next step

755 15 1
                                    

"Predictable as always" kata lisa perlahan dengan senyuman sinis.
Langkah rayyan terhenti. Kepalanya menunduk ke lantai.
Rayan berasa hairan dengan kata kata lisa.
"YOU ARE PREDICTABLE AS ALWAYS IYYAN!" laung lisa lagi.
Rayyan mengerutkan dahinya.
"What do you mean?" Tanya rayyan.
"You waiting for me for years just to make me reliesed that you are iyyan?. How stupidoss. You should tell me earlier fool.its just if you know how im breaking when you missing. Ergh..terrible" Marah lisa.
"Ha?" Kata rayyan pelik
"I love you" kata lisa perlahan.
"Damn it. What are you just saying" kata rayyan terkejut.
Lisa senyum manis.
"In the name of love, i love you rayyan" kata lisa lagi.
"I love you more" kata rayyan pula.

"Can i hug you tight now? " kata rayyan. Matanya juga sudah berkaca. Sudah lama dia nak dengar perkataan tu keluar dari mulut lisa. Sangat susah nak membuatkan lisa mengeluarka perkataan tu.
"No way of course" marah lisa.
Rayyan gelak dan dalam pada masa yang sama, dia mengesat air matanya.
"Oh my god... My iyyan crying. Alololo so cute. " gurau lisa
"How come you did this to me lisa. Its just if you know how suffered i am waiting for you. " kata rayyan memandang dalam mata lisa.
Lisa terdiam.
"Im sorry. Now im here. Your fiance" kata lisa.
"Yeah youre mine" kata rayyan lagi.
"No im not. Not yet" kata lisa pula
"Lisa.. Promise me stay with me whatever happening. I need you by my side. I really really really really need you. Please.. " kata rayyan yang mengundang mata rayyan berkaca lagi.
Lisa tunduk. Dia kenal rayyan. Bila dia betul betul ikhlas. Perlahan dia mengangguk.
Lisa sebak dan dengn itu air matanya menitis lagi. Sambil ketawa dia berkata.
"Oh god. Stop sweating fool." kata lisa sambil menepuk lembut matanya.
Rayyan tergelak.
"And you.. You too. Stop crying iyyan" kata lisa.
"Lisa.. Would you be my wife? " kata rayyan sambil menghulurkan sekuntum bunga ros. Bila diteliti semula ada sesuatu berkilau disrbalik kelopak bunga itu.
"Ya allah.. " kata lisa sambil menutup mulutnya bila rayyan melutut dan mengambil sebentuk cincin berlian berkilau di sebalik kelopk itu.
Perlahan yana mengangguk.
Rayyan tunduk tersenyum.

*******
Alhamdulillah hanya dengan sekali lafaz, lisa sah bergelar isteri rayyan.

"Cookies come here" kata rayyan manja.
Lisa cantik mengenakan pakaian resepsinya. Dengan senyuman manis,
"Yes.. Anything? " tanya lisa.
"Theres a spider on your shawl" kata rayyan serious. Lisa sudah melompat sambil menepuk nepuk lembut tudung nya. Rayyan sudah tersenyum.
"Come let me help" dengan itu rayyan menarik lisa ke dalam pelukannya erat.
"Theres a spider here" kata rayyan sambil mencium dahi lisa manja.
"Here here and here" kata rayyan sambil menyambung ciuman nya di kedua pipi lisa. Lisa sudah merah menahan malu. Dia mencubit rayyan.
"Auch! Ish macam ketam. " gelak rayyan sambil menggosok tempat yg dicubit.
"Opps sorry sorry. Kuat ke sorry" kata lisa. Rayyan tergelak dan menggeleng.
Dia menyambung menarik lisa ke dalam pelukan.
"In the name of love,  i love you cookies" kata rayyan.
"In the name of love and god you are my one and only one iyyan"kata lisa pula.

TAMAT...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 09, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

In The Name Of Love💜Where stories live. Discover now