Namun selepas memerhati dengan betul, lisa menarik nafas lega setelah memastikan rupa rupanya yang sedang bersandar di hadapan keretanya adalah seorang lelaki.
Setelah mengenalpasti lelaki itu muka lisa berkerut.
'Rayyan'desis hatinya.
Setelah menenangkan diri,dan meraut muka nya beberapa kali,barulah dia mematikan enjin keretanya dan perlahan lahan keluar dari kereta bmw ZR4 nya itu.
Setelah itu lisa berjalan mendekati rayyan. Rayyan yang sedang bersandar sambil bermain telefon bimbitnya terhenti apabila mendengar bunyi tutupan pintu kereta lisa. Lantas dia tersenyum.'Haih mamat ni, dia buat macam takde apa apa jadi pulak tadi. Padahal teruk gila aku marah dia tadi, tapi berapa lama dah dia duduk dekat situ eh'
"Assalamualaikum.. Hai"tegur rayyan.
"Waalaikummussalam.."jawab lisa ringkas.
"Nyenyak tidur?"tanya rayyan lagi tanpa senyuman yang tidak lekang dari bibirnya.
"Not bad.."jawab lisa ringkas
"Are you okay?"tanya rayyan
Belum sempat rayyan bersuara lagi tangisan lisa pecah untuk keberapa kalinya. Rayyan hanya membiarkan sahaja lisa begitu walaupun sebenarnya dia rasa serba salah. Ikutkan hati dia mahu saja memeluk lisa supaya tenang namun dia sedar yang mereka bukan mahram dan lisa tidak suka akan perkara itu.
Jadi dia hanya membiarkan lisa hanya bersandar ke kereta dan menundukkan muka menangis semahunya.
Tidak lama kemudian, lisa menjadi tenang sedikit lalu dia mengagahkan diri bersuara.
"Sorry.. Tak pasal pasal awak kena tengok drama saya." kata lisa
"Eh its okay, saya memang suka tau tengok drama especially sinetron setiap pukul 7 dekat tv3 tu ha" seloroh rayyan. Lisa sudah ketawa walaupun perlahan tapi cukup untuk membuatkan hati rayyan lega.
"Awak.. Sorry sebab saya marah awak tadi. Saya takda niat nak marah tapi lately saya stress tu je"
"So, awak tak rasa nak story apa apa ke kat saya ni? "Kata rayyan
"Nak story apa? Takde apa yang best pon nak cerita"
"Takde apa awak cakap sampai menangis teruk macam ni? " kata rayyan. Hakikatnya rayyan dah tahu sebabnya selepas menelefon ayah lisa untuk menanyakan keberadaan lisa. Disebabkan itu dia menyuruh orang orang nya mendapatkan info dimana lisa berada kerana dia begitu risau. Datuk lah katakan, senang je petik jari semua settle.namun dia hanya ingin menguji kejujuran lisa terhadapnya.
"Lama dah ke awak tunggu saya tadi, sebab saya tak perasan macam mana saya boleh tertidur tadi. Penat sangat maybe and macam mana awak tahu saya ada dekat sini? "Tanya lisa bertubi tubi.
Rayyan hanya tersenyum lantas menjawab
" saya guna instinct saya je. Lagipun takde lah lama sangat saya tunggu awak dalam dua jam lebih je sebab saya sampai pukul 9.20 tadi.
"Dua jam lebih? Lama nya kenapa tak balik je. Tak pasal pasal awak rugikan masa je. Lagipun kenapa tak kejut saya. "
"Saya tak sampai hati tadi nak kejut awak lena semacam je saya tengok awak , so saya tunggu je lah. Takkan saya nak tinggal pulak awak sorang sorang kat tepi pantai ni. Saya tahu la ramai orang kat sini lalu lalang lepak kat sini. Tapi bahayalah. "Jelas rayyan.
Memang lisa suka ke situ kerana brasa tenang bila melihat pantai dan ramai yang lalu lalang jadi takdelah lisa risau sangat.
"So.. Awak tak jawab lagi soalan saya ni cik doktor"balas rayyan lagi.
"Erm.. Sa.. Saya.. Ada problem sikit, tu je"balas lisa
" do you mind to share it with me? " tanya rayyan dengan nada yang mendatar. Dia agak kecewa jika lisa tidak dapat mempercayai nya lagi.
"Okay fine.. Saya anggap awak kawan saya tau, so please keep it secret. Sebenarnya saya bergaduh dengan kakak saya masa balik petang tadi.. Dia tuduh saya tu lah ni lah.. Entahlah saya malas nak layan, dah penat banyak kali dah.. Tapi maybe kakak saya just tersalah cakap or penat. Tu yang bila saya balik termarah saya kot. " jelas lisa dengan selamba.
