Keď sa Monika ďalšie ráno zobudila, prekvapilo ju, že bola v posteli. Nepamätala si totiž, že by sa v noci presúvala. Pozrela na Rena, ktorý pokojne spal na gauči, a hneď sa zapýrila. Pri pomyslení že to on ju preniesol do postele, vyskočila ako strela a šla sa schladiť.
Už si umývala zuby pri otvorených dverách kúpeľne, keď k nej nakukla Lucia.
„Čau," povedala a Monika jej kývla v zrkadle na pozdrav. „Už ti Ren hovoril, čo som mu včera vymyslela za backstory?"
Monika vypľula zubnú pastu a otočila sa k natešenej kamarátke: „Nie, ešte spí."
„Pokryla som všetko, na čo by sa mohla Kamila spýtať," a zdvihla papier, čo zvierala v ruke. „Takže, základom je, že Ren je môj bratranec zo Slovenska, hej?" no nepočkala na Monikino prikývnutie, len pokračovala. „Jeho super sexy postavu," povedala mierne stíšeným hlasom, aby ju Ren ani náhodou nezačul, „vysvetľuje to, že je bývalým študentom Fakulty telesnej výchovy a športu v Bratislave."
Monika jej na to prikývla s kefkou v ústach a výrazom: to znie celkom dobre.
„Po škole sa rozhodol cestovať a jeho prvá zastávka bola u jeho milovanej sesternici, u ktorej vedel, že môže istý čas pobudnúť," hovorila hrdo, pričom ukazovala na seba a Monika sa nemohla neusmiať. „To následne vysvetlí i to, keď sa vráti do svojho sveta. Vieš, že keď cestuje, tak sa s ním nedá spojiť. No a nakoniec, prečo šiel s tebou do školy... To mi dalo celkom zabrať, ale budeme tvrdiť, že išlo o stávku."
Monika si na moment prestala umývať zuby, venovala jej pochybovační pohľad, ale neskočila jej do reči.
„Vymyslela som, že sme jeden večer, mi traja, popíjali v kuchyni a rozprávali sa o našich školách. Došli sme k debate o tom, či je ťažšie študovať tvoj obor, alebo môj. Tu prichádza do obrazu Ren, ktorý ako nestranný pozorovateľ navštívi obe naše školy a rozhodne spor."
Monika si vtedy vypláchla ústa a odložila kefku do pohára pri zrkadle.
„Nie je to až moc prekombinované?" otočila sa k Lucii so zmrašteným obočím.
„No nemôže byť študent, ktorý rozmýšľa nad prestupom, pretože to by musel z tej chémie niečo vedieť. Respektíve by mal poznať aspoň naše písmo. Takto, to je síce komplikovanejšie, ale nie je to až také neuveriteľné. Ostané varianty boli horšie," pozrela do svojich preškrtaných poznámok.
Monika cukla ústami, tiež jej nenapadal žiadny lepší dôvod prečo by niekto dobrovoľne šiel na hodiny chémie, keď nemusí.
„Ale aj takto by mal ísť len na pár prednášok, ináč by to bolo fakt divné," dodala nakoniec Lucia.
Monika prešla z kúpeľne do kuchyne, aby si urobila raňajky, a Lucia šla za ňou.
„A čo jeho meno? Na to sa Kamila pýtala už včera," hovorila, kým hľadela do otvorenej chladničky.
„Ach áno! Meno mu vybrala mama, ktorá je pôvodom z Ameriky," odvetila Lucia víťazne, a potom kamarátke porozprávala pár príbehov o Renovej fiktívnej rodine. Monika sa celkom bavila na jej entuziazme, ale zároveň pociťovala zvláštnu prázdnotu.
***
V ten deň mala Monika len cvičenia, kde sú študenti v menších skupinkách, a preto ju bol Ren ochotný počkať pred školou. Podľa plánu ju mal po vyučovaní odprevadiť ešte do parku Folimanka za Tomenom a následne mal ísť na stretnutie s Kamilou v reštaurácií pána Longa. Rande mu samozrejme pomohla cez smsky dohodnúť Lucia, ešte včera večer.
ESTÁS LEYENDO
✔📖 DRAČIA PERLA - kniha prvá - Zelený drak
FantasíaUkážka: „Za týmto svetom, ktorý poznáš, sa nachádza veľa ďalších. V tom, ktorý je najbližšie, vládnu štyri kmene dračích potomkov. Vládcovia čerpajú moc priamo zo svojich praotcov, drakov, ktorí už nemajú hmotné telá. Vďaka sabotáži, bola prerušená...