hakikat

332 13 0
                                    

Selepas mengenakan baju kurung tunang ,lisa bersiap untuk makeup.
Selepas selesai dimekapkan lisa dibawa bersimpuh di atas katil biliknya. Debarannya nya memuncak apabila pintu diketuk dari luar menandakan ibu rayyan sudah tiba. Dia mengawal riak wajahnya sambil tersenyum manis pada tetamunya. Cantik. Itu sahaja yang boleh digambarkan. Selepas menyarungkan cincin, dia bersalaman dengan ibu rayyan . Selepas bergambar dia masih  bersimpuh di atas katil nya sambil membelek cincinnya. Lawa. Cincinya bertatahkan berlian dan keliling bahagian dalam cincinnya terukir nama rayyan. Begitu juga cincin yang diberikan olehnya keoada rayyan yang terukir nama lisa di dalamnya cuma bezanya, cincin rayyan tiada permata.
Yelah lelaki takkan nak pakai permata kan!. :)

Selepas tetamu mula beredar, lisa menukarkan pakaian nya. Sempat juga tadi dia bergambar dengan rayyan yang kacak berbaju melayu. Cuma dia tidak yakin betul atau tidak akan keputusannya untuk bertunang itu. Namun dia pegang pada prisipnya. Jangan mudah percaya sepenuhnya kepada lelaki sebelum betul betul mengenalinya.
Walaupun hatinya masih tidak merasakan apa apa, namun dia yakin cinta mampu dipupuk. Tiba tiba dia mendapat mesej dari nombor yang tidak dikenali.
From:unknown
         Lisa i would like to meet you right now. Kinda miss you so much.

Lisa hanya tersenyum .rayyan selalu dengan perangai manjanya.
To: unknown
      Yelah rayyan.. Kat mana awak nak jumpa saya ni?
Tidak lama kemudian telefon bimbitnya berbunyi.
From: unknown
        Dekat hentian bus dekat simpang jalan rumah awak boleh? ❤

To: unknown
      Sure, i ll be there tapi dalam pukul 3 ya. See you.

From: unknown
      Yes sure. See you too.

Selepas bersiap, lisa hanya berjalan kaki menuju ke simpang jalan rumahnya seperti dijanjikan. 'Pelik betul lah rayyan ni. Nak juga jumpankat sini padahal kat rumah pon boleh jumpa' desis hati lisa lalu mengambil tempat duduk nya di stesen bas itu. Perhentian iu sedikit terpencil, bas juga jarang lalu lalang di situ. Jadi tidak ada orang yang menunggu bas di situ. Kebiasaanya, mereka akan menaiki kereta masing masing.
Tiba tiba terasa pingannya dipeluk dari belakang. Lisa terkaku dengan perbuatan rayyan itu lalu sedaya upaya meleraikannya.
"Ish apa ni rayyan. Kita bukan muhrimlah" lisa berkata bengang.
"Aku tak kisah kita muhrim ke apa tapi aku nak kau sekarang" kata lelaki itu. Lisa yang terkejut memalingkan mukanya. Itu bukan rayyan namun orang lain.
Yang lagi mengejutkan ,pisau yang tajam dan bersinar terlekat pada perutnya. Dua terkaku.
"Kau siapa? Apa kau nak ha?  Kau nak duit aku bagi tapi lepaskan aku" kata lisa marah.
Pisau diperutnya ditekan membuatkan dia sedikit tersetak.
Leher lisa dihidu walaupun bertudung.
"Aku nak kau.. Berapa kali aku nak cakap ha?  Baik kau ikut aku sebelum aku toreh perut kau ni. Nak? " kata lelaki itu. Lisa hanya menurut selepas perutnya agak sakit ditekan dengan pisau yang tajam itu. Lisa dipeluk sambil dibawa berjalan ke satu pondok usang. Sampai sahaja dia ke situ, lisa dicampak ke tanah. Sakit juga pinggul nya akibat terhempas dengan lantai secara tiba tiba. Lelaki yang menyerangnya itu mengambil langkah drastik dengan mencangkung di atas badan lisa yang sedari tadi sudah terbaring menahan sakit. Dia tidak tahu apa yang harus dilakukan ketika itu. Hendak menjerit namun pisau yang diletak diperutnya menghalang. Segala ilmu mempertahankan dirinya lesap begitu sahaja.
Tudung lisa direntap dengan kasar sehingga  tercabut dan menampakkan rambutnya yang panjang mengurai.lisa ditolak sehingga terbaring sepenuhnya. Dia sedaya upaya melawan namun usahanya hanya sia sia apabila cecair merah mula keluar dari perutnya. Dia berhenti meronta menahan sakitnya.
"Sakit?  Sakit lagi hati aku tengok kau bahagia dengan rayyan lisa sayang... " kata lelaki itu sambil mencium leher lisa. Lisa meronta lagi lalu dia merayu.
"Tolong lah lepaskan aku.. Aku tak kenal pon siapa kau, aku minta maaf kalau aku ada buat salah but please let me go. " pinta lisa merayu sambik menangis tersedu sedan. Sakit diperutnya diatahan.
"Lepaskan kau memang takkan lah.. Aku sayang kau tapi kau buat aku macam tak wujud je. Sampai hati kau tak ingat aku kan. " bisik lelaki itu perlahan sambil perlahan lahan mengoyakkan baju lisa. Lisa meronta lagi lalu terdiam apabila pisau yang di perutnya tadi berpindah ke wajahnya.
"Kau bising sekali lagi memang aku toreh muka kau sayang. " kata lelaki itu sambil tersenyum.
Baju lisa sudah rabak dikerjakan nya. Dia terus duduk di atas perut lisa lalu mencabutkan bajunya serta butang seluarnya. Lisa hanya mampu menangis. Kini seluar lisa ditarik kasar olehnya. Lisa sekali lagi merayu agar dilepaskan namun gagal apabila seluar dalamnya sudah pon ditarik keluar. Lisa menangis semahunya. Branya juga telah dicabut sehingga menampakkan payudaranya. Kudrat lisa tidak mampu melawan badan sasa lelaki itu. Tangannga digenggam dan diletakkan di atas kepalanya.
"Hahaha.. Aku dah lama nak kau tapi aku tak dapat.. Harini kau aku punya." Leher lisa digigit dengan kasar sehingga meninggalkan kesan. Lisa hanya mampu menangis. Namun belum senpat dia meronta lagi bibirnya dicium dengan rakus oleh lelaki itu. Lisa menangis lagi. Namun tanpa disangka, rontaannya membuak kan lagi nafsu lelaki itu.
"Klimaks sayang. " lelaki itu berbisik kepada lisa. Lisa yang mendengar menggelengkan kepalanya dengan laju sambil menangis.
"No please.... Please... Rayyan... " lisa menjerit semahunya namun dia sudah terlambat apabila dia sudahpun menjadi mangsa rogol kepada lelaki yang tidak dikenalinya itu. Hanya rayyan yang diharapkan oleh lisa untuk membantunya namun kelibat lelaki itu tidak langsung muncul untuk menyelamatkannya daripada perogol itu.

Tiba tiba.. Badannya digoncang dengan laju.. "Lisa.. Bangun.. Kenapa ni? " tanya rayyan risau. Lisa membuka matanya dan menangis semahunya sambil memeluk erat badan rayyan yang tegap itu. Dia sangat trauma. Rayyan yang keliru cuba untuk menenangkan lisa. Ibu bapa lisa juga ada di situ. Namun mereka hanya membiarkan sahaja lisa memeluk rayyan walaupun dalam hati ibunya sudah memarahi lisa. Bukan mahram lah katakan. Haha;)

Selepas bertenang lisa masih memeluk erat rayyan. Selepas dia dapat merasakan turun naik nafas lisa semakin tenang walaupun masih menangis teresak esak, dia menegur.
"Lisa, jangan nangis, rayyan ada ni.. Kenapa ni? Are you okay?  Jangan lah macam ni.. Saya risau lah.. Okay cerita kat saya okay? " kata rayyan perlahan sambil menggosok bahu lisa.
Lisa yang berasa sedikit tenang itu mengangkat wajahnya lalu melepaskan pelukannya. Dia memeriksa kawasan sekeliling dan mengenalpasti bahawa dia berada di dalam biliknya. Dia mencapai telefon bimbit dan memeriksa ruangan mesej. Tiada mesej yang diterima. Dah sah lisa mimpi sahaja. Lisa terus berhenti menangis dan mengesat air matanya.
"Sorry.. Lisa mimpi ngeri tadi.. Lisa mimpi ada orang nak rogol lisa. Orang yang lisa cakap dekat rayyan tu. " kata lisa kepada rayyan dan ibu bapanya.

Ibu bapa lisa yang tidak tahu tentang orang misteri itu membeliakkan matanya.
"Siapa yang lisa maksudkan ni? " tanya ibu lisa
Losa dan rayyan berpandangan. Ternyata lisa sudah terlepas cakap.
" ermm.. Tak ada apa apa lah mama"
"Lisa.. You know that you cannot lie to me right? " kata mama lisa. Dengan akur lisa menceritakan kisah itu.
Rayyan yang masih duduk di tepi katil lisa hanya mendengar. Nasib baik lah sebelum tertidur tadi lisa masih berpakaian lengkap bertudung. Kalau tak habis lah auratnya terdedah. Dia pun tidak sangka yang rayyan ingin bertemu dengannya petang itu. Selepas mendengar lisa menjerit namanya dari atas tadi rayyan terus bergegas ke atas bersama ibu bapanya risau.

* amacam berdebar tak bab ni. So kalau nak lagi vote lah ye. I ll try my best.
*sorry lah kalau hambar or ada yang dah kena heart attack 😊
*get ready for the next chapter.. Im sure you all will like it

In The Name Of Love💜Where stories live. Discover now