18) č.1/2 Sestry plameňa

100 10 4
                                    

Oly držiac Ninu ruku bežal v čele skupiny a viedol ich smerom, kde bola kuchyňa. Po bokoch Crofity bežali jej psy a tesne za nimi sa držal Kai s Tornom. Veľký holohlavý bojovník z dediny Zeleného draka sa ponúkol a zobral do svojich obrovských rúk stále bezducho vyzerajúcu Astrin, aby mohli bežať rýchlejšie. Chudé telo ženy sa v Tornovom náručí takmer strácalo. Vzadu bežala Monika s Renom, ktorý dievčinu pevne ťahal za ruku, akoby sa bál, že mu ujde.

Monike pri ich úteku ani nenapadlo prečesať chodby pomocou svojej rastliny v stenách, a tak sa nemohla čudovať, keď sa pred nimi vynorili stráže. Nina ale pohotovo poručila Saurovi a Ale, aby sa o mužov postarali a rýchlo im tak uvoľnili chodbu, ktorou preblesol pach zhoreného mäsa. Bolestivé výkriky rozozvučali hrad a pritiahli pozornosť viacerých stráží v priľahlých chodbách.

„Doprava!" zavelila Monika, keď prebehla pomocou rastliny okolité chodby – už si nemohla dovoliť ďalšie chyby. Olyho jej povel tak prekvapili, že ním musela Nina trhnúť do správnej strany. Od tej chvíle ich skupinu viedla preto ona, pričom počúvala Monike príkazy zozadu.

Síce okľukou, ale nakoniec sa im podarilo dostať ku kuchyni. V momente, keď tam vtrhli, sa ozvali zdesené výkriky kuchárok a ich pomocníkov, pričom im všetci uskakovali z cesty. Prítomnosť dvoch z kráľovniných psov ich tak vydesila, že v panike sácali jeden druhého a bežali z kuchyne kade ľahšie.

Zvuky rozruchu zaujali stráže, ktoré skupina predtým striasla, a tí sa vybrali za uprchlíkmi. Monika videla cez svoje oči v stenách, ako ďaleko od nich stráže sú, a keď vybehli k svojmu vozu s Priotmi, vedela, že s vozidlom nemajú šancu ujsť. Dievčinou ale premkla silná predtucha a vytrhla sa z Renovho zovretia. Pribehla dozadu k vozu, odopla si štít z chrbta a rýchlo doň naskočila, aby mohla nájsť svoju tašku.

„Čo to stváraš?" skríkol na ňu Oly, pričom Ren už otáčal voz pomocou Priotov k hlavnej bráne. Ren ukázal skupine, nech bežia dozadu pozdĺž hradieb a všetci poslúchli.

Keď bol voz otočený, Ren ziapol na Moniku, ktorá bola ešte stále vzadu. „Okamžite odtiaľ vylez!"

Dievčina v tom okamihu našla svoju tašku a vyskočila z vozu. Keď ju spoločník uvidel, popohnal Priotov smerom k bráne, aby vozidlom odviedol pozornosť stráží.

Rýchlo pribehol k Monike a nechápavo, no zároveň rozzúrene, na ňu pozrel. „To teraz naozaj potrebuješ?!" schmatol ju drsne za lakeť.

„Ver mi," precedila skrz zuby Monika a Rena jej slová tak prekvapili, že zabudol na svoj hnev. Od kuchyne začuli rinčanie zbraní a Ren trhol dievčinou, aby bežali za ostatnými.

Stráže, ktoré vybehli z kuchyne, začuli uháňajúci voz, ale všimli si i Moniku s Renom. Mysleli si, že sa ich skupina rozdelila a časť z nich sa snaží ujsť hlavnou bránou – preto sa aj oni rozdelili.

Za rohom na polovicu stráží, ktoré sa vybrali za Renom a Monikou, ale čakalo nepríjemné prekvapenie. Crofita s dvomi psami, Ren, Oly, Torn a Kai totiž na nich okamžite zaútočili. Jedine Monika nebojovala, pretože podopierala nevládnu Astrin, ktorú jej zveril Torn. Dievčina tentokrát skupine ani nemusela pomáhať svojou rastlinou, pretože stráže zneškodnili bez problémov.

„Ako sa dostaneme von?" opýtala sa okamžite Monika, keď k nej ostatní pribehli. Všetci upreli pohľad na Rena, ktorý očami premeriaval vysoké opevnenie hradu.

„Vedela by si nás preniesť cez hradby pomocou tvojej rastliny?" pozrel zamyslene na Moniku. Po tom, čo videl, ako v podzemí jej burina prerazila zem ako chápadlo, mu napadlo, či by sa to dalo zopakovať.

✔📖 DRAČIA PERLA - kniha prvá - Zelený drak Donde viven las historias. Descúbrelo ahora