IM IN LOVE WITH THE SHAPE OF YOU
WE PUSH AND PULL LIKE A MAGNET DO
ALTHOUGH MY HEART WAS FALLING TOO
IM IN LOVE WITH YOUR BODY
LAST NIGHT YOU WERE IN MY ROOM
AND NOW MY BEDSHEET SMELL LIKE YOU
EVERYDAY DISCOVERING SOMETHING BRAND NEW
IM IN LOVE WITH YOUR BODYAku terbangun sambil mengusap dadaku.
Shet punya Nick! Dia sengaja fullkan volume lagu dia. Kalau jauh takpelah juga. Masalahnya, telefon dia dekat dengan telinga aku. Boleh jadi tuli aku kalau setiap hari dia buat macam ni.
Aku berikan pandangan tajam kearah Nick yang sedang ketawa kegelian.
"Jahatnya awak!"marahku dengan nada sedikit tinggi. Tawanya reda.
"Weh. Kau ada tengok jadual aku hari ni?" soal Nick dengan wajah angkuh.
Mati! Aku tak tengok langsung schedule dia. Semalam lepas aku susun semua,aku mandi kemudian terus tidur. Penat gila aku semalam.
Aku menggeleng perlahan sambil tersengih melihat Nick yang sedang berpeluk tubuh. Harap-harap dia tak tengking aku.
"Did you know today is the day I will meet the investors? Kalau aku lambat macam mana? Kau ni betul-betul ke nak kerja ni? Kalau sekadar nak jalan-jalan, baik tak payah kerja. This is my last warning. Understand?" kata Nick dengan nada tegas.
"I am so sorry. I promise this will not happen again."jawabku dengan yakin.
"Sorry-sorry..."ulangnya sambil menjeling.
"Cepatlah kau pergi mandi. Lepastu kita breakfast. Tu pun nak kena suruh." arahnya tegas.
Takde orang suruh dia untuk bangunkan aku pun. Dia pula yang nak bising. Haih.
*****
Kami beriringan berjalan memasuki sebuah syarikat. Inilah syarikat yang telah membuat kontrak dengan syarikat Nick. Maksud aku, Tuan Nick Adrian. Jika dilihat dari luar bangunan, mungkin terdapat lebih dari 20 tingkat.
Kami disambut baik oleh CEO syarikat. Selain itu,beliau memimpin kami untuk membuat lawatan singkat. Lawatan terhenti di hadapan sebuah bilik mesyuarat yang agak besar. Besar sedikit berbanding syarikat Tuan Nick.
Aku lihat tag nama CEO syarikat tu. 'Daniell MacGaviyn'. Ok. Not bad,macam orangnya. Boleh tahan handsome juga. Hehe .
Setelah beberapa lama,mesyuarat dijalankan di dalam bilik tersebut. Sir Daniell memperkenalkan pekerja-pekerja pentingnya.
Mesyuarat berjalan dengan lancar kerana kerjasama antara syarikat Tuan Nick dengan Sir Daniell.
*****
"Hello. What is your name once again?" tanya Sir Daniell dengan senyuman manis. Handsomenya!
"I..I'm Eiva Jane."jawabku dengan sedikit gagap. First time aku bercakap dengan orang putih original.
"Nice name. It's lunch hour. So, can we lunch together? My treat. " perlawanya sambil memasukkan tangannya me dalam poket.
"Ermm.. I don't know. I must tell my boss first to ask for permission. " kataku ragu-ragu.
Lainnya manusia ni kan. Baru berkenalan dah nak ajak lunch sama-sama. Berdua-duaan. Mungkin tu cara mereka nak ambil hati orang lain.
"Just for once. You will not get it twice. " ujarnya seperti memberikan amaran.
"Ermm.. I "
"Eiva! Where have you been?! I said you must always beside me! " marah Tuan Nick.
"I'm so sorry Mr Nick. I'm offering her to have lunch with me. But it's okay. Maybe later. See ya. " kata Sir Daniell kemudian berlalu.
Aku lihat Nick Ni macam tak suka Daniell je. Cara dia tengok Daniell penuh dengan kebencian.
Tiba-tiba aku ditarik oleh Nick ke satu lorong yang agak sunyi. Aku tersandar pada dinding. Dia meletakkan kedua-dua tangannya pada dinding.
Wajahnya terlalu dekat dark wajahku sehingga aku dapat terkena hembusan nafasnya pada wajahku. Posisinya mengunci pergerakanku. Aku tak dapat buat apa-apa.
Dup dap dup dap je jantung aku. Aku tak pernah terfikir situasi macam ni seumur hidup aku.
Nick merenung aku dengan renungan yang tajam.
"Apa yang dia kata pada kau? " soal Nick dengan nada tegas.
"Nothing... Dia cuma offer saya untuk lunch dengan dia. " jawabku sambil tunduk. Aku takut bertentang mata dengan dia. Aku takut nanti aku TERjatuh cinta pada dia. Ciaaa
"I don't like it! Don't you ever go out with him! Understand?"kata Nick masih dengan nada dan posisi yang sama.
"But why? " tanyaku perlahan walaupun sebenarnya aku bengang dengan permintaan dia. Tapi Ni bukan permintaan, ini arahan. Aku takut nanti dia terus melenting, mati aku.
"Just listen to me! Whatever it is, don't you dare go out with him! If not, you will face me." gertak Nick dengan nada yang terkawal. Aku mengangguk segera.
Nick mengeluh perlahan kemudian melepaskan tangannya.
"Let's lunch."ujarnya tanpa menoleh sambil berlalu. Aku hanya mengikuti langkahnya dari belakang.
*****
"Hey bro. Lama dah tunggu?"sapa satu suara kemudian mengambil tempat berhadapan dengan Nick.
"Yep. Satu abad aku tunggu kau tau tak. How could a hotel manager with no discipline? If your attitude still like this, aku aminkan hotel kau ni bankrupt."bebel Nick.
"Damn you! Kalau betul bankrupt bisnes aku ni,orang yang first aku cari ialah kau! Aku lenyek muka kau."marah Eric sambil memperlihatkan buku limanya.
"Betul apa? Change your attitude bro."ujar Nick dengan menayangkan muka selamba.
"Aku tau la. Bukan aku tak ada alasan. Aku busylah tadi."jawab Eric sambil berpeluk tubuh.
Salah satu pekerja Eric mengambil pesanan. Setelah itu, dia berlalu.
"Where's your PA? Kau tak ajak dia lepak kat sini?"soal Eric.
"Dia kat bilik. Entah apa yang dia buat. Malas aku nak hadap muka dia buat sekarang ni."balas Nick kemudian meneguk beer yang dipesannya tadi.
Eric hanya mampu menggeleng kepala. Dia memang sudah masak dengan perangai Nick.
"Yang kau ni dah kenapa? Emosi je lebih. Tell me."kata Eric. Nick mengeluh perlahan.
"It's about Daniell,the CEO of company that I've joined. He offered her to have lunch with him. That's the reason."jelas Nick.
"It's up to her. You can't decide her what to do eventhough she is your PA, your subordinate."nasihat Eric.
"I don't like it!"kata Nick dengan nada sedikit tinggi.
"I smells something fishy."perli Eric diikuti tawanya.
"It's not funny idiot! You should help me." marah Nick.
Seorang pelayan menghampiri meja kemudian meletakkan minuman yang dipesan Eric di atas meja.
"Help? Help with what?"tanya Eric sedikit bingung.
"Help me to find some plans for her."kata Nick sambil merenung gelas beernya.
"Owh. In that case,I don't want to lend my brain to you. I don't want to feel guilty for her. By the way,why you want to do this badly?"jawab Eric sambil berpeluk tubuh.
"I don't know. I just... Don't like it."jawab Nick dengan nada ketidakpastian.
YOU ARE READING
Usah Pergi
RomanceEiva Jane, seorang gadis kampung yang dihimpit oleh keinginan mami dan dadinya untuk mencari cinta. Tanpa diduga, cintanya berakar kepada Tuan Nick Adrian. Namun, persatuan dua insan yang saling mencintai tidak menjamin kebahagiaan malah memarakkan...