《31》

6K 467 18
                                    

🐰

9 malam.
Jungkook's bedroom.

Jungkook sedang menaip kertas kerjanya di dalam laptop. Besok ada presentation dengan klien dari amerika. Rambut hitamnya diraup kebelakang. Jungkook yang ketika itu sedang duduk bersila diatas katil terus mengubah kedudukannya ke baring menghadap ke siling.

Laptopnya diletakkan diatas perut. Popcorn didalam masuk diambil satu butir dan dimasukkan ke dalam mulut. Disebabkan keegoan jeon jungkook, dia bawa masuk snek dalam bilik sebab tak nak keluar dan hadap rachel. Eiii nak pekena sangatkan godaan rachel? Jungkook gedik!

Jungkook mencapai phonenya. Tak ada satu chat pun yang masuk. Hanya noti dari minjung nak inform pasal meeting esok. Aku taulah. Jungkook mengeluh dan phonenya dicampak ke samping. Rambut dikusutkan. Ergh!

Tok! Tok!

Jungkook menoleh ke pintu biliknya. Sengihan kecil terbit dibibirnya. Dia tau yang datang itu rachel. Isteri kesayangannya. Maka dengan itu jungkook memilih untuk tidak berkata apa- apa. Deheman kecil saja sebelum cara baringnya dibetulkan.

Klek!

Rachel menjengukkan kepalanya sedikit di pintu bilik jungkook. Jungkook sedikit pun tidak menoleh malah membiarkan saja.

" eo, jungkook. Awak tak nak makan ke? Saya dah masak tau " kata rachel. Jungkook mendiamkan diri. Popcorn disumbat kedalam mulutnya. Tangannya lincah menaip maklumat yang diperlukan. Kena act cool. Chill bro, chill.

Rachel menyengetkan kepalanya. Pintu bilik jungkook ditolak dan ditutup semula apabila gadis itu telah masuk kedalam bilik jungkook. Rachel berdiri dihadapan pintu bilik beberapa detik dengan menggigit bawah bibirnya. Kemudian dia mengambil keputusan untuk mendekati jungkook.

Rachel duduk dibirai katil. Jungkook melirik sekilas ke rachel. Rachel mengembungkan pipinya. Memikirkan cara untuk memujuk jungkook yang gedik ni.

" jungkook "

" jeon jungkook "

" yah " rachel sentuh pelan kaki jungkook. Tapi jungkook hanya berkerut. Tanda dia tidak suka kelakuan rachel. Pala hotak hengko jungkook. Tak suka konon. Piirahhh. Rachel mencebik, anak mata diputarkan malas.

" alahh jungkook, takkan benda kecil macam tu pun awak nak marah? perangai awak ni mengalahkan sayalah. Eii " protes rachel sambil mengembungkan pipinya. Jungkook membisukan diri. Walaupun hakikatnya dia rasa macam nak tampar diri sendiri sebab tengok kecomelan his beloved wife. Ergh.

" Haaa majoklah! Majok! Majok puas- puas " kata rachel bila dia rasa tangan dia ringan je nak hempuk pasu bunga tu dekat kepala jungkook senandung ni. Dengan sisa kegeraman yang meluap- luap tu, rachel tenangkan diri dan merangkak ke tengah katil dan duduk berteleku di tepi jungkook.

Bibir dimuncungkan macam itik. Lengan baju jungkook dia tarik sikit. Kalau tengok macam budak- budak yang acah comel nak minta candy tu. Walaupun begitu, jungkook tetap dengan ego dia. Nak makan kaki anak jebon ni.

Rachel tidak mati akal. Dia beralih ke riba jungkook. Rachel duduk diatas perut jungkook.

" look at me "

[C] TE AMO | JJK ✓Where stories live. Discover now