Jane Blane
Komitet do spraw eliksirów eksperymentalnych
31 grudnia 1994
Droga Madam Blane,
Chciałbym zarejestrować w waszym komitecie stworzenie nowego eliksiru. Wypełniłem wszystkie odpowiednie formularze (proszę zobaczyć załączony pakiet), a ten list jest tylko po to, żeby podać pani krótki opis tego eliksiru, dla pani prywatnej wiadomości.
Wynalazłem eliksir, którego zadaniem jest naśladowanie właściwości myślodsiewni. Ma srebrny kolor i tę samą teksturę co myśli włożone do myślodsiewni, potrafi również, tak jak one, przetrzymywać wspomnienia. Ten eliksir jednakże jest w stanie przejąć najsilniejsze wspomnienia konkretnego umysłu, który przebywa razem z nim w pokoju, osoby, która wejdzie do pokoju zaraz po tym, jak jego twórca przeleje go do szklanego pojemnika (proszę zajrzeć do załączonego pakietu, zwłaszcza formularzy C.1 i D.4, żeby poznać konkretne powody używania akurat szklanego pojemnika) i przechowa je w sobie. Twórca eliksiru musi zazwyczaj porozmawiać z tą nową osobą, by skłonić ją do skupienia się na konkretnych wspomnieniach, ponieważ to sprawi, że te wypłyną na sam wierzch jej umysłu. Niestety, o ile eliksir myślodsiewniowy jest w stanie zawrzeć w sobie niesłychanie wiele wspomnień i przechować je niezwykle szybko, to przekopywanie się przez nie potrafi być niezwykle kłopotliwe i czasochłonne. Każdy pojemnik może zostać użyty zaledwie raz i to wyłącznie na pierwszej osobie, która wejdzie do pokoju po twórcy eliksiru; jeśli po niej wejdzie kolejna osoba, to jej wspomnienia nie ulegną zapisaniu. Póki co to są wszystkie ograniczenia, jakie udało mi się poznać podczas pracy nad tym eliksirem, którą mam nadzieję kontynuować za waszym pozwoleniem.
Sugerowane wykorzystania: instruowanie uczniów, testowanie wiarygodności podejrzanych kryminalistów, dostarczanie dowodów na okoliczności rozprawy.
Będę wypatrywał odpowiedzi, czy zgodzicie się na produkcję tego eliksiru i mam nadzieję, że projekt zyska poparcie w waszych oczach.
Z poważaniem,
Profesor Severus Snape,
Mistrz Eliksirów ze szkoły magii i czarodziejstwa, Hogwart
CZYTASZ
Wolny człowiek nie zazna spokoju
FanfictionCzwarty tom Sagi Poświęcenia AU "Czary Ognia", sequel "Oswobodzonego z mroku". Życie Harry'ego Pottera zostanie podzielone pomiędzy obowiązkiem i rolą przyjętą z własnej woli i kiedy jego mroczne sny o Voldemorcie zaczynają przybierać na sile, zbala...