EPISOD 13

108 15 0
                                    

Setelah berada dalam kapal terbang selama 23 jam, akhirnya kami sedang menginjak tanah New York! Setibanya kami di gerbang pintu keluar, aku memang gembira sangat. Macam nak lonjak tinggi-tinggi. Kalau ada trampolin lagi bagus.

Kami keluar ke perkarangan airport. Nick menelefon seseorang kemudian kami menunggu untuk seketika.

Kelihatan sebuah kereta Mercedes berhenti di hadapan kami. Pemandu it keluar dari kereta lalu memasukkan luggage kami ke dalam bonet keretanya. Aku hairan juga. Dia datang-datang je terus buat macam tu.

Tapi,boleh tahan pemandu tu. Charisma dia sama level dengan Nick bagi aku. Maksudnya, dorang sama-sama berkarisma.

Setelah itu,Nick memasuki kereta diikuti aku.

"You're not gentleman,Nick. It is proper lady first come in."gurau pemandu itu. Mereka dah saling mengenali? Nick menjeling ke arah aku. Baru tau dia kena tegur. Haha

"So what? She deserved it. Rube girl doesn't need homage."jawab Nick sambil tersentum senget. Pemandu tersebut hanya menggeleng.

Pedal ditekan, kereta perlahan-lahan meninggalkan perkarangan lapangan kapal terbang.

"Huh.. Whatevelah Nick. What hotel you said yesterday?"soal pemandu tersebut tanpa menoleh.

"Langham Place Hotel old man."perli Nick. Kedengaran pemandu tersebut tertawa kecil.

Aku diam macam tunggul. Mataku sibuk memerhati bangunan-bangunan yang gah di luar. Aku tak sabar nak tengok hotel penginapan kami.

Pemandu tersebut memasang lagu inggeris yang terdahulu, 'Death of a bachelor' yang dinyanyikan oleh 'Panic! At The Disco' , salah satu lagu kesukaan aku. Masing-masing melayan fikiran sendiri.

"Oh ya. My name is Eric. Your name is...?"soal pemuda it memulakan bicara.

"Erk.. Saya Eiva Jane."jawabku singkat.

"Nice name. Beautiful as her owner."puji pemuda it. Kembang kempis je hidung aku rasa.

"What?! Gatal kau ye?"ujar Nick sedikit kasar.

"I smelled something fishy here."perli pemuda itu. Aku menghidu sekeliling.

Something fishy? Takkanlah kereta mahal macam ni ada ikan dalam sini? Tapi takde bau ikan pun? Bau perfume rose je yang aku hidu. Apa maksud dia 'fishy'?

"Can you please shut the f*** up dude? Focus on your drive."marah Nick dengan kata kesat.

Dahlah aku ni yang tak tahan dengar perkataan-perkataan kesat. Bernanah terus telinga aku dengar macam tu.

"Ok ok. Chill bro."ujar pemandu yang bernama Eric itu masih dengan nada memerli.

Suasana kembali sunyi. Aku memang dah tak tentu arah. Kejap toleh kiri kejap toleh kanan,kejap toleh depan,kejap toleh belakang. Juling juga mata ni karang. Banyak sangat yang aku mesti tengok.

*****

"Eiva..Eiva.. Wake up dear. Kita dah sampai ni."kata satu suara garau. Siapa pula yang panggil aku dear ni? Aku masih single mingle ni belum ada boyfriendlah.

Aku membuka mata yang masih berat. Kelihatan wajah Eric terlalu dekat dari wajahku. Aku kaku seketika.

Dia melontarkan senyuman manis sementara aku masih kaku dengan perlakuannya sebentar tadi. Senyumannya terlalu manis sehingga menampakkan lesung pipit pada kedua-dua pipinya. Cair kite jo!

"Weh! Aku suruh bangunkan je. Bukan buat adegan tak senonoh ye!"tegur Nick kasar dari luar kereta. Eric ketawa seraya membantu Nick mengeluarkan luggage dari bonet kereta.

Usah PergiWhere stories live. Discover now