EPISOD 11

106 14 0
                                    

"AARRHHHHHH! "

Satu tamparan perlahan hinggap pada bahuku.

"Woi! "jerit satu suara.Aku berhenti menjerit seraya membuka mataku.

Kelihatan Tuan Adrian terpampang di hadapanku. Aku menoleh kiri kanan untuk memastikan tidak ada apa-apa yang menakutkan di situ. Nick Adrian tersengih-sengih.

"Tuan ke yang takutkan saya tadi? "tanyaku dengan nada sedikit marah.

"Manade aku takutkan kau. Kau yang petakut. Baru tu pun dah takut. "balasnya seperti menyindir aku kemudian ketawa kecil.

"Apa Tuan Adrian buat kat sini? "tanyaku dengan penuh curiga sambil mengecilkan mataku.

"Aku nak ambil minumanlah. Takkan la aku nak ikut kau. By the way, sekarang ni luar waktu kerja dah. Takyah nak bertuan-tuan. Menyampah aku dengar. "balasnya lalu membuat muka menyampah.

"O.. Ok. "jawabku dengan malu-malu.

"I want to inform you something. "ujar Nick Adrian sambil menekan puntat water filter. Aku hanya mengangguk.

"Lusa, I will be going to New York for company reason. I need to attend few meetings with investors about a week. "sambungnya.

"Aha. So?"tanyaku dengan riak selamba. Tanganku sibuk membuat milo panas.

"So you as my assistant, must to be with me."jawabnya. Terbutang mata aku. Sikit lagi nak terlepas secawan milo aku daripada genggaman.

"Me?! "soalku dengan nada tinggi.

"Eh. Taklah. Latte ni ngan filter ni aku angkut pergi NY. "perlinya dengan suara sedikit keras. Aku menjelingnya.

"Use your brainlah girl. I wonder, rube people always be like this eh? "katanya.

Ni bukan level sindir ni. Ni dah level penghinaan secara tidak langsung ni. Panas juga hati aku ni. Tapi bersabarlah wahai hati. Lagipun siapa suruh aku cakap macamtu. Tahulah si Nick Adrian ni memang mulut lazer. Haih...

"Kau faham ke tak ni?! "tanya Nick kasar.

"Yes! I got it! "jawabku dengan nada setara dengan Nick sambil berlalu ke mejaku. Berani pula aku naikkan suara depan dia.

"What the hell rube girl?! Kau berani tinggikan suara pada aku? Kau nak cari nahas dengan aku? Kau memang belum tahu aku ni siapa. Takpe. Lepas ni kau akan tahu. "teriak Nick Adrian yang masih lagi di kantin.

Aku memang meremang dengar dia teriak kat aku macam tu. Otak aku suruh berhenti. Tapi kaki aku tak nak berhenti. Yep! Aku memang dah cari nahas dengan dia. Matilah aku lepas ni!

*****

"Hey dear. "sapa satu suara sambil mengambil tempat sebelah Nick. Tangannya pantas merayap pada dada bidang Nick Adrian.

"What do you want? "tanya Nick tanpa perasaan. Dia hanya membiarkan perlakuan Sarah.

"I want your love again."jawab Sarah dengan suara manja. Kali ini dia membaringkan kepanya pada dada Nick.

"Hei... I've told U about this right? "balas Nick masih dengan nada yang sama sambil menolak perlahan kepala Sarah daripada dadanya.

"Yeah. I dah beri segalanya untuk U. I dah beri masa I, tenaga I untuk U. One more thing, I dah beri mahkota I untuk U. So want U appreciate what I have done for you. "kata Sarah dengan bersungguh-sungguh.

"Nah. U ambil duit ni. Pasni jangan lagi dah timbul depan I."balas Nick sambil menghulurkan beberapa keping RM 100 kepada Sarah.

Sarah hanya memerhati duit tersebut. Panas hatinya diperlakukan sebegitu. Dia dianggap seperti seorang pelacur oleh Nick.

"I don't need this money! I got my own money! Although U offer me this whole world, I don't want! U knew it! I just need 1 thing. Just 1. I want your love again! I want we start our new life together! Past is past!" bentak Sarah diiringi tangisan kuat.

"What did U say? U want my love again? Selepas U buat I macam tu? U dah lupa macamna I sakit hati? U putuskan hubungan kita begitu sahaja! Just for that damn third person?! U yang paksa nak break up dengan I! Walaupun sakit, I terima kata putus U! U tak fikir perasaan I! U are too ego! U are too selfish Sarah!"kata Nick. Nadanya naik senoktah.

"I menyesal buat U begitu! That's why I came to U! To redeem all mistakes that I have done to you! "rayu Sarah yang sudah bercucuran air mata.

"I'm not a robot, Sarah. I have feelings. I dah beri peluang tanpa U sedar,U know? It's not that easy for me to have you back in my life. "jawab Nick perlahan.

"Please Nick! I want U back! What about me? I'm not virgin anymore! Because of U! "bentak Sarah sambil mencapai tangan Nick. Namun ditapis kasar oleh Nick.

"Eh? Why me? U yang nak kena tebuk. U yang goda I. U pun tahu iman I macam mana. Lepas jadi macam tu baru nak sedar? It's too late. Your love no more in my heart. "sindir Nick.

"I sanggup buat apa sahaja untuk U asalkan U cintakan I kembali. "rayu Sarah lagi.

"What? U nak beri I apa-apa sahaja? Really? I don't think so. Bagi I,U ni macam kain buruk je. Bila bersih, suci, murni, baru kena guna. Kalau dah kotor, jijik, dah tak suci, buang je kat tong sampah. "hina Nick sambil tersenyum puas melihat Sarah yang semakin kuat tangisannya.

"Sampai hati U buat I macam ni! "rintih Sarah.

"Mak cik. Tau pula fikir macam tu. U tak pernah fikir macam tu dahulu. Dahlah. I dah malas nak layan U. Get out now. "halau Nick tanpa menghiraukan Sarah.

Sarah bangun perlahan-lahan masih dengan tangisan.

"Really? "soalnya dengan pandangan tajam ke arah Nick. Tangisannya terhenti serta-merta.

"What do you mean? "tanya Nick hairan.

"Hmm. Nope. Watch out what did you said to me just now dear. Bye. "ujar Sarah dengan senyuman senget. Seperti ada sesuatu di sebalik senyuman itu.

Sarah kemudiannya meninggalkan Nick yang masih kebingungan. Pelik. Adakah itu bermaksud ada udang di sebalik batu?

Usah PergiWhere stories live. Discover now