Monika si otrávene vzdychla a pozrela do zeme. Vedela, že z Rena už nič nedostane a nahnevalo ju to. Už s ním nechcela byť ani v jednej miestnosti, a preto sa napojila na rastlinu, ktorú mala rozvetvenú po hrade. Rýchlo našla, kde sa nachádzajú, a prečesala priľahlé chodby. Veľká časť stráží intenzívne prehľadávala okolie hradu, ale dve malé skupiny kontrolovali aj vnútro – bola len otázka času, kedy ich nájdu.
Monika zažmurkala a znovu sa ocitla v sklade s ostatnými. Nina hladkala driemajúceho Saura po hlave a Ren si od Crofity zobral fľašu s alkoholom. Dal si pohryznutú ruku ďalej od seba a vylial na ňu tekutinu. Jeho vážny výraz vystriedala bolesť a Monika si všimla, že stopy po zuboch na jeho ruke boli čierne.
„Si v poriadku?" opýtala sa ho prestrašene Monika. Vedela, že ho úplne nebola schopná vyliečiť, pretože ju zastavil ten náramok, a cítila sa za to vinná.
„Áno. Ono sa to zahojí," odvetil stroho Ren a s ťažkým vydýchnutím sa oprel o stenu.
„Stráže už prehľadávajú hrad," povedala pomaly Monika, pričom z tašky vytiahla sterilný obväz, ktorý chcela podať Renovi. Muž oproti nej ale pokrútil hlavou, že ho nechce. Dievčina prekrútila oči, pričom jej hlavou prebehlo, že Ren je zbytočne tvrdohlavý a zdvihla sa na kolená, aby sa k nemu mohla prisunúť.
„Nemíňaj to na mňa, som v poriadku, aj tak sa to hneď zahojí," odsekol muž, ale Monika si všimla, že nevyzeral najlepšie. Dievčine pripadalo, že Rena zmáhala horúčka – potil sa a mračil viac než obvykle.
Muž však svojou poznámkou dievčinu neodradil, Monika po ňom hodila škaredý pohľad a otvorila obväz zubami. Ren si rezignovane vzdychol a pozrel bokom, no nechal Moniku, aby mu mierne krvácajúcu ranu zaviazala.
„Kde si videla stráže?" opýtala sa Nina, ktorá ich pobavene sledovala.
„Zatiaľ sú ďaleko, ale nemôžeme tu dlho zostať," odpovedala Monika, keď urobila nemotorný uzol na Renovom predlaktí. Zranenie dievčiny od šípu bolo totiž také hlboké, že jej podráždilo nervy v ruke a nevedela riadne hýbať prstami.
Monika si následne sadla späť na zem oproti Renovi, ktorý stále upieral pohľad na stenu, akoby trucoval.
„Máš nejaký plán?" opýtala sa muža skúmavo Nina.
„Nie," odvetil Ren stroho.
„No tak to je výborné," zamrmlala Monika a vtedy na ňu muž vrhol vražedný pohľad.
„Neplánoval som sa odtiaľto dostať," odsekol informatívne.
„Si sa chcel nechať zabiť?" opýtala sa ho ironicky dievčina, ale keď Ren znovu otočil pohľad k stene, uvedomila si, že presne to mal v pláne.
„To nemyslíš vážne, však?!" vyletela na neho Monika. „Po tom všetkom, čím sme si prešli, si to chcel vzdať?!"
„Chcel som vám nechať čas na útek!" otočil sa k nej rozzúrene. „Mojou úlohou bolo dostať odtiaľto Kaia. Ty si s ním mala ujsť... obe ste mali ujsť," pozrel na Ninu obviňujúco, akoby to bola jej vina.
Crofitu to ale nevyviedlo z miery, naopak, na tvári sa jej objavil úsmev. „Nikomu nedovolím, aby ubližoval mojej rodine," povedala Nina s hĺbkou v očiach. Citovala totiž Renove slová, ktoré jej povedal vo voze, keď sa trápila kvôli svojim bratom.
Muž zvraštil obočie a svoj hnev otočil zase k Monike. „Aspoň ty si mohla odísť! Prečo veci komplikuješ? Tvoja ignorácia ma privádza do šialenstva!" hovoril rázne dievčine, ktorá sa začala od hnevu červenať.
ESTÁS LEYENDO
✔📖 DRAČIA PERLA - kniha prvá - Zelený drak
FantasíaUkážka: „Za týmto svetom, ktorý poznáš, sa nachádza veľa ďalších. V tom, ktorý je najbližšie, vládnu štyri kmene dračích potomkov. Vládcovia čerpajú moc priamo zo svojich praotcov, drakov, ktorí už nemajú hmotné telá. Vďaka sabotáži, bola prerušená...