" and now awak okay tak ni? "
"Okay lah tengok ni saya senyum " balas lisa sambil menunjukkan sebaris giginya.
'Lisa lisa kenapa la awak ni comel sangat' desis hati rayyan.
Sebenarnya rayyan tahu lisa masih bersedih tapi dia hanya menyembunyikanya."So, baru bangun tido ni tak lapar ke?,jom pergi makan" kata rayyan.
Sememangnya lisa teramat lapar kerana tidak menjamah langsung makan malam tadi kerana tidak berselera. Tapi lisa mengangguk dan menggeleng serentak.
" saya bungkus jelah awak balik nanti makanan tu" jelas lisa.
"Kenapa pulak, saya boleh temankan awak makanlah. "
"Bukan macam tu, saya tak selesa sebenarnya, lagipun dah malam sangat dah ni, nanti ayah saya risau pulak. So nanti saya beli fast food je lah."
"Okay lah kalau macam tu, saya follow kereta awak eh, risau jugak saya malam malam ni. "Kata rayyan
Lisa hanya akur.Selepas menghidupkan enjin, mereka terus ke restoran McDonald yang berdekatan. Ikutkan lisa memang dia hendak pandu lalu sahaja tapi barisan menunggu terlalu ramai. Biasalah lewat malam macam ni. Jadi dia mengambil keputusan untuk turun dan beli makanan di dalam sahaja.
Rayyan juga menjadi peneman setia.Selesai membuat pesanan dia duduk sebentar menunggu pesanan nya siap, tapi tiba tiba seorang wanita mendekati mereka .tinggi , cantik, seksi, itu je yang dapat dihuraikan tentang wanita itu. Wanita itu berpakaian dress separas lutut berwarna merah dan kasut tumit tinggi nya. Rambutnya dilepaskan sahaja.
"Eh hai rayyan ,you apa khabar, lamanya i tak jumpa dengan you, wow lepas jadi datuk ni you nampak lagi handsome la" kata wanita itu dengan manjanya dan ditambah pula dengan lenggok badannya yang sudah sama dengan sotong itu. Tangan wanita itu juga tidak lepas dari memegang bahu rayyan.
Lisa tak tahu kenapa, tetapi hati dia rasa pelik. Cemburu ke? .entahlah dia pon tak pasti dengan perasaan dia. Yang pasti dia tak suka cara wanita itu lakukan kepada rayyan
Lisa perasan akan pandangan rayyan terhadapnya namun lisa hanya buat tidak tahu sahaja.Sambil menepis dengan sopan tangan wanita itu dia berkata
" assalamualaikum, oh sara, khabar baik, i ada je dekat dekat sini" terang lisa. Wanita itu hanya beriak selamba walaupun tangannya ditepis oleh rayyan.
Namun lisa malas hendak melihat drama malam malam ni apatah lagi babak romantik pegang pegang. Geli dibuatnya. Lisa bangun dari kerusinya .
"Rayyan saya nak pergi ambik order saya and terus balik kot, saya nak rest, kalau awak nak berborak awak teruskan jelah ye, saya boleh drive sendiri. " kata lisa.
Rayyan yang mendengar sedari tadi berkata.
"Awak saya follow awak lah... Oh ya sara this is my fiance lisa. " jelas rayyan selamba
Lisa yang berdiri tadi terkejut juga dengan jwapan rayyan namun dikawal riak wajahnya.
"What! Your fiance. I tak sangka pulak yang you dah bertunang, kenapa i tak tahu eh, you tipu i kan, lagipun i dah lama suka kat you takkan you tak perasan " tembak wanita itu.
"Oh sorry lah, i buat kecil kecilan je pertunangan i, so i invite orang terdekat je, okaylah i got to go now, see you later".kata rayyan lalu memaut tangan lisa seraya meluru ke kaunter untuk mengambil pesanan dan beredar keluar dari situ.
Ikutkan lisa mahu sahaja dia meleraikan pegangan itu namun sudah dicubanya, tetapi gagal. In fact tangannya digenggam lagi erat oleh rayyan.
Namun lisa terdengar kata kata wanita itu tadi
"Rayyan! Kalau i tak dapat you, nobody akan dapat you! " laung wanita itu. Lisa yang berada di situ sedikit terkejut.
YOU ARE READING
In The Name Of Love💜
RomanceBila doktor bertemu polis. Datuk pula tu. Macam mana lah perangai diorang ni. Macam anjing dengan kucing lah jawabnya. Yang sorang ni dalam diam dah sayang yang sorang lagi masih keliru dengan perasaan. Nak buat macam mana kenangan pahit dulu yang m...