Interludium: Od Melindy i Hellebore

2.4K 392 127
                                    

Notka od autorki: A tutaj jeszcze bardziej komplikujemy fabułę. Znowu. Hej.

---* * *---

Prorok Codzienny

16 września 1994

MINISTER PROPONUJE ROZWIĄZANIE SYTUACJI HARRY'EGO POTTERA

Nazywa sytuację Pottera "skandaliczną"

Autor: Melinda Honeywhistle

Minister magii, Korneliusz Knot, w swojej nieoczekiwanej odpowiedzi na oskarżenia porwania i złego traktowania, jakie Harry Potter wygłosił dwa tygodnie temu, postanowił podjąć decyzje w kwestii zmiany warunków życiowych Pottera.

Z Potterem, lat czternaście, nasza gazeta przeprowadziła jakiś czas temu wywiad i w nim został położony nacisk na jego niezwykłą sytuację domową. Mimo, że oboje jego rodziców żyje, Potter obecnie znajduje się pod opieką profesora Severusa Snape'a, zamieszkałego w szkole magii i czarodziejstwa Hogwart. Jednym z jego rodziców jest Lily Evans Potter, która została w tajemniczy sposób pozbawiona magii i uznana za nieodpowiedniego opiekuna dla młodego czarodzieja, zwłaszcza tak magicznie potężnego jak Potter.

Jednakże ojdem Pottera jest sam James Potter, były auror, odpowiedzialny za ujęcie śmierciożerców Rodolphusa i Bellatrix Lestrange. Dokonał wielu innych, wspaniałych czynów, po czym z własnej woli przeszedł na wczesną emeryturę, żeby spędzić czas ze swoją rodziną w odizolowanym domu, który zajęli ze strachu, że poplecznicy Sami Wiecie Kogo będą starali się znaleźć i zabić młodego Chłopca, Który Przeżył. Obecnie mieszka w rezydencji Lux Aeterna, która od pokoleń była siedzibą Potterów.

Minister Knot wymienił ten i kilka innych faktów na temat sytuacji domowej Harry'ego Pottera podczas specjalnej konferencji prasowej, którą wygłosił wczoraj, a w której udział wziąć mogli tylko wybrani członkowie prasy.

– Harry Potter to tylko dziecko – zadeklarował, otoczony przez liczne plansze z wykresami, które wskazywały ewolucję praw mających na celu ochronę młodych czarodziejskich dzieci przed niewłaściwymi dla nich opiekunami. – Nic dziwnego, że zareagował w ten sposób na tę niecodzienną procedurę ministerstwa. Jednakże, jako minister magii, nie mogę pozwolić na to, żeby dalej trwał swoim mylnym przekonaniu na temat ministerstwa. Pan Potter znajduje się pod opieką profesora Severusa Snape'a już od niemal roku, kiedy to została zrobiona niefortunna pomyłka w folderach departamentu praw czarodziejów i niektóre papiery zostały utracone. W jakiś czas po upadku Sami Wiecie Kogo Severus Snape został osądzony jako śmierciożerca. Uniknął Azkabanu dzięki wstawiennictwu Albusa Dumbledore'a. Wygląda jednak na to, że się myliliśmy wobec niego. Wygląda na to, że zatruwał on umysł chłopca, odciągając go od Światła.

Minister Knot wyraził swoje przerażenie i całkowite zaskoczenie, jakie czuł, kiedy się dowiedział o tej całej sytuacji, a także zniesmaczenie faktem, że tak długo to się wszystko ciągnęło.

– Oczywiście, teraz, kiedy już wszystko rozumiem, bez problemu jestem w stanie wybaczyć panu Potterowi jego zachowanie – wyjaśnił minister. – Jego moc objawiła mu się w pełni kiedy był jeszcze bardzo młody, a potem otrzymał niewłaściwe wychowanie ze strony mrocznego czarodzieja. Potrzebuje się znaleźć w kochającym domu, z rodzicami, którzy będą w stanie wychować go w dobrym zrozumieniu Światła.

Minister był pewien, że szybko będą w stanie znaleźć taki dom.

– Ostatecznie – powiedział tuż przed zakończeniem konferencji – jego brat bliźniak jest żywym przykładem na to, że młody czarodziej może być bardzo potężny, nawet na tyle potężny, żeby pokonać Sami Wiecie Kogo, a mimo to wierzyć i kroczyć ścieżką Światła. Z pokorą przyznaję, że ministerstwo tutaj zawiniło, bo nikt się nie upewnił, żeby młody Harry został potraktowany w dokładnie taki sam sposób. To skandaliczne. Chciałbym też skorzystać z okazji i przeprosić pana Pottera za całą sytuację. Mam szczerą nadzieję, że niebawem znajdzie sobie nowy dom, w którym wreszcie będzie szczęśliwy.

* * *

Hellebore Shiverwood

Ministerstwo magii

Departament do spraw magicznej rodziny i praw dziecka

16 września 1994

Drogi panie Potter,

Pozdrowienia z ministerstwa magii! Z radością pragniemy zaprosić pana na prywatne spotkanie, które nastąpi w jednym z biur naszego ministerstwa w czasie równonocy jesiennej. To antyczny dzień równowagi, dzień adresowania starych krzywd i naprawiania relacji, a my chcemy w tym dniu naprawić wielką krzywdę, jaką panu wyrządziliśmy. Tego właśnie dnia prawa nad panem zostaną przekazane z powrotem pańskiemu rodzonemu ojcu, Jamesowi Potterowi, który wypełnił wszystkie odpowiednie formularze.

Proszę przyprowadzić ze sobą swojego obecnego opiekuna, profesora Severusa Snape'a. Mamy nadzieję, że ten szybki i bezbolesny proces pozwoli panu cieszyć się jak najlepszą możliwą sytuacją domową.

Spokojnego dnia i szczęśliwego późnego lata!

Hellebore Shiverwood

Wolny człowiek nie zazna spokojuOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz