Po raňajkách šla Lucia do nemocnice, pretože dnes mali pustiť jej priateľa. Keďže vedela, že sa na Jara prídu pozrieť aj jeho rodičia, nechcela aby ju Monika s Renom odprevadili, pretože by ich prítomnosť vyvolala zbytočné otázky.
Lucia už bola obutá a obliekala si červený kabát, keď k dievčatám podišiel Ren.
„Zvládneš to?" opýtala sa Monika kamarátky už asi po tretie.
„Samozrejme, niečo si cestou vymyslím," mávla rukou Lucia a otočila sa k Renovi, ktorý mal na sebe Jarove rifle a čierne tričko. „To tričko máš naruby," ukázala na mužovu hruď, keď si všimla, že potlač trička bola z druhej strany.
Ren pozrel na svoj vršok, vzdychol a dal si ho dole. Lucia sa doširoka usmiala, keď uvidela mužovu nahú hruď a Monika ju už tisla dverami von z bytu.
„Choď, lebo ešte mu nahovoríš, že i nohavice má opačne," šepla jej kamarátka a rýchlo za Luciou zatvorila dvere.
Keď sa Monika otočila k Renovi, už mal tričko správne a dievčina si to namierila do obývačky.
„Nebude ti vadiť, ak sa do obeda budem učiť?" opýtala sa muža za sebou.
„Nie, aspoň si nabrúsim zbrane," odpovedal nezaujato a sadol si na kraj roztiahnutého gauča, na ktorom v noci spal.
„Nechceš radšej, aby som ti niečo pustila?" pozrela na neho otázne Monika, keď si k sebe pritiahol batoh so zbraňami.
„Pustila?" nechápal Ren.
„No," začala Monika a zobrala zo stolu svoj laptop, ktorý si preniesla z druhej izby. „V našom svete je taká vymoženosť, ktorej sa hovorí televízor. Chodia v ňom rôzne programy a filmy, na ktoré sa môžeš pozerať, keď sa chceš zabaviť. Síce toto nie je televízor," ukázala na počítač v ruke, „ale dá sa na ňom pozerať videá."
Muž na ňu zvláštne zazeral, a tak sa Monika radšej len posadila vedľa neho. Rýchlo si do prehľadávača napísala youtube a zapojila slúchadlá, ktoré potom opatrne nasadila Renovi. Ukázala mu prstom, nech chvíľu počká a začala rozmýšľať, čo by sa mu mohlo páčiť. Nakoniec vybrala nejakú bojovú scénu z japonského filmu a pustila mu ju. Ren sa na päťminútové video pozeral veľmi skepticky a keď skončilo, vyzeral zmätene.
„Páčilo sa ti to? Ak chceš, môžem ti tam pustiť celý film," navrhla.
„Čo to chcelo byť?" nechápal Ren.
„Toto bol kúsok z filmu, čo je vlastne príbeh vysvetlený pohyblivými obrázkami. V našom svete existujú ľudia, herci, ktorí hrajú rôzne postavy v príbehu a ty si to potom môžeš pozrieť. Môžno ti tento kúsok nedáva zmysel len preto, lebo si to nevidel celé."
„Ako dlho trvalo toto?" opýtal sa Ren.
„Päť minút," odpovedala dievčina trochu zmätene, pretože sa tváril akoby ho bolel zub.
„O koľko dlhšie trvá celý takýto FILM? V týchto vašich minútach?"
„V priemere tak deväťdesiať minút," odvetila zamyslene.
„A toto tu robíte, aby ste sa zabavili? Pozeráte na pohyblivé obrázky ľudí, ktorí hrajú príbeh?" uisťoval sa muž.
„No tak ono je veľa ďalších vecí, ktoré sa dajú robiť. Ale doma ľudia väčšinou pozerajú televízor," povedala trochu obranným tónom.
„Prečo?" nechápal Ren.
Monika prekrútila oči, zaklopila laptop a zdvihla ruky. „Proste je to zábava. Veľa ľudí pozerá filmy a seriály – niekedy i celé dni. Ale ak nechceš, nemusíš, len som ti to navrhla, aby si sa nenudil."
أنت تقرأ
✔📖 DRAČIA PERLA - kniha prvá - Zelený drak
خيال (فانتازيا)Ukážka: „Za týmto svetom, ktorý poznáš, sa nachádza veľa ďalších. V tom, ktorý je najbližšie, vládnu štyri kmene dračích potomkov. Vládcovia čerpajú moc priamo zo svojich praotcov, drakov, ktorí už nemajú hmotné telá. Vďaka sabotáži, bola prerušená...