🐰
Jungkook
" macam mana dengan baju wedding kau ? menarik ke macam apa tu ? "taehyung tersengih dan menyisip kopinya.
aku menjelingnya.
" kau jangan bahas pasal tu lagi, aku rimas dan tak suka "
" eleh, takkan tak suka ? somi tu cantik apa, body tiptop, cun then, apa lagi yang kurang ? "
aku menggeleng tanda tidak bersetuju.
" nonono itu luaran, dalaman mana kau tau "
aku meramas rambutku kasar.
aish, susah betul nak terangkan situasinya sekrang kepada budak ni.
cklek !
" sayang~ i datang ni "
serentak kami menoleh ke pintu yang baru ditolak kasar, somi sedang tersenyum gedik disana.
" oh bala dah datang " bisik taehyung dan meletakkan cangkir kopi nya diatas meja.
minjung selaku PA ku yang baru memasuki ofisku sambil berlari-lari anak terhenti didepan pintu mengambil nafas.
" maaf tuan, saya dah halang tapi cik somi tetap berkeras nak masuk jugak " katanya dan sempat dijeling somi.
Jungkook mengurut kepalanya yang tiba tiba sakit.
bukan sakit kerna apa cuma, sakit mata melihat cara pemakaian somi yang ' luar biasa ' hari ini.
" takpa, kau boleh keluar " arahku ke minjung.
minjung sempat menghadiahkan jelingan ke somi sebelum menutup pintu keluar.
" sayang kenapa tak jawab call ? i dah call you banyak kali tapi you tak jawab, why ? " somi menghampiriku dengan pinggang yang sengaja di lenggang lenggokkan.
" erm aku pergi dululah " taehyung terus berlari keluar dari ofisku. sebelum itu, sempat lagi dia mengenyitkan matanya kepadaku.
the hell.
pandanganku dialihkan ke somi lagi.
dia sudah duduk disampingku, lenganku dipeluknya.
oh bala bala
" kau nak apa ? " aku tepis tangannya dan berdiri dari duduk ku, langkah kaki diatur ke meja kerja.
" i nak bawa you pergi tengok cincin kahwin, jomlah sayang " dia menyilangkan kakinya.
sengaja untuk memperlihatkan pahanya.
" aku busy " jawabku sepatah dan menyelak fail berwarna merah yang tergeletak elok disampingku.
" jangan nak mengada, i tak nampak pun yang you busy " somi memuncungkan bibirnya macam itik.
" well, aku tak kesah. kalau kau nak. kau pergi sendiri, aku tak nak ambik peduli pun pasal wedding preparation yang tah apa apa ni "
somi berpeluk tubuh dan berdiam diri seketika. dahinya berkerut memikirkan sesuatu.
tapi tiba tiba perempuan itu menghampiriku dengan senyuman dibibir.
eww, nampak creepy lah pulak.
" i nak bawa you pergi tengok cincin kahwin pun salah ke ? herm ? "
somi memutarkan kerusiku hingga menghadapnya, pipiku diusapnya pelan.
sedikit pun aku tidak terkesan dengan ulahnya.
" kau tak nampak ke yang aku busy ? "
somi berdecit, bibirnya mengukir senyuman sinis. tanpa amaran dia terus duduk di ribaku, leherku dipeluknya.
YOU ARE READING
[C] TE AMO | JJK ✓
Fanfiction[OLD TITLE: BABY GIRL] "Each day, I love you more." +Jungkook ft rachel Started; 1.01.2018, Monday End; 4.06.2019, tuesday Highest ranking #1 in Kpop Highest ranking #1 in Fanfiction ©heitsmehari