Bab 27

3.9K 239 4
                                    

"Woi! Nak pergi mana?" tanya Asy yang sedang duduk di pondok yang dibina di hadapan rumah Riz berhampiran dengan sebuah kolam ikan. 

"Nak pergi kedai dekat situ jap. Tak jauh pun. Depan tu je. Dalam 2 kilometer kot!" 

“Ooo..” Balas Asy sambil mengangguk ngangguk bagaikan burung belatuk.

Riz meneruskan niatnya. Kunci motor sudah dihidupkan. Enjin juga sudah dipanaskan seketika. Tidak lama kemudian, motor tersebut mula meninggakkan perkarangan rumah.

“Minyak nak habis pula. Hah! Alang-alang nak membeli tu baik isi minyak terus.” Omel Riz.

“Kau nampak tak budak yang pakai hoodie warna hitam putih tu?” tanya Ed.

“Nampak!” Jawab lelaki tersebut.

“Tu budaknya!” Kata Ed lagi.

“Ok! Beres!” Balas lelaki tersebut. Kereta dilajukan lagi mengekori Riz yang sudah hampir sampai di kedai runcit yang dimaksudkannya.

Motor ditongkatkan sebelum ekzos motor dmatikan. Beberapa langkah, tiba-tiba mulutnya ditekup dan dengan tenaga dan kudrat si penculik yang  kuat, Riz dicempung masuk ke dalam keretanya sebelum tekupan tersebut dilepas.

“Hai darling!” Kata Ed.

“Hotak kau darling! Keling ada la!!” Bentak Riz.

“Ololo.. Comelnya bila darling marah ye..” Ed menambah lagi.

“Woi orang tua! Pahal kau angkut aku masuk kereta ni hah?!!” tanya Riz.

“Chill!! Aku nak tengok sejauh mana si Asy tu sayang kau je! Oh, one more! Jaga sikit percakapan tu bila nak bercakap dengan orang yang lagi tua dari kau. Jangan biadap sangat!!” Sindir Ed.

“Aku biadap dengan orang tak beradab macam kau!!!” Tengking Riz.

“Pergh!! Mulut dia. Woi! Jalan cepat!!” Ed menyuruh anak buahnya tadi untuk meneruskan perjalanan yang terhenti.

Ketika dalam perjalanan, Ed mengeluarkan telefon pintarnya.

“Bak sini handphone kau!” Arah Ed.

“Pahal kau? Jangan harap kau dapat ambik handphone aku!” Lawan Riz.

“Aku ni lelaki. Kau tu perempuan. Sebelum jadi apa-apa dekat kita... better kau bagi handphone kau.” Kata Ed.

“Tak guna punya jantan!! Gatal!! Bla la kau!!” Balas Riz sambil membaling handphonenya ke muka Ed.

Ed mengambil handphone tersebut.

“Password?” tanya Ed.

“Eh! Bijak angkut orang! Bijak la teka bodoh!” Kata Riz. Ha!! Tak pasal pasal dah mencarut.

“Mulut kau ni kan.. Weyh!! Kau stop jap kereta ni.”  Lelaki tersebut terus menekan brek secara mengejut dan memberhentikan kereta perlahan-lahan di sebelah kiri jalan.

“Kau..nn..naa..nak buat apa ni?” tanya Riz ketakutan.

“Well!” Ed mendekatkan mukanya dengan muka Riz. Nafas masing-masing boleh dirasakan antara satu sama lain. Ed mengacah untuk membuka bajunya. Lelaki yang memandu kereta tersebut hanya tersenyum sinis.

“Nak bagitau ke nak..”

“Ok! Ok! Aku bagitau!” Riz segera memotong percakapan Ed. Password diberitahu.

Ed membuka handphone Riz menggunakan password yang diberi. Contact Asy dicari sebelum didail.

“Tau takut!” Ed tersenyum sinis sementara menunggu talian diangkat.

Bodyguardku Kembar?!! [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now