Monika sa veľmi potešila, keď prestúpili prah dvier, kde mal byť Ren, ale jej úsmev rýchlo zmizol, lebo ho tam nenašli.
„Kde je?" otočila sa k Loren, ktorá zdvihla ramená na znak, že netuší.
„Hovorila som mu, aby na nás počkal tu. Neviem, kam šiel," s tým Astrin vyšla na chodbu a opatrne kukla zo schodov dole do krčmy, pričom dávala pozor, aby si ju hostia nevšimli.
Dievčina z druhého sveta vykukla spoza nej a Loren sa k Monike okamžite otočila, aby ju stiahla na stranu. „Čo to stváraš?!" šepla prísne. „Vieš, čo sa stane, keď ťa hostia uvidia?"
Monika len prestrašene pokrútila hlavou a Astrin si vzdychla. Zobrala kapucňu kabátca, ktorý mala dievčina na sebe, a rázne jej ju natiahla na hlavu tak, že jej siahala až k nosu. „Majú veľmi radi nové mäsko, hneď by sa na teba vrhli," povedala Loren pričom si ju nehanebne začala obzerať.
„Prestaň sa na mňa tak pozerať," odsekla Monika, pričom sa pod jej pohľadom červenala a ešte viac si stiahla kapucňu do tváre.
„Ty si taká zlatá," uškrnula sa Astrin. „No neboj sa, Ren ťa nedá, len sa ho musíš držať."
„A to mám akože ako urobiť, keď ani neviem, kde je?" odfrkla dievčina.
„Zahliadla som ho pri bare, rozprával sa s Madlen," kývla rukou Loren, aby sa netrápila.
„Kto je Madlen?"
„Pre teba to je madam Madlen a je to tamtá veľká ženská," ukázala pomedzi zábradlie schodov na krčmárku s dlhými čiernymi vlasmi vypnutými dohora. „Je to majiteľka."
Monika si vtedy všimla Rena, ktorý nedočkavo na niečo čakal pri bare.
„Ako je možné, že takéto miesto vedie žena?" zašomrala Monika skôr pre seba, ale Loren ju počula. Zase ju odtiahla na bok, aby ich nikto nevidel a zdvihla prísne prst.
„Nemala by si mať toľko predsudkov, moja milá. Madlen dala týmto dievčatám strechu nad hlavou, jedlo a prácu."
Keď povedala slovo PRÁCU, Monika vypustila pohŕdavý zvuk.
„Teraz nie si na území Zeleného draka, kde si chlapi vážia svoje ženy. Na území kráľovnej Iris má chlap vo svojom domove, ak jej predtým verne slúžil, hlavné slovo. Môže mať toľko žien, koľko dokáže uživiť a so slúžkami si môže robiť beztrestne čo len chce. Jediným útočiskom týchto zneužívaných žien je Hattapi. Je to najväčšie obchodné mesto dračích potomkov, neutrálne územie, kde neplatia pravidlá kráľovnej Iris. No majitelia týchto žien si pre ne môžu kedykoľvek prísť, ak nie sú pod ochranou niekoho ako je Madlen."
„No a prečo neujdú proste niekam úplne inam?" nerozumela Monika.
„A kam prosím ťa? Rody drakov sa medzi sebou nemiešajú," krútila hlavou Loren.
„Prečo?"
„Ach, ty toho o tomto svete vieš fakt málo," vzdychla Loren a ukázala dievčine, nech sa presunú do Renovej izby, kde pokračovala.
„Ide o to, že každé dračie teritórium je presiaknuté silou jeho vládcu. Keby teda napríklad niekto z rodu Ohnivého draka chcel ísť žiť na územie Zeleného draka, po jednom cyklu mesiaca by ho skolila hrozná choroba, lebo jeho telo by si nebolo schopné zvyknúť na novú silu vo vzduchu."
Monika si vtedy zamyslene sadla na posteľ.
„Takže ako vidíš, jediný možný útek pre tieto ženy je sem. Ide stále o územie Ohnivého draka, čiže jeho energiu cítiť vo vzduchu, ale tu nie sú slúžky – tu môžu byť slobodné."
VOUS LISEZ
✔📖 DRAČIA PERLA - kniha prvá - Zelený drak
FantasyUkážka: „Za týmto svetom, ktorý poznáš, sa nachádza veľa ďalších. V tom, ktorý je najbližšie, vládnu štyri kmene dračích potomkov. Vládcovia čerpajú moc priamo zo svojich praotcov, drakov, ktorí už nemajú hmotné telá. Vďaka sabotáži, bola prerušená...