gelap kita tu disergah polis. Banyak yang kena tangkap. Nasib baik aku sempat lari. Kau ada ke masa tu, bos? "kata Black sambil kejadian tersebut bermain dalam layar ingatannya.

"Aku manada masa tu. Bapa aku dah tahu aku kerja jadi mafia. Pastu dia tahan aku. Esoknya baru aku tahu kejadian tu. Siapa-siapa je yang kena tangkap? "soal Nick Adrian.

"Yang aku ingat, Allen, David, Tom, Sam, dan Jack. Yang lain aku tak ingat. "jawab Black sambil mengingat nama rakan-rakannya.

"Macamna pula dengan lawan kita? Lama dah takde angin. "tanya Nick Adrian dengan nada menyampah. Hanya untuk mengetahui keadaan mereka sahaja.

"Aku dengar dorang pun kena sergah polis. Tapi kepala dorang dapat lari. Ada aku dengar ketua dorang bersembunyi kat kawasan kampung gitu. Tapi tak pasti kampung mana. "jelas Black.

"Kau ada nombor geng kita? "soal Nick Adrian. Berkerut wajah Black.

"Tak semua. Napa? "soal Black kembali.

"Untuk urgent."jawab Nick Adrian ringkas lalu meneguk habis wainnya.

Kemudian, datang pelayan perempuan tadi.

"Hey dear. Tak nak apa-apa dah? "tanyanya sambil menggeselkan badannya pada bahu Black. Dahlah Black ni tak ada iman. Maksudnya tak kuat iman. Hehe. Kelihatan Black yersenyum senget.

"Ada lagi. Are you free? Because I want you for tonight. You make me exited."jawab Black dengan Nada menggoda. Nick Adrian hanya menggeleng kepala melihat perangai Black yang tidak pernah berubah.

"Always free just for you. Come. "jawab pelayan tersebut sambil tangannya menarik tali leher Black agar Black mengikutnya.

"Perempuan murahan"ujar Nick Adrian perlahan. Matanya masih memerhatikan mereka sehingga hilang dari pandangan. Nick Adrian berdiri bersedia untuk mengangkat kaki dari tempat tersebut.

'Boring gila kat club ni. 'monolognya dalam hati sambil keluar dari club malam. Kakinya berjalan menuju kereta BMWnya.

Hanya beberapa orang yang lalu lalang di kawasan itu. Matanya terencap pada sesosok perempuan yang sedang melintas jalan tidak jauh darinya. Wajahnya tidak jelas kerana membelakangi lampu jalan.

Kelihatan sebuah kereta yang berada di hujung jalan bergerak laju kearah perempuan tersebut tanpa disedarinya. Kereta tersebut semakin hampir!

'Aku perlu buat sesuatu! Mati budak tu karang siapa yang susah? Aku juga! ' desisnya dalam hati.

Nick Adrian membuka langkah seribu ke arah perempuan tersebut.

Gudubuk!

Usah PergiWhere stories live. Discover